عفت از کرامت انسانی نشات می گیرد و نشانه تقواست – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر آیت الله عبدالکریم عابدینی ظهر یکشنبه در همایش عفاف بیولوژیکی که در اتاق جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد ، اظهار داشت: خداوند در آیات قرآن کریم بارها به موضوع عفاف و حجاب و تأثیر آن در زندگی و رسیدن به تقوا.

وی افزود: حجاب چشم انداز عفت پاکدامنی است و این مسئله نیز به کرامت انسانی افراد مربوط می شود و ارتباط مستقیمی با آن دارد ، پیوند این دو موضوع با هم باعث می شود جیری تقوا در انسان صورت می گیرد.

امام جمعه قزوین گفت: مسئله تقوا و موارد مشابه جزو اینها موضوعاتی است که باید به طور اساسی حل شود. پرستش از ایمان انسان به خدا ناشی می شود و این باعث می شود که مردم نگاه خود به عبادت را تغییر دهند ، همانطور که بدن ما به غذا احتیاج دارد. پرستش و تقوا غذای روح ماست. و هرچه بیشتر به این درک برسیم ، هرچه دیدگاه ما درباره عبادت ، وظیفه و مستحبات تغییر کند ، نیازهای روح ما از بدن مهمتر است.

این مقام با اشاره به دعاهای امام سجاد (ع) گفت ، من زین دارم العابدین (ع) او از خداوند می خواهد تا طعم دعاهای خوب ، ادعیه و تلاوت قرآن را به او بچشاند ، جهنم ، این تماس ها فرصتی ارزشمند معنوی برای مردم است.

عابدینی اذعان داشت: ایمان باید در افراد شکل بگیرد ، خداوند در سوره حمد به عنوان عصاره ای از قرآن کریم ، ابتدا ایمان می سازد و سپس به عبادت واقعی می پردازد. این آیات ادعا می کنند که پرستش واقعی به تدریج تقوا را در انسان بیدار می کند و اراده را تقویت می کند.

بیشتر بخوانید  هکر اینستاگرام در لرستان دستگیر شد - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: بصیرت ، شجاعت و به دور از ترس ویژگی هایی است که در افراد با وقار می بینیم ، به عنوان مثال در افرادی مانند آقایان مدرس ، امام خمینی (ره) و شهید سلیمانی ، هیچ کدام را نمی بینیم ذرات ترس. “

وی ادامه داد: انسان با وقار عفیف است و انسان نباید ریشه پاکدامنی خود داشته باشد؛ ممکن است شخص باحجاب نباشد ، اما به دلیل شرایطی مانند فرهنگ غلط ، عفیف و بد است.

امام جمعه قزوین گفت: راه حل مقابله با بدحجابی ، عشق و مهربانی جذب و احترام و حفظ کرامت انسانی است و فردی با کرامت انسانی زندگی متعالی خواهد داشت.

وی گفت: “باید توجه داشته باشیم كه عفاف و حجاب فقط مختص زنان نیست ، بلكه اسلام همچنین در مورد مردان دارای حجاب و عفاف نیز صدق می كند و بیان می دارد كه نزد خداوند محترم ترین شما چه زن و چه مرد با تقواترین شماست. “

دیدگاهتان را بنویسید