مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

به چشمه ناز ونک سفر کردید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


به گزارش سلام نو، یکی از زیباترین و تمیزترین تفرجگاه های شهر و شهر ونک، چشمه ناز ونک است. آب شیرین این چشمه بزرگ در شهرستان ونک شتابان برای پیوستن به خلیج فارس به کارون می رود و در طول مسیر با بریدگی هایی که ایجاد کرده مناظر جذاب و بدیعی را برای گردشگران فراهم کرده است. سرسبزی و طراوت دامنه شمالی دالان کوآ که 3492 ارتفاع دارد آب شیرین این چشمه است و سرسبزی و معصومیت این چشمه مناظری را به وجود آورده است که گردشگران ساعت ها در آن شگفت زده و آسوده خاطر می شوند و سرگرم می شوند. در آن. چشمه ناز ونک منطقه ای کوهستانی و بخشی از کوه زاگرس است که یکی از سردترین مناطق این ناحیه و با بیش از هزار گونه گیاهی یکی از زیباترین مناطق گردشگری است. سرچشمه سمیرم ناز منطقه ای بدون شکار است که در آن حیوانات وحشی زیبایی را می بینیم که این تفرجگاه بزرگ سمیرم را منحصر به فرد کرده اند و صدای پرندگان در بهار و تابستان مسافران را آرام می کند.

به چشمه ناز ونک سفر کردید؟

استان زیبای اصفهان نه تنها مهد آثار باستانی و جاذبه های تاریخی است، بلکه مانند سایر نقاط ایران مملو از جاذبه های طبیعی است. یکی از زیباترین مناطق استان اصفهان و رشته کوه های زاگرس، چشمه ناز واقع در منطقه ونک، یکی از سردترین مناطق استان اصفهان در نزدیکی شهر سمیرم است. این مکان یکی از تفرجگاه های اصلی مردم شهرستان سمیر و شهرستان ونک است. این چشمه و طبیعت زیبای آن مردم اصفهان و سایر نقاط کشور را به این منطقه می کشاند. چشمه ناز ونک که یکی از پرآب‌ترین چشمه‌های استان اصفهان است، در واقع از چندین چشمه تشکیل شده و رودخانه‌ای را به وجود آورده که به دشت آرمند می‌رود تا در آنجا به کارون بپیوندد.

بیشتر بخوانید  واردات برنج ‌مشروط شد

به چشمه ناز ونک سفر کردید؟

به دلیل آب پربرکت این چشمه، اطراف آن پوشیده از گیاهان مختلف است و طبیعتی فوق العاده سرسبز و بی نظیر دارد. بهار و تابستان این منطقه کوهستانی و سردسیری بسیار دیدنی است. چشمه ناز در ارتفاعات دالان کوه قرار دارد. به طور مشخص این چشمه در ارتفاع 3492 متری قرار دارد. بنابراین آب این چشمه از ارتفاعات فعلی است که به زیبایی منطقه کمک می کند و مناظر بی نظیری را در طول مسیر این رودخانه کوچک ایجاد می کند و جالب اینجاست که کل منطقه از زاویه ای جدید در ارتفاعات طبیعت قرار دارد که همه دوست دارند. .

چشمه ناز، یکی از پرآب ترین چشمه های استان اصفهان، رودخانه های کوچکی را به وجود آورد که به رودخانه ای پرآب می ریزد و سپس تا کارون ادامه می یابد. پس می توان نتیجه گرفت که یکی از سرچشمه های رودخانه کارون همین منطقه است، آب این سرچشمه از میان کوه ها و دشت های منطقه می گذرد و در نهایت به خلیج فارس منتهی می شود و مزارع و باغ های زیادی را در مسیر سیراب می کند. او مناظر زیبا و خارق العاده ای خلق کرد. آب جاری از این چشمه حاصل بارندگی های سالانه در ارتفاعات رشته کوه زاگرس است که پس از عبور از دل کوه از دهانه این چشمه جاری می شود. آب این چشمه به قدری زلال، سبک و شیرین است که چندی پیش مورد توجه مسئولان قرار گرفت و ساخت کارخانه تولید آب معدنی در این منطقه آغاز شده و به زودی به بهره برداری می رسد.

