آیا در روزهای آینده باید شاهد تغییر بزرگ در دولت باشیم؟



به گزارش سلام نو، شرق نوشت: «زمزمه» و «شنیده» این روزها زیاد شنیده می شود; حرف ها و احادیثی که خبری نیستند و شبیه اخبار تایید شده نیستند، اما می توانند محل بحث های بسیاری باشند. البته این را هم باید اضافه کرد که این گونه زمزمه ها آنقدر خبر در خود دارد که می تواند به تحلیل های پیش از حادثه تبدیل شود. به عنوان مثال دیروز توییت هایی در فضای مجازی از علی باقری کنی (دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه و رئیس تیم مذاکره کننده ایرانی در مذاکرات احیای برجام در وین) در فضای مجازی دریافت شد که بازار زمزمه ها و شایعات را گرم کرد. تجزیه و تحلیل قبل از حادثه به همین دلیل مشاهده می شود که برخی از کاربران این سوال را مطرح کردند که آیا علی باقریکانی از وزارت امور خارجه و مذاکرات خداحافظی می کند یا مذاکرات با برجام تمام شده است؟ به همین دلیل است که بسیاری از قبل به آینده نگاه می کنند تا ببینند آیا چیزی در حال رخ دادن است یا اینکه آیا تحلیل های قبل از حادثه نادرست بوده است.

اما ماجرا از اینجا شروع شد که روز گذشته علی باقریکانی در دو توییت از ضرورت اجماع ملی در دیپلماسی و سپس از لزوم «هوشیار» سیاست خارجی صحبت کرد. به نظر می رسد کاربران فضای مجازی و همچنین بسیاری از شهروندان به طور کلی عادت به تحلیل برخی از دیپلمات های حاکم بر مسائل سیاست خارجی از این منظر ندارند، به همین دلیل است که ادبیات مختلف این شبهه را ایجاد کرده است که ممکن است شاهد تحول بزرگی در آینده باشیم. روزها. در دولت؛ این تغییر چهره ای بود که هیچکس انتظارش را نداشت و بسیاری از گوشه و کنار منتظر شنیدن خبر ناکارآمدی خروج از محافل تصمیم گیری اقتصادی بودند. علی باقریکانی، دیپلمات ساکت ایرانی، بدون هیچ صلاحیتی، مذاکرات در وین را در سخت ترین شرایط دیپلماتیک رهبری کرد و در این مدت تلاش کرد تا بر اساس اصول راهبردی دولت مذاکره کند. دولت خداحافظی می کند؟ به ویژه برخی از رفقای سیاسی وی در توئیتی نوشتند که باقری تحت فشار دو طرف و فشار نگران کننده واقعیت، در روزهای آینده از نتایج جدیدی صحبت خواهد کرد که بدون مجازات نخواهد ماند. توییت های علی باقریکانی را در زیر بخوانید:

بیشتر بخوانید  اجرای طرح ارتقا security امنیت اجتماعی در زنجان

«اقناع ملی»، «اجماع ملی» و «یکپارچگی ملی» در موضوعات مهم سیاست خارجی، سه گام ضروری برای تضمین «موفقیت سیاست خارجی» یعنی «سرعت بخشیدن به قطار دیپلماتیک» است.

آسیب «آگاهی سیاست خارجی» کمتر از آسیب «آگاهی سیاست خارجی» نیست.

دیدگاهتان را بنویسید