مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ساخت موزه حماسه اسلامی در ششم توسط باخمان آمل

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



ایسنا / مازندران مدیرکل حفظ آثار مازندران از آثار دفاع مقدس مازندران از احداث موزه ششم باخمان آمل خبر داد و گفت: برای احداث موزه اسلامی ششم باخمان آمل به عزم جهادگران و تلاش مسئولان آمل نیاز داریم و ما می خواهیم این موزه را بسازیم. حماسه برای معرفی این حماسه به تاریخ و احیای هزار سنگر. ”

عبدالله ملکی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی حفاظت از آثار تاریخی در شهر آمل گفت که کارهای زیادی برای حماسه مردم آمل در جنگ جنگل انجام شده است و اشاره کرد که کمونیست ها از عنوان هزاره آمل در کتاب آنها: حماسه اسلامی باخمن ششم آمل باید برای جوانان توضیح داده شود.

وی بر لزوم انتقال این حماسه به آینده و نسل جوان تأکید کرد و گفت: کتاب های زیادی با موضوع جنگ جنگل تألیف شده و کتاب جنگل های جنگل در هفته دفاع مقدس ارائه می شود. “

ملکی با بیان اینکه اوج جنگل جنگل در اوایل دهه 60 حماسه ششم درباره باخمان آمل بود ، و با اشاره به اینکه امام (ره) از آمل در وصیت نامه الهی سیاسی خود نام برد ، اظهار داشت: این س aال پیام دارد؛ زیرا یکی از م componentsلفه های قدرت انقلاب اسلامی ما مردم است و امام به خوبی مردم و مقاومت مردم را دید و برای دشمنان روشن ساخت که مردم در پای این انقلاب هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اصلی ترین دغدغه های ما در آمل ساخت موزه است ، گفت: آمل دروازه ورود به روستاست و سالانه 20 میلیون گردشگر را می بینیم و باید مقاومت اسلامی و حماسه را به مردم نشان دهیم.
این مقام مسئول با بیان اینکه آمل به معنای تاریخ است و مردم آمل نباید نسبت به این حماسه و تاریخ بی تفاوت باقی بمانند ، ادامه داد: ما در چهلمین سال حماسه اسلامی 6 باخمان آمل هستیم و انتظار می رود تلاش های ویژه ای از طرف مسئولان شهرستان برای ساخت این موزه
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس مازندران ، گفت: معرفی حکومت علوی و مرعشیان ، 40 شهید از حماسه اسلامی آمل و فرماندهانی مانند امیر منفرد نیاکی در موزه ، یکی از اهداف معرفی این بود حماسه اسلامی در تاریخ و احیای هزارسنگر.

بیشتر بخوانید  رولزرویس مافوق لوکس با سلیقه ایرانی به بازار آمد + تصاویر و قیمت

* آموزش حماسه اسلامی در تاریخ ششم توسط باخمان آمل برگزار می شود

علی امانی ، مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش های حرمت مقدس آمل ، در ادامه جلسه گفت: “مردم آمل طی حدود 20 ساعت دادخواست اتحادیه کمونیست را به اتمام رسانده اند و ما باید از آنها درس مقاومت بگیریم. “

وی خاطرنشان کرد: گردان یاحسین و گردان روح الله توسط فرزندان نخبه سپاه در آمل تشکیل شده است. وی گفت: دو گردان ، تیپ 75 ظفر (که بعد از جنگ منحل شد) و تیپ 58 مالک اشتر کندو تحت فرماندهی قرارگاه رمضان ، آنها مأموریت هایی را در خارج انجام دادند و تا پایان داعش در جبهه مقاومت فعال بودند تشکیل نیروی قدس سپاه در حضور مدافعان حرم.

امانی با اشاره به نامگذاری هفته مقاومت در آمل ادامه داد: این هفته شاهد اجرای برنامه های مختلف از دوم تا هشتم باخمان هستیم و برنامه ها با سخنرانی آیت الله جوادی آملی با دانشجویان و دانشجویان آغاز می شود. روحانیون در کوم. “
وی برگزاری مسابقات بین المللی کشتی و مسابقات بین المللی بسکتبال با ویلچر و ششمین مانور حماسه اسلامی باخمان را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: “ما جلسات مختلفی را برای ساخت موزه حماسه اسلامی در تاریخ ششم برگزار کردیم. شما باخمن و برای حفاری رفتید ، اما به دلایلی این اتفاق نیفتاد.
این مقام مسئول ادامه داد: در موزه حماسه اسلامی ، ششم باخمان و جنگل ، فعالیت های مردم قبل از انقلاب و فعالیت های آیت الله جوادی در آمل ، قبل از انقلاب و دوران انقلاب و اواخر انقلاب و مقدس حفاظت به عملیات و 1048 شهید و فرمانده شهید تقسیم می شود. ما امیر منفرد نیاکی ، شهدای تیموریان و طاهری و 14 شهید از خانواده یک پسر ، 36 خانواده 2 شهید و مدافعان حرم را ارائه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید  فاطمه گودرزی برای پسر نسرین مقانلو غوغا کرد

* ساخت موزه شهدای آمل یک کار مذهبی است

سید جلیل مرتضوی ، امام جمعه آمل روز جمعه با توجه به ساخت موزه حماسه اسلامی باخمان ششم در آمل ، حماسه مردم آمل در ششم باخمان را یادآوری کرد و گفت: در آنجا دفن و دفن شد .
وی با بیان اینکه تعداد اهداهای آمل از برخی استانها بیشتر است ، اظهار داشت: آمل به تنهایی حدود 3000 کمک مالی دارد ، زیرا مدتها محل سکونت سادات و اهل بیت بوده و مردم علاقه زیادی به اهل بیت دارند.
مرتضوی با بیان اینکه جایگاه شهدا کمتر از امامزادگان نیست و دارای یک فلسفه و ارزش دینی است ، اظهار داشت: موزه شهدا نیز موزه دانشمندان ما است و ما باید منابع آمل را در این مکان ارائه دهیم و کارهای دینی انجام دهیم.

امام جمعه آمل گفت: ساخت موزه شهدای حماسه اسلامی ششم باخمان آمل اثری مذهبی و ارزشمند است.
انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *