موج پنجم تاج در اردبیل بالا می رود / آماده كنترل دلتا باشید – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



شهرام حبیب زاده ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ، در مصاحبه با گزارشگر بیشتر به حالت حاد بیماری ویروس کرونا وی در اردبیل اشاره و اظهار داشت: در حال حاضر آخرین وضعیت شیوع ویروس جدید است ویروس کرونا در اردبیل با سرعت قابل توجهی پیش بینی می شود که این مشکل همراه با عادی سازی شرایط بحرانی توسط انسان ، باعث افزایش اضطراب در روزهای آینده و حداکثر شیوع این بیماری خواهد شد.

وی با اشاره به محدودیت های جدید در رفتارهای زیستی و اجتماعی مردم اردبیل گفت: “الزام این موضوع به همه ساکنان استان هشدار داده می شود ، زیرا در صورت سهل انگاری و سهل انگاری در مورد رعایت پروتکل های بهداشتی ، درگیری عمومی با ویروس ” گزینه هندی یا همان دلتا در حومه شهر در اوج است و طی هفته های آینده شاهد روزهای بحرانی خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: متأسفانه شب گذشته با فوت یک شهروند دیگر ، تعداد کل مرگ ها ویروس کرونا در این استان به 1846 نفر رسید و در صورت ادامه وضعیت پرخطر و افزایش تعداد افراد آلوده ویروس کرونا افزایش این آمار در هفته های آینده دور از انتظار نیست.

حبیب زاده از بستری شدن 49 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد کل بیماران تحت نظر و معالجه در مراکز درمانی و بیمارستان های استان 256 نفر است و از این نظر تعداد ترخیص ها نسبت به هفته های گذشته “

وی افزود: متأسفانه تعداد بیماران جدی در استان در طول شب افزایش یافته است ، بنابراین تعداد بیماران تحت مراقبت در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های استان از 55 دیروز به 58 نفر در 24 ساعت گذشته افزایش یافته و فقط این می تواند نگران کننده باشد. “درک بزرگی از وضعیت حاد وجود دارد ویروس کرونا در حومه شهر باشید.

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان امروز سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ | پیام مثبت فرشتگان برای شما در سه شنبه ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳

به گفته این مقام مسئول و بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت ، در حال حاضر شهر اردبیل در یک وضعیت قرمز یا بسیار خطرناک قرار دارد ، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی یا پرخطر و شهرهای هالهال ، گرمی ، بیله سوار ، نیر، نهس سرعین ، کوسر و اصلاندوز آنها در موقعیت زرد یا نسبتاً خطرناک قرار دارند.

رعایت پروتکل های بهداشتی تا 46٪

حبیب زاده همچنین به کاهش مصرف سرانه ماسک در اردبیل اشاره کرد و گفت: متاسفانه اکنون میزان استفاده از ماسک و انطباق با پروتکل های بهداشتی در کشور به 46 درصد رسیده است که این میزان در استان اردبیل نیز رایج است و ما مردم را از استان ببینید بدون توجه به وضعیت حاد و بحرانی ویروس کرونا بدون پیروی از این پروتکل ها ، آنها در اجتماعات و مکان های مختلف حضور خواهند داشت و در این رابطه لازم است به افراد هشدار داده شود تا هنگام رعایت نکات بهداشتی مراقب باشند.

وی گفت: ورود مسافران به اردبیل تعداد بیماران را افزایش داده است ویروس کرونا وی آن را م consideredثر دانست و گفت: در این راستا لازم است دستگاه های اجرایی محدودیت های موجود در استان را تشدید کنند تا در روزهای آینده شاهد بروز وضعیت فوق بحرانی و پشیمانی نباشند.

این مقام همچنین برای مقابله با نوع جدید ویروس آمادگی کامل در منطقه درمانی استان را دارد ویروس کرونا وی افزود: اکنون تخت های بیمارستانی برای خدمات کامل و بهتر بیماران کرون در دسترس است. در صورت افزایش تعداد بیماران در روزهای آینده ، ظرفیت افزایش تخت های بیمارستانی در استان وجود دارد. از این نظر استان در یک وضعیت قرار دارد آمادگی برای کنترل به موقع ویروس “مهم است.

بیشتر بخوانید  صعود قیمت خودرو‌های سایپا و ایران خودرو / گرانی عجیب دنا پلاس اتوماتیک !

دیدگاهتان را بنویسید