یخ زدن آب معدنی باعث تولید ترکیبات سرطان زا می شود



به گزارش سلام نو، یک متخصص تغذیه می گوید: بسیاری از افرادی که زیاد عرق می کنند و با گرما مواجه می شوند عاجل آب می نوشند و گاهی می بینیم که آب معدنی را در فریزر می گذارند تا یخ بزند و آب سرد بنوشند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که این روش سالم نیست و در نتیجه این فرآیند (بسیار سرد) پوشش پلاستیکی واکنش نشان می دهد و ترکیبات سرطان زا ایجاد می کند که در آب منتشر می شود و می تواند در دراز مدت سلامتی را به خطر بیندازد.

دکتر تیرنگ نیستانی در پاسخ به این سوال که برای پیشگیری از گرمازدگی چه توصیه ای به مردم دارید؟ وی تصریح کرد: اولین نکته این است که سعی کنید خود را در معرض گرمای شدید و تابش مستقیم آفتاب قرار ندهید، اما برای برخی این امکان وجود ندارد، مثلاً فردی که پیک موتور سیکلت یا نانوایی است همین مشکل را دارد. بسیاری از این افراد به آب دسترسی دارند و مشکلی از این بابت وجود ندارد و بیشتر اوقات به اندازه کافی آب دریافت می کنند. مشکل مربوط به افراد مسن یا خیلی جوان است و طبیعتاً این افراد بیشتر در معرض مشکلات کمبود آب و مواد موجود در آب (الکترولیت ها) هستند و کم آبی می تواند برای آنها مشکل ساز باشد.

یخ زدن آب معدنی باعث ایجاد ترکیبات سرطان زا می شود

وی افزود: بسیاری از افرادی که زیاد عرق می کنند و با گرما مواجه می شوند عاجل آب می نوشند و گاهی می بینیم که آب معدنی را در فریزر می گذارند تا یخ بزند و آب سرد بنوشند. علاوه بر این تحقیقات نشان داده است که این روش سالم نیست و در نتیجه این فرآیند (بسیار سرد) پوشش پلاستیکی واکنش نشان داده و ترکیبات سرطان زا ایجاد می شود که در آب منتشر می شود و ممکن است در دراز مدت سلامتی را به خطر بیندازد. و این روش توصیه نمی شود. علاوه بر این مشکل، بسیاری از افراد هنگام تعریق آب از دست نمی دهند، اما الکترولیت، پتاسیم، سدیم و … را از دست می دهند و اگر این مشکل جدی باشد، با از دست دادن این مواد و جایگزینی آنها با آب، غلظت آب در بدن کم و زیاد می شود و عوارضی مانند بی حالی و غش در بیماران به وجود می آید و گاهی کار آنها به اورژانس ختم می شود و به همین دلیل مشکلاتی به وجود می آید.

بیشتر بخوانید  باشگاه مشتریان کارآفرین با استقبال شبکه فروش مواجه شد

نصف لیمو را در آب بریزید

دکتر نیستانی ادامه داد: راه حل خوب این است که نصف لیموترش را در آب بریزید و بیشتر پتاسیمی که از دست می دهید به بدنتان می رسد. در عین حال، آب طعم بهتری خواهد داشت و خطر آن کمتر خواهد بود. راه حل بعدی استفاده از میوه هاست اول اینکه چون نمک می دهند نیازی نیست زیاد نگران از دست دادن پتاسیم باشیم آنها آب زیادی می نوشند که به سرعت از طریق کلیه ها دفع می شود و ما آن را نداریم. نوع ذخیره آب در بدن. اما فیبر آب را در آن ذخیره می کند و به تامین آب کمک می کند و در واقع آن را در روده بزرگ آزاد می کند و به تامین آب بدن کمک می کند. این یک مکانیسم محافظتی برای کاهش خطر کم آبی است.

این متخصص تغذیه افزود: البته قیمت میوه نیز باید ذکر شود. بالاخره بحث قدرت خرید و ثروت مردم هم مطرح است. مقدار فیبر موجود در میوه ها معمولاً با میزان آب آنها نسبت معکوس دارد، به این معنی که میزان فیبر موجود در 100 گرم سیب بیشتر از هندوانه است. مشکل آب میوه نیست، بلکه فیبر موجود در میوه است که جالب است. ممکن است مقدار آب میوه آن بیشتر از هندوانه باشد، اما در میوه های گوشتی مانند سیب و گلابی فیبر بیشتری وجود دارد و می توانند در این زمینه مفید باشند. .

در طول تابستان روزانه چند واحد میوه باید مصرف شود؟

در طول تابستان روزانه چند واحد میوه باید مصرف شود؟ وی گفت: آنچه توصیه می شود کل مصرف سبزی و میوه است که می گویند روزانه 450 گرم باشد اما برای میوه ها دو واحد در کمترین، چهار واحد در بهترین و سه واحد در روز کافی است. میانگین. مقدار هر وعده میوه بسته به میوه متفاوت است. مقدار تقریبی این است که هر سهم به اندازه یک مشت بسته در نظر گرفته می شود. یک سیب متوسط ​​یک عمل است و مثلاً هر دو یا سه سیب گل رز یک عمل است. موز به اندازه دو مشت است و دو قسمت است. هر چه سبزیجات بیشتری بخوریم بهتر است سبزیجات نشاسته ای هستند و نشاسته ای ندارند. هویج، نخود سبز و لوبیا سبزیجات نشاسته ای هستند و کالری دارند و کالری آنها در هر وعده حدود 45 کالری است. مفهوم 45 کالری حدود دو قاشق غذاخوری برنج پخته شده بدون روغن است. یعنی کالری بدی نیست. اما کالری سبزیجات غیر نشاسته ای کمتر و زیر 25 کالری است. مثلا کاهو از این دسته است. سبزیجات غیر نشاسته ای بسیار کم کالری هستند و هر چه بیشتر بخورید بهتر است.

بیشتر بخوانید  بازیابی اعتماد مردم به دولت مهمترین وظیفه کارمندان دولت است - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

تامین بدن با یک لیوان دوغ

دکتر نیستانی تصریح کرد: در دوران کودکی ما کره یکی از تنقلات معمول بود و در تابستان زیاد مصرف می شد و کره صنعتی و پاستوریزه کمتر بود و ماست می خریدند و خودشان با کمی خیار درست می کردند. ، کشمش، آجیل و نان مخلوط غذا متحول شده است. یک بار در یک برنامه تلویزیونی ماست و دوغ را مقایسه کردم. یک لیوان دوغ می تواند بسیاری از مواد معدنی را که بدن از دست می دهد فراهم کند. اگر زیاد نمک نزنیم تا از پشت بام نیفتیم، باید بگوییم که دوغ نوشیدنی بسیار مفیدی است. به خصوص برای افرادی که مستعد گرمازدگی هستند. دوغ همچنین دارای پروتئین، کلسیم و سدیم است. متأسفانه امروز کمتر دغدغه ای وجود دارد، اما قبلاً مثل امروز نبود که مردم به جگر، پیتزا و فست فود وابسته بودند و غذایش دوغ خیار بود.

دیدگاهتان را بنویسید