بیشتر بخوانید  بزرگترین کندوی عسل وحشی جهان روی یک صخره کشف شد+ ویدیو

به چشمه ناز ونک سفر کردید؟

پوشش گیاهی و حیوانات

البته چشمه ناز بسیار زیبا و دیدنی است، اما علاوه بر این چشمه، طبیعت بکر اطراف آن، تنگ دالان و تنگ ده و همچنین کوه های استوار آن، این منطقه را به یکی از مناطق بکر استان اصفهان تبدیل کرده است. . خوشبختانه در سفر به این منطقه می توان باغ ها و جنگل های انبوهی با انجیر، بادام، بلوط، پسته، بید، پسته، پسته کوهی، گردو، زالزالک، صنوبر و … را پیدا کرد و منظره ای دیدنی و خارق العاده ایجاد کرد. ، دیدن. این منطقه به دلیل آب و هوای کوهستانی و وجود آب چشمه یکی از مناطق مستعد رویش گیاهان دارویی است. این منطقه دست نخورده علاوه بر تنوع بسیار زیاد گونه های گیاهی، مکان مناسبی برای گونه های مختلف جانوری از جمله خرس، سنجاب، گراز وحشی، گرگ و پرندگان مختلف است.

یکی از خوبی های این منطقه حفاظت از گونه های جانوری موجود و ممنوعیت شکار در این منطقه است. چشمه ناز درست در جاده منتهی به بالای دالان ونک قرار دارد. به همین دلیل در فصل بهار کوهنوردان زیادی از مسیر چشمه نازا به چشمه می رسند و پس از استراحتی کوتاه به سمت قله می روند تا پس از 5 تا 6 ساعت پیاده روی به قله دالان ونک برسند. . این منطقه در بین کوهنوردان و طبیعت دوستان منطقه شناخته شده است و توجه بسیاری از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی را به خود جلب کرده است.

به چشمه ناز ونک سفر کردید؟

مسیر دسترسی

این گوهر گرانبها و گوهر ناب در شش کیلومتری جنوب غربی شهر واناکا و در 35 کیلومتری شهر سمیرم و دویست کیلومتری اصفهان قرار دارد. برای رسیدن به این منطقه ابتدا باید به شهر وناکا رفته و از آنجا به جاده اصلی بروید. پس از گذر از روستای کله قدم، گردنه گلوار و گردنه ناخدان به ونک می رسیم که نیم ساعت راه است، از سمیرم به ونک جاده آسفالته است. از داخل شهر وناکا، تابلوهایی شما را به این منطقه توریستی معمولی که در شش کیلومتری وناکا قرار دارد، می برد. برای رسیدن به فواره نازا، باید از طریق لوله ای که از فواره نازا به وناکا منتهی می شود، از رودخانه عبور کنیم. از وانکا برای رسیدن به سرچشمه باید حدود سه ساعت در ارتفاعات دالان کوه پیاده روی کرد. متاسفانه کمبود محتوا در این منطقه باعث شد سفر به این منطقه در یک روز بی نظیر باشد.
خوشبختانه مسیر سمیرم به وانک دارای جاذبه های دیدنی فراوانی چون گردنه گله وار، روستای کله قدم، معبد زاید ابن علی و گردنه نخدان است و جاده وانک به قدری زیباست که در مسیر هیچگاه احساس خستگی نخواهید کرد. مسیر منتهی به این چشمه بزرگ در گذشته خاکی و ناهموار بوده اما در سال های اخیر این جاده آسفالت شده و به راحتی می توان با ماشین به رودخانه چشمه ناز ونک رسید.

بیشتر بخوانید  چری الکتریک وارد بازار ایران شد + مشخصات و عکس

منبع: تریپ یار

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *