مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

داستان تسنیم درباره امامزاده هایی که به سپری برای مردم روستا تبدیل شده اند + تصاویر – کرمان نیوز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


طبق گزارش ها آژانس تسنیم از جانب کرمان ، گنبد طلایی از دور نمایان شد؛ وقتی وارد روستا شدیم ، پس از عبور از باغ های سرسبز ، به نقطه ای پر از اهالی روستا رسیدیم. من قبلاً به این روستا آمده بودم ، زمانی که زمین لرزه آن را با زمین مقایسه کرده بود و هنوز هم آثار زلزله سال 1983 در گوشه گوشه روستای داهویه دیده می شود.

مشاهده قبور قربانیان زلزله ، بازماندگان مجروح روستا ؛ همه آمدند ، زن و مرد ، پیر و جوان ، حتی کودک که از صمیم قلب به پاکسازی گل و لای باقی مانده در حرم مطهر امامزاده سید ابراهیم کمک کردند و چقدر عاشقانه کار کردند.

زنی که ساکن بود گفت: “خدا ما را بیامرزد. به احترام این امامزاده ، سیل هیچ ارتباطی با ما ندارد. باورکردنی نبود که چند دقیقه دیگر روستا پر از آب شود. “

مردی با بیل که می خواست قبور مطهر 5 شهید گمنام دفن شده در امامزاده سید ابراهیم را زیر گل و لای سیل بیرون بیاورد ، گفت: «بزرگان روستا چنین سیل را به خاطر نمی آورند. امامزاده سدی برای زندگی دهقانان بود. همه چیز خوب ختم شد ، خدا همه ما را بیامرزد. »

به گزارش تسنیم ، سیل جمعه گذشته (16 ژوئیه) به مناطق مختلف استان کرمان خسارت زیادی وارد کرد و به آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم فرزند امامزاده سید محمد بن مجاب زرند نیز خسارت وارد نشد.

حجت الاسلام علی جلالی در مصاحبه با خبرنگار تسنیم گفت که عصر جمعه گذشته ، 25 تیرماه ، شاهد یکی از حوادث غیر مترقبه طبیعی در منطقه داهویه زرند بودیم. امام وارد شد.

بیشتر بخوانید  برگزاری دربی بدون تماشاگر پنجشنبه شب / مورد امنیتی خاصی در تهران وجود ندارد

وی ادامه داد: امامزاده سید ابراهیم فرزند امامزاده محمد (ع) است که حرم وی در کرمان واقع شده و خانواده وی از طریق سه واسطه به امام موسی کاظم (ع) می رسند.

مدیرکل خیرات و امور خیریه استان کرمان با اشاره به تحقیقات فنی انجام شده در اداره کل خیرات و امور خیریه استان کرمان گفت: ما در منطقه نبودیم.

وی گفت: خدا را شکر که در جریان این حادثه علی رغم اینکه حدود 20 نمازگزار در این مجموعه حضور داشتند و حتی دو نفر نیز در حرم بودند ، هیچ گونه تلفات و مشکلی برای آنها نداشتیم. “

جلالی با بیان اینکه برآورد اولیه ما از خسارت وارده به این مجتمع ساختمانی بیش از دو میلیارد تن بوده است ، افزود: سالن مراسم و جلسات این معبد به طور کامل تخریب شده و بخشی از محراب ، تربتحان و پناهگاه شریف نیز آسیب دیده است.

وی با اشاره به خسارت وارد شده به دارایی امامزاده اظهار داشت: بیش از صد فرش در این امامزاده وجود داشت که همه آنها تخریب شدند و تجهیزات گرمایشی و سرمایشی این مجموعه نیز آسیب دید.

مدیرکل امور خیرین و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه مردم و خیرین همیشه کار کرده اند ، ادامه داد: از اولین ساعات این حادثه ، خود مردم ، گروه های جهادی و … صادقانه بیایید کمک کنید

وی با اشاره به اینکه مجموعه حرم این معبد بیش از یک متر گل و لای دارد که در کمتر از یک هفته با کمک مردم برطرف شد: “اولین نگاه و توجه ما به ترمیم و جبران خسارت وارده به این امامزاده برای مردم و موسسات خیریه

بیشتر بخوانید  پروژه جمع آوری آبهای سطحی در آزادشهر به اعتبارات ملی و استانی نیاز دارد

جلالی با بیان اینکه گزارشی تهیه و به ستاد بحران استان ارسال شده است ، گفت: امیدواریم این مجموعه به خوبی در بحث جبران خسارت سیل در استان کرمان حمایت شود.

وی با بیان اینکه سیل به خانه های مردم این روستا آسیب نرساند و به گفته ساکنان منطقه امامزاده ، این یک سپر برای مردم داهوی بود ، افزود: بخش خیرات و امور خیریه همچنین در تلاش است تا بخشی از داخلی خود را جبران کند منابع.

مدیرکل امور خیرات و امور خیریه استان کرمان با بیان اینکه پس از این حادثه هم مردم و هم سازمان های مختلف از جمله شهرداری های زرند و هانوکا ، هیئت های مذهبی و گروه های جهادی به کار آمدند ، گفت: انتظار ما از شورای اسلامی شهر داهویه است دهکده ای که این آسیب را بررسی کند و بدنبال راه حلی باشد که در آینده چنین خساراتی را برای امامزاده و روستاییان تهدید نکند.

به گزارش تسنیم سید ابراهیم بن محمد الحیری بن ابراهیم الذائر الکوفی بن محمد العباد بن موسی الکاظم (ع) فرزند امامزاده محمد و از نوادگان ابراهیم الذیرر (که نام او در آنجا است) است. علاقه مندان زیادی هستند و به گفته ساکنان این منطقه ، این معبد در جریان سیل اخیر سدی برای مردم این روستا بود ، بنابراین در این حادثه آسیبی به خانه های روستاییان وارد نشده است

استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ، استان کرمان ، سیل ،

گزارش و عکس از Sarola Incootti

انتهای پیام / 511 /

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *