مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

فاجعه بزرگ در تامین اجتماعی؛ زباله جمع آوری در اهواز خانواده ای شده است!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به فعالیت حدود 3 هزار زباله جمع کن در شهر اهواز، گفت: جمع آوری زباله در اهواز به مافیایی تبدیل شده است و برخی از آنها

احمد سراج گفت: اکثر کلانشهرهای کشور از نظر زباله و زباله به نقاط ایمنی رسیده اند و از نظر بهداشت عمومی، نظافت شهری و تفکیک زباله از مبدا و بازیافت زباله در برخی شهرها انجام می شود. البته بخش بزرگی از زباله های خشک قابل بازیافت از درب خانه توسط زباله جمع آوری می شود.

مافیای پشت زباله ها زباله های وحشی هستند

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز گفت: تخمین زده می شود حدود 3000 زباله جمع کن در اهواز وجود داشته باشد که فعالیت این تعداد زباله گرد خطرات بهداشتی و اجتماعی را به همراه دارد و محیط شهری نامناسب ایجاد می کند. و برخی از آنها کمتر از 15 سال دارند. جمع آوری زباله در اهواز به یک امر خانوادگی و بعضا مافیایی تبدیل شده است و مافیای پشت این زباله گردها نیز مانعی برای نگهداری غیرقانونی زباله است.

پیش بینی وجود 120 انبار غیرمجاز زباله در اهواز

سراج با اشاره به پیش بینی حدود 120 دفن زباله غیرمجاز در اهواز گفت: اکثر زباله جمع کن ها برای خودشان کار نمی کنند و حتی خودروهایشان دپوی غیرمجاز می شود.آنچه در شهر می بینیم یک فاجعه بزرگ بهداشتی است. و تامین اجتماعی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه زباله گردها هیچ تعهدی نسبت به شهر ندارند و به هر نحوی می خواهند به پسماند مورد نظر برسند، گفت: خانه را رها کنیم و ببینیم. که زباله ها در زمان های مختلف بیرون از خانه رها می شوند.

بیشتر بخوانید  نظر کمیته علمی تاج در مورد قرنطینه و بازداشت چیست؟

سراج با تاکید بر جمع آوری انبارهای زباله افزود: وجود این انبارها در منازل مسکونی مخاطرات بهداشتی و ایمنی منازل اطراف را به همراه دارد و مسئولان باید از مراجع قضایی بخواهند این انبارها را تعطیل کنند.

تردد زباله برای وسایل نقلیه بدون پلاک

وی گفت: از سوی دیگر خودروهای زباله به طور کلی فاقد پلاک و بیمه هستند و این بدان معناست که این افراد در قبال حادثه و خسارتی که به شهروندان وارد می کنند پاسخگو نیستند. چگونه پلیس راهور اجازه می دهد این همه وسیله نقلیه غیرمجاز برای خردسالان وارد شهر شود؟ رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر اهواز افزود: این افراد عموماً به قوانین راهنمایی و رانندگی توجهی ندارند و تمام حواسشان به زباله های اطراف است فقط در ساعات خاصی زباله ها را خارج می کنند.

پیمانکاران ضعیف خدمات شهری تعیین شدند

وی با گلایه از خدمات شهری شهرداری اهواز اظهار داشت: در حال حاضر روند جمع آوری و نگهداری زباله شهر اهواز مطلوب کلانشهر نیست. صلاحیت حوزه خدمات شهری مشخص شود. همچنین به روز رسانی تجهیزات نظافت و جمع آوری زباله در شهر اهواز ضروری است.

وی افزود: بر اساس اعلام شهرداری اهواز طی یکی دو هفته آینده مناقصه استخدام پیمانکاران واجد شرایط و جدید در مناطق هشت گانه شهرداری اعلام می شود.

وقتی کارگران شهرداری هم زباله ها را بیرون می آورند

سراج با انتقاد از نحوه نظافت معابر شهر گفت: از هر کارگر شهرداری انتظار می رود حداقل هفت ساعت در روز کار کند اما ممکن است برخی از کارگران به تعهد دو ساعته خود عمل نکنند. در همین راستا از ناظران خدمات شهری اهواز انتقاد داریم؛ پیمانکارانی که نمی توانند نیروی کار خود را مدیریت کنند و مکانیزاسیون لازم را فراهم کنند باید از خدمات شهری شهرداری اهواز حذف شوند.وی افزود: به دلیل عدم نظارت پیمانکاران، برخی از کارگران شهرداری به زباله روی آورده اند. اما هرگونه تفکیک زباله توسط کارگران شهرداری برای منافع شخصی در حین کار ممنوع است.

بیشتر بخوانید  سرقت عجیب از پرستار در بیمارستان مفید تهران / فیلم -

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *