چرا آملی لاریجانی در جلسه دهم مجلس خبرگان رهبری غایب بود؟



به گزارش سلام نو به نقل از جماران روز سه شنبه ساعت 8:38 زنگ آغاز دهمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری با حضور 50 نفر از اعضای این مجلس نواخته شد و پس از قرائت دستور جلسه توسط سید احمد خاتمی و قرائت قرآن آیت الله احمد جنتی سخنرانی کوتاهی داشتند.

این جلسه دارای نکات حاشیه ای نیز بود که از جمله آن ها سه نفر از 88 عضو شورای خبرگان رهبری به نام های آیت الله محمد ری شهری، آیت الله سید محمد فقیه و آیت الله محمد فیض سرابی از جلسه قبل تا این جلسه دعوت به دعوت کردند. هک کردن لیپیک را صدا زدند. در مجموع فقط 50 نفر در ابتدای جلسه حضور داشتند و تا پایان سخنان آیت الله جنتی دو سه نفر دیگر مانند آیت الله سید حسن عاملی، آیت الله مگامیری و آیت الله سید احمد علم الهادی اضافه شدند. به این گروه

یعنی عدم حضور حدود 30 نماینده مجلس 80 نفره از نکات قابل توجه این جلسه بود. آیت الله صادق آملی لاریجانی، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، آیت الله سید احمدرضا شاهرکی، آیت الله هاشم هاشم زاده هریسی و آیت الله عباسعلی اختری از جمله غایبان معروف این دیدار بودند.

نکته جالب دیگر این است که با وجود فروکش نکردن موج هفتم کرونا و فوت 24 نفر در 24 ساعت گذشته بر اثر ابتلا به ویروس کرونا، رعایت پروتکل های بهداشتی برای مبارزه با کرونا در این مکان قله در اوج خود بود. در این جلسه تنها 9 نفر از اعضای شورای تخصصی رهبری ماسک زدند.

بیشتر بخوانید  ممنوعیت عجیب برای زنان مشهدی

کارشناسان نقابدار و بی نقاب!

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم ایاماده مقدم، از جمله افرادی که ماسک به چهره داشتند، بودند. آیت الله سیداحمد علم الهادی که در جلسه قبل با ظاهری متفاوت و سپری بر چهره در جلسه حاضر شد، این بار حتی نقاب بر چهره نداشت و پس از حضور در این جلسه در کنار ایشان نشست. آیت الله محمود محمدی عراقی هم که نقاب زده بود.

اما این جلسه دومین جلسه پس از پایان دولت دوازدهم است و شایان ذکر است که در نهمین اجلاس خبرگان، حسن روحانی در صندلی 71 انتهای سالن نشست، این بار ردیف اول را انتخاب کرد و صندلی شماره سه

موضوع دیگری که از زمان ریاست آیت الله جنتی بر مجلس خبرگان رهبری به یک رویه تبدیل شده است، حضور عباسعلی کدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان و رئیس فعلی پژوهشکده این شورا در ردیف آخر ریاست این شورا است. شورای کارشناسان مدیریت.

آیت‌الله احمد جنتی در سخنانی پیاده‌روی اربعین را رویدادی بی‌نظیر در تاریخ دانست و گفت: امسال مشکل کرونا و مشکل ویزا برطرف شده و زمینه برای حضور علاقمندان فراهم است. دشمن در سوریه و یمن شکست سنگینی خورده و می خواهد با بیرون راندن اربعین انتقام بگیرد. بر همه دستگاه های دولتی لازم است تا سفر زائران در کربلا را تسهیل کرده و به زائران کمک کنند و تمام تلاش خود را برای برگزاری باشکوه پیاده روی اربعین به کار گیرند.

رئیس مجلس خبرگان مدیریت در بخش دوم سخنان خود با بیان اینکه علیرغم تلاش شبانه روزی دولت همچنان اقتصاد و معیشت در اولویت اول قرار دارد، تصریح کرد: با وجود تلاش شبانه روزی دولت، اقتصاد و معیشت در اولویت است. بالاخره مردم اول آب و نان داشته باشند بعد چیزهای دیگر. در این دوره دولت با توجه به حل مشکلات و انجام وظایف روزمره، چندین اصلاح اساسی را در حوزه اقتصادی آغاز و به اتمام رساند، اما ادامه این اصلاحات اساسی در نظام بانکی و ایجاد تحرک و تحول در بودجه و تحولات در بودجه و نظام کشاورزی و اصلاح نظام مالیاتی باید تسریع شود.

بیشتر بخوانید  نیاز به رمزارزها در دنیای مدرن و اهمیت آموزش ارز دیجیتال

رأس ساعت 9 صبح رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد که با اصلاح قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری پنج فصل تکمیل شده است که طبق قانون باید توسط خود خبرگان اجرا شود و فصل ششم و هفتم باقی مانده است. در این نشست و حضور خبرنگاران در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید