مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

قیمت نفت برنت تا 110 دلار کاهش یافت

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



نفت خام برنت در بازار بورس نیویورک پنج سنت یا 0.1 درصد کاهش یافت و به 110 دلار در هر بشکه رسید. وست تگزاس اینترمدیت با 19 سنت یا 0.2 درصد افزایش به 104.46 دلار در هر بشکه رسید. هر دو شاخص در روز پنجشنبه حدود 1.5 درصد کاهش یافتند.

به گفته استفان اینس از مدیریت دارایی SPI، تجارت نفت پس از انتشار شاخص مدیران ایالات متحده برای خرید تولید و خدمات، که ضعیف‌تر از حد انتظار بود، کاهش یافت، و همچنین آمارها نشان دهنده کاهش در بخش تولید آلمان است. در این شرایط، قیمت های بالای نفت نسبت به هرگونه اخباری مبنی بر افزایش فشار بر اوپک برای تولید بیشتر حساس خواهد بود.

اوپک و متحدانش احتمالاً به برنامه ای برای تسریع رشد تولید در ماه اوت پایبند هستند تا قیمت ها و تورم را کنترل کنند. وزرای این گروه در نشست دوم ژوئن موافقت کردند که تولید این گروه را از 642 هزار بشکه در روز در ماه های جولای و آگوست به 648 هزار بشکه در روز، معادل هفت درصد تقاضای جهانی افزایش دهند. با این حال، این گروه به دلیل عدم سرمایه گذاری در میادین نفتی توسط تعدادی از اعضای اوپک و تحریم های غرب علیه روسیه، در تلاش برای افزایش تولید بوده است.

محمد عون وزیر نفت لیبی گفت که مصطفی سناله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی، آماری از تولید نفت به او نمی دهد. این اظهارات ارقام مربوط به تولید نفت که هفته گذشته توسط وزیر نفت لیبی منتشر شد را زیر سوال می برد. دفتر وزیر نفت لیبی هفته گذشته به رویترز گفت که تولید نفت لیبی در نتیجه محاصره تاسیسات نفتی توسط گروه های مسلح به 100 تا 150 هزار بشکه در روز کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید  تجمعات دیشب در کرمانشاه جان مردم را گرفت

به گزارش رویترز، قرار بود روز پنجشنبه آمار رسمی ذخایر نفت و مشتقات نفتی آمریکا منتشر شود، اما اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد که به دلیل مشکلات فنی، انتشار این آمار به هفته آینده موکول شد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *