نتیجه نمایش فیلم مانند هندوانه ای در فضای بسته است / اخبار ایران و جهان



مگسود جباری ، تهیه کننده فیلم “بوبندکارگردان دیوید نوروزی در گفتگو با گزارشگر بیشتر وی در مورد اکران این فیلم در تاج گفت: تصمیم ما برای اکران فیلمبوبندچندین دلیل برای این بود. یکی از آنها این بود که اگر فیلم ما در شرایط فعلی اکران نشود ، اکران آن بیش از یک سال به تعویق می افتد. شما باید درگیری را با این کار پایان دهید ویروس کرونا منتظر ماندیم و سپس با فیلم های با چگالی بالا که برای اکران درخواست می کنند روبرو خواهیم شد. به تعبیری ، احتمال اکران این فیلم حتی برای یک سال دیگر ارائه شد ، چشم انداز وضوح نبود.

وی به وعده رهنمودهای پشتیبانی اشاره کرد از نظر جسمی وی درباره فیلم های اکران شده در شرایط فعلی گفت: بالاخره فیلم ما یک سرمایه گذار دارد و همچنین او می خواست در اسرع وقت شرایط مالی پروژه مشخص شود. من به عنوان تولید کننده نیز سهمی دارم ، اما بیشتر این تصمیم با سرمایه گذاران بود. ما قبلاً فیلم را ساخته ایم ویروس کرونا ما کلید را داشتیم و فکر نمی کردیم با این وضعیت روبرو شویم. طبیعتاً این وضعیت کرونر توسط سرمایه گذاران پیش بینی می شود من نبودم آنها بودند. در حال حاضر ، وعده حمایت از سوی سازمان فیلمسازی تا حدی سرمایه گذاران را ترغیب کرده است که در صورت آزاد شدن از حمایت ، از مزایای آن استفاده کنند.

این تهیه کننده تاکید کرد: در حال حاضر منتظریم ببینیم چه اتفاقی برای “دینامیت” خواهد افتاد که پیش از فیلم ما اکران شد و ما نیز با این شرایط آماده اکران فیلم هستیم.

بیشتر بخوانید  زمان بازپخش دورهمی مهران مدیری تعیین شد

پذیرش یک فیلم قابل پیش بینی نیست

جباری در مورد پیش بینی خود برای تصویب “بوبندوی در مورد کرونا گفت: نتیجه اکران یک فیلم همیشه مانند هندوانه بسته است و پیش بینی شرایط پذیرایی غیرممکن است. ما فیلمی داشتیم به نام “هشتگ” که بعد از ایام تاسوعا و عاشورا که فضای جامعه هنوز تحت تأثیر فضای معنوی آن بود ، آن را به عنوان یک فیلم کمدی اکران کردیم ، اما بسیار مورد استقبال قرار گرفت و سود بسیار خوبی کسب کرد.

با عرض پوزش برای کشور ما بیار آیا گاهی اوقات مسئولیت آن به عهده کسانی است که فرهنگ و سینما را درک نمی کنند و تشخیص درستی ندارند. مهم است که بدانیم چیز درست در جای خود قرار دارد و ما پاسخ صحیحی خواهیم گرفت. پروژه بدون مرز ، که در آن فضای دوستی در روند تولید حاکم است ، محکوم به موفقیت است او ادامه داد: «جزوبنداین یک موضوع اجتماعی است و تصمیم گیری برای آن یک تصمیم جمعی است. ما فکر کردیم که در شرایط فعلی نمایش فیلم می تواند موفقیت آمیز باشد و به نوعی این خطر را پذیرفتیم. ریسکی که احساس کردیم در این شرایط منطقی است ، اما هنوز هم ما شرایط را می دانیم اکران هندوانه بسته است.

جباری برای فضای محتوای فیلم «بوبندوی گفت: این فیلم فضایی است رمز و راز و جامعه ای وجود دارد که به وضعیت فعلی جامعه در این زمینه بی ربط است پزشکی و هیچ واکسنی وجود ندارد. احتکار و قاچاق مواد مخدر یکی از مضامین اصلی فیلم است و امیدواریم مخاطب از همان منظر از آن استقبال کند.

بیشتر بخوانید  اعزام نیروی ویژه انگلیس به یمن برای تعقیب مهاجمان به کشتی اسرائیلی

تهیه کننده “بوبندابراز امیدواری دوباره مربوط به پایبندی مدیران فعلی سازمان فیلم به وعده حمایت خودم وی قبل از تغییر دولت درباره شرایط تبلیغاتی این فیلم گفت: در برخی موارد می توان از ظرفیت فضای مجازی استفاده کرد و در شرایط فعلی تصمیماتی مانند اجاره بیلبورد شهری چیزی برای ما به همراه ندارد. اگر ما پروژه ای داشتیم که در آن پول ما در حال افزایش بود و چنین ترکیبی داشتیم ، این می تواند منطقی باشد. تا آنجا که به تلویزیون مربوط می شود ، امیدواریم فضای تبلیغاتی داشته باشیم و تمام تلاش خود را خواهیم کرد.

اهمیت تولید ارزان در سینمای امروز ایران

این فیلمساز درباره تولید فیلم های ارزان قیمت در شرایط فعلی سینمای ایران نیز گفت: من شخصاً در بیشتر پروژه هایی که تاکنون داشته ام با مدیران فیلم های اول کار کرده ام. کلید اصلی تاریخ تولید در همکاری با فیلم های اولیه همان توصیه برای تولید کم هزینه است. بر اساس ما در مورد پروژه صحبت و توافق می کنیم. در برخی موارد ، من از بلیط و امتیازاتی استفاده می کنم که برای پس انداز پول و آسیب رساندن به سرمایه گذار به آنها نیاز دارم.

وی افزود: مهمترین چیزی که در سینما آموختم این است که سرمایه گذاری که در کار من حاصل می شود همه چیز است. جوره او به من اعتماد کرد و من باید پاسخ اعتماد او را بدهم. امیدوارم هنوز شرایط ساخت فیلم برای كارگردانان فیلم های اول در سینمای ایران فراهم باشد و من به عنوان تهیه كننده بتوانم این هدف را برآورده كنم. دوستان باشام

بیشتر بخوانید  ورود مجدد سکه به کانال 15 میلیون تومان / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

جباری با اشاره به تجربه تولید فیلم “اپلیکیشن” به کارگردانی حسین نمازی در کارنامه خود که در جشنواره فیلم فجر رد شد اما بعداً به موفقیت بین المللی دست یافت ، اظهار داشت: جواب درست را دریافت کرده ایم. ما می خواستیم به داخل سیلی بزنیم ، اما متأسفانه کانادایی ها و اسپانیایی ها بیشتر برای ما کف زدند. این برای کشور ما حیف است بیار آیا گاهی اوقات مسئولیت به عهده کسانی است که فرهنگ و سینما را نمی فهمند و تشخیص درستی ندارند. مهم است که بدانیم چیز درست در جای خود قرار دارد و ما پاسخ صحیحی خواهیم گرفت. پروژه بدون مرز ، که در آن فضای دوستی در روند تولید حاکم است ، محکوم به موفقیت است.

دیدگاهتان را بنویسید