در ایران دو برابر میانگین دنیا برای بیماران تجویز می شود



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با استقبال از امام راحل (ع) شهدای دفاع مقدس و شهدای دفاع از سلامت اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران است. قدرتمندترین کشور منطقه به ویژه در زمینه تغذیه و پزشکی و در دنیا ثابت شده است. در مورد کرونا این قدرت در عمل ثابت شده است.

وی با بیان اینکه ما یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا در عرصه مخالفت و مدیریت تاج بودیم، افزود: به عنوان مثال شرایط مطالعه را در نظر بگیرید; متغیرها باید در مطالعه در نظر گرفته شوند و این متغیرها باید برای یک مطالعه ثابت باشند تا مطالعه مورد استناد قرار گیرد، مانند ویروس کووید 19 که جهان را به همان روش آلوده می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متغیرها منابع اقتصادی و تجهیزات و ظرفیت‌های کشورها برای مقابله با این همه‌گیری بود. در این زمینه ظرفیت هایی که کشورهای پیشرفته تر داشتند را نداشتیم.

عین اللهی افزود: بنابراین از این لحاظ از ما جلوتر بودند. اما چه چیزی باعث شد که جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با ولیعهد موفق شود و به یکی از بهترین رنکینگ های جهان تبدیل شود؟ افرادی که به موفقیت ما کمک کردند، مردم بودند.

وی با بیان اینکه مردم بزرگترین مولفه تولید برق هستند، افزود: جمهوری اسلامی ایران دارای افرادی است که در 44 سال گذشته با وجود مشکلات و تهدیدات فراوان ابرقدرت ها در کنار کشور و نظام ایستاده اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با شیوع ویروس کرونا در جهان و تبدیل شدن به یک اپیدمی جهان، ایران با تحریم های ناجوانمردانه مواجه شد. خودشان مدعی بودند که حوزه سلامت را تحریم نکرده‌اند، اما وقتی تراکنش‌های بانکی انجام نمی‌شود چگونه می‌توان دارو، واکسن و مواد مصرفی را خریداری و وارد کشور کرد؟

عین اللهی گفت: از سوی دیگر تحریم ها باعث پیشرفت ما شده و توانستیم در زمینه تولید واکسن به خودکفایی برسیم. واکسن کووید 19 هم اکنون در 6 مرکز تولید می شود.

بیشتر بخوانید  درگیری هولناک بین سه جوان ۱۹ ساله در ملایر / یک نفر به قتل رسید

وی با تاکید بر اینکه واکسن های ایرانی تاج به عنوان یکