مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

ورود مجدد سکه به کانال 15 میلیون تومان / آخرین قیمت سکه و طلا در بازار امروز

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازار طلا و سکه امروز کمی لرزان بود. قیمت طلا ظهر امروز با روندی صعودی به حدود یک میلیون و 371 هزار و 248 تومان رسید. اما پس از آن کاهش یافت و قیمت به حدود یک میلیون و 354 هزار تومان بازگشت. قیمت طلا روز پنجشنبه 9 تیرماه در سطح یک میلیون و 350 هزار تومان بود.

در بازار سکه امروز قیمت ها در حال افزایش بود. به طوری که قیمت سکه طرح جدید باز هم در آستانه ورود به کانال 15 میلیون تومانی بود. اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت این فلز گرانبها را 14 میلیون و 950 هزار تومان اعلام کرد. در حالی که قیمت سکه در روز پنجشنبه در محدوده 14 میلیون و 800 هزار تومان بود.

سکه طرح قدیم در روزهای اخیر از ثبات بیشتری برخوردار بوده و در محدوده 14 میلیون و 300 هزار تومان نوسان محدودی داشته است.

نرخ یا جهانی نیز در زمان انتشار، صعودی بوده و با قیمت 1727 دلار معامله می شود.

نوسانات قیمت دلار

امروز قیمت دلار در بورس کشور، سامانه سنا و بازار آزاد با نوساناتی همراه بود.

قیمت به دلار در بورس ملی ۲۷ هزار و ۸۱۱ تومان با کاهش اندک نسبت به روز پنجشنبه ۹ تیرماه اعلام شد.

دلار در بازار آزاد در برخی کانال های تلگرامی روند صعودی داشت و وارد کانال بالاتری شد. البته برخی منابع نیز بر این باورند که این کانال ها قیمت هایی را بالاتر از قیمت واقعی منتشر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت نیم دلار امروز با افت 0.21 درصدی نسبت به روز کاری قبل به قیمت 26 هزار و 135 تومان رسید.

بیشتر بخوانید  ترفند کاربردی و خانگی نرم کننده لباس در مخزن توالت

پیش بینی قیمت طلا و سکه

بازارهای مالی تحت تأثیر شاخص های کلان اقتصادی و اخبار مربوط به آنها قرار دارند مذاکرات وین ما هستیم در حالی که اخبار سیاسی و برخی اقدامات بازارساز، بازار طلا و سکه را در ماه گذشته به عملکردی منفی تبدیل کرد، سیگنال‌هایی مبنی بر عدم تداوم این روند در ماه جاری وجود دارد.

مرکز آمار امروز نرخ تورم تیر ماه 1401 را منتشر کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون دارای دو بازنگری است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، متوسط ​​تورم سالانه تیرماه 1401 با 1.1 درصد افزایش نسبت به ماه قبل به 40.5 درصد رسید. این رقم بالاترین تورم سالانه از ابتدای سال جاری تاکنون بوده است.

تورم نقطه به نقطه نیز در تیر 1401 به 54 درصد رسید. این رقم نشان می دهد خانوارهای کشور به طور متوسط ​​54 درصد بیشتر از تیرماه سال گذشته برای خرید همان سبد کالا و خدمات هزینه کرده اند. تورم نقطه به نقطه نیز نسبت به ماه گذشته 1.5 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح از اوایل سال 2011 رسید.

از سوی دیگر گزارش های بانک مرکزی نشان می دهد که بدهی دولت به بانک ها همچنان پابرجاست. به عبارت دیگر، علاوه بر رشد پایه پولی و نقدینگی که از عوامل اصلی تورم هستند، بدهی‌های بخش دولتی به بانک‌ها نیز در ماه‌های اخیر به شدت افزایش یافته است.

اخبار منتشر شده توسط مذاکرات هسته ای همچنین خیلی امیدوار کننده نیست. البته این امکان برای بازارساز وجود دارد که با سیاست هایی مانند سوآپ ارز، قیمت ها را به صورت موقت کنترل کند. اما این اقدام قابل ادامه نیست.

بیشتر بخوانید  شرایط دریافت وام مسکن اعلام شد+ مدارک مورد نیاز

با توجه به اینکه امروز نرخ دلار برخلاف روز خبر افزایش یافت و حتی به کانال بالاتری هم صعود کرد، پس از آن قیمت ها در بازار طلا و سکه نیز افزایش یافت. ممکن است فردا نیز همین روند ادامه یابد. به خصوص از زمانی که انتشار گزارش تورم مرکز آمار در ماه ژوئیه، سیگنال قوی فزاینده ای را به بازارهای مالی ارسال کرد.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *