یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در گیلدخت کیست



آنچه دیگران می خوانند:

طبق اخبار شما: جاسمن معاوی بازیگر در سال ۱۳۷۲ در تهران به دنیا آمد. او به طور اتفاقی وارد عرصه بازیگری شد، از سال 1371 فعالیت خود را آغاز کرد و اکنون در آخرین فعالیت تلویزیونی خود در سریال گیلدخت نقش فیروزا را بازی می کند، یاسمن معاوی اصالتا خوزستانی است، پدر و مادرش هر دو اهوازی هستند.

تحصیلات

یاسمن معاوی فارغ التحصیل رشته کامپیوتر است.

آغاز فعالیت هنری

در سال 1389، زمانی که یاسمن معاوی دانشجو بود، یک گروه فیلمبرداری وارد دانشگاه شدند، آن هم به دنبال بازیگر. خیلی ساده یاسمن معاوی را برای فیلم خود انتخاب می کنند و این بازیگر در دو صحنه از این فیلم به ایفای نقش پرداخته است.

پس از آن با تشویق محیط برای ادامه این حرفه در دوره های بازیگری شرکت می کند. در سال 1390 پس از آشنایی با مکتب مرحوم امین طرح وارد کارگاه بازیگری شد و در مصاحبه اولیه با حمایت مادرش و البته مخالفت سایر اعضای خانواده پذیرفته شد.

یاسمن معاوی

جاسمن معاوی در فیلم کلاشینکف

یاسمن معاوی پس از گذراندن تست های مختلف برای بازی در چند سکانس از فیلم سینمایی «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی محصول سال 1392 انتخاب شد.

یاسمن معاوی که همچنان در عرصه بازیگری در راستای اهداف خود پیشرفت می کرد، در فراخوان های انتخاب بازیگران اعلام شده از سوی بازیگران فیلم ها شرکت کرد و به طور اتفاقی با کارگردان معروف «رضا رخشان» برای بازی در فیلم «ازدواج» آشنا شد. از سعید و لیلا”. .انتخاب می شود اما این فیلم بنا به دلایلی ساخته نشد.

بیشتر بخوانید  ماست هایی که خوردن آن ها به سلامت شما کمک می کند

اولین تجربه حرفه ای

پس از آن جاسمن معاوی اولین تجربه حرفه ای خود را با فیلم «ماهی سیاه کوچولو» به کارگردانی مجید اسماعیلی پارسا در سال 1373 به دست آورد.

معاوی در سال 1393 در فیلم «گیرمجز» به کارگردانی «حسن یکتاپناه» نقش توکا را بازی کرد، او تجربه بازی در نقش اول را در کنار بازیگران مطرحی چون میلاد کی مرام، لیلا زارا و پرجوش تهساری به دست آورد.

داستان فیلم غیر مجاز درباره دختر جوانی است که در جستجوی نامزدش به تهران می آید. در این مسیر با مشکلات زیادی مواجه می شود. لازم به ذکر است این فیلم در جشنواره فجر سال 94 به نمایش درآمد.

بیوگرافی یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در گیلدخت + زندگی و عکس های خصوصی

یاسمن معاوی

سری اول جاسمن معاوی

یاسمن معاوری اولین تجربه سریالی خود را با مجموعه ای از نمایش های خانگی آغاز کرد. او در سریال داخلی «پیکل» نقش جاسمن را بازی کرد.

جاسمن معاوی در سریال گیلدخت

«گیل دخت» نام سریال تاریخی به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی است. جاسمن معاوی در سریال گیلدخت نقش فیروزا را بازی کرد.

یاسمن معاوی

یک مدل بازیگری

جسمن معاوی الگوی بازیگری خود را «لیلا حاتمی» معرفی می کند و دلیل آن هم شهرت جهانی این بازیگر و حفظ زندگی شخصی اش در کنار حرفه بازیگری است.

ورزشکار حرفه ای

یاسمن معاوی قبل از ورود به عرصه بازیگری یک اسکیت باز حرفه ای بود و در غیر این صورت چندین مقام را کسب کرد اما به دلیل آسیب دیدگی و شکستگی دندان ها از این رشته ورزشی فاصله گرفته است.

بیشتر بخوانید  اولین موتور خانواده سه‌سیلندر امسال تولید می‌شود

ازدواج و همسر یاسمن معاوی

این بازیگر عاشق شد اما ازدواج نکرده است.

آثار یاسمن معاوی

در سینما:

غیر مجاز 2014 Hasan Iaktapnah

ماهی سیاه کوچولو 2013 مجید اسماعیلی

بیوگرافی یاسمن معاوی بازیگر نقش فیروزه در گیلدخت + زندگی و عکس های خصوصی

سریال جاسمن معاوی

جاسمن معاوی در تلویزیون:

سریال خانگی پیکسل 2015 محمود معظمی

سریال گیلدخت 1401 مجید اسماعیلی


دیدگاهتان را بنویسید