مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مردم از مدیریت بد در زمینه آب و برق عصبانی هستند – آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



طبق گزارش ها گزارشگر بیشتر، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی ، در خطبه های این هفته نماز جمعه محمد آباد یزد ، گفت: “یکی از نمادهای غرب که در صد سال اخیر رواج یافته سگ ، زیست شناسی ، گرایش سگ و انجمن حیوانات است. غرب به این فرهنگ روی آورده است این یک نشانه است. “این یک تمدن یا احترام به حقوق حیوانات نیست.

وی تأکید کرد: این طور نیست که بگوییم اگر غربی ها حیوانات را در خانه نگهداری می کنند ، آنها به حقوق خود احترام گذاشته اند ، اما ما باید یاد بگیریم که حقوق حیوانات را از اسلام رعایت کنیم تا از مردم در برابر حیوانات گرسنه محافظت کنیم ، آنها را صید کنیم و دلیل آن را برای ضرب و شتم حیوانات ممنوع است.

مدرسی ادامه داد: این حیوان غریزه و روش زندگی خاص خود را دارد و باید در جای خود و با غریزه خود زندگی کند ، همانطور که تصور اینکه یک انسان در اصطبل زندگی می کند دشوار است ، بنابراین نباید فکر کنیم که اگر حیوانات را در خانه نگه می دارد ، سپس آنها آنها را گرامی می داریم.

امام جمعه مرکز یزد اظهار داشت: دلایل مختلف اجتماعی و روانشناختی وجود دارد که چرا غربی ها به حیواناتی مانند سگ و گربه روی می آورند ، از جمله عدم اعتماد اجتماعی و روانی بین مردم ، ناآگاهی از نحوه تعامل آنها. وی به از بین بردن تنهایی و ناسازگاری ، مد ، استکبار ، بستن چشم و کورکورانه ، غیبت عاطفی و عشق در جوامع غربی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید  وریا گافوری و آقای گلی از جمله مدافعان لیگ 20 هستند

مدرسي اظهار داشت: به ما نشان داده شده است كه زندگي با حيواناتي مانند سگ و خوك چه از نظر روانشناختي و چه از نظر علمي چيزي جز آسيب به انسان نيست و موجب بركت زندگي انسان از نظر مادي و معنوي است.

وی با اشاره به اینکه طبق تفسیر و تحقیقات دانشمندان ده ها نوع میکروب از این حیوانات به انسان منتقل می شود ، گفت: اسلام می گوید “همراه شما باید به شما مدیون باشد تا عقل و دین خود را افزایش دهید.” آیا باید با یک حیوان زندگی کنید و یک سگ رانندگی کنید و با یک سگ در ماشین بنشینید؟ که حتی با عقل و فطرت انسان سازگار نیست.

حجاب یک حق اجتماعی است

امام جمعه مرکز یزد در بخشی دیگر از سخنان خود در مورد هفته حجاب و عفاف می گوید: 10 تا 15 جولای به عنوان هفته حجاب و عفاف اعلام شده است و 12 ژوئیه سالروز قیام خونین مردم مشهد در مسجد حجار گوهرشاد سال 1314 بود.

مدرسی با بیان اینکه برخی معتقدند حجاب در جامعه یک حق و یک حق شخصی است ، بنابراین آنها حق دارند حجاب را باز کنند و آن را نادیده بگیرند ، گفت: طبق طبیعت انسان و آموزه های ادیان توحیدی ، حجاب فقط اجتماعی نیست و حق فردی ، این یک وظیفه الهی است و ما نباید به آن به عنوان تنها حق نگاه کنیم و بنابراین کسی می خواهد از حق خود صرف نظر کند ، اما در حقیقت حجاب یک وظیفه است.

در بخشی دیگر از سخنان خود ، امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: 755 هکتار ثبت ملی و 200 هکتار ثبت جهانی انجام شده و کارهای بسیار خوبی انجام شده است در چهار سال انجام شد و تعمیرات ، معرفی در مراکز تحقیقاتی ، رشد صنعت گردشگری و تقویت زیرساخت ها صورت گرفت ویروس کرونا نه ، ما در این زمینه رشد بیشتری داشته ایم.

بیشتر بخوانید  آخرین وضعیت سریال های تلویزیونی لوکس / از موسی (ع) و سلمان تا طلاق و تعطیلات در سربرون

نقش مهم روحانیت در حفظ بافت تاریخی

وی ادامه داد: اما نکات مهم بسیاری نیز وجود دارد که مهمترین آنها توجه به افرادی است که در بافت قدیمی زندگی می کنند و من می گویم که روحانیت بیشترین توجه را در این زمینه داشته اند.

مدرسي اظهار داشت: دفاتر و منازل علما غالباً در بافت قديمي قرار دارند و در حفظ سياق نقش خوبي داشته اند و کساني که ادعا مي کنند در بافت قديمي هستند بايد از اين فرهنگ درس بگيرند و مورد توجه روحانيون قرار بگيرند.

وی تأکید کرد: نیاز دیگر در نظر گرفتن رفاه ساکنان بافت قدیمی و تسهیل امور است. باید به امنیت توجه شود و این موضوع تا حدودی تضعیف می شود. فرهنگ دینی یزد این بافت را بوجود آورده است و اگر به آن توجه نشود میراث ما میراثی از خشت و گل خواهد بود نه میراث فرهنگی.

مدرسی ادامه داد: در حقیقت حفاظت از فرهنگ ما باید در یک زمینه تاریخی دیده شود و حفظ و معرفی میراث معنوی باید دیده شود که اگر تمام بافت قدیمی ما کامل باشد اما حسینیان خالی از سکنه باشد ، این حمایت نیست میراث فرهنگی و زمینه فرهنگی. “احیا نخواهد شد.

وی افزود: اگر تمام بافت تاریخی مملو از جهانگردان باشد و مساجد خلوت باشند ، از نظر فرهنگی اهمیت ندارد و باید به اسلام توجه شود.

مدرسی در مورد وقفه ها و سو mis مدیریت در این زمینه تأکید کرد: این وقفه ها مردم را عصبانی کرده و باید حمله به آب را یک پروژه ملی دانست و نمایندگان باید برای جلوگیری از حملات متحد شوند ، زیرا یزد گرم و خشک است و آنجا امسال باران بسیار کم بود.

بیشتر بخوانید  زمان واریز سود سرمایه اعلام شد

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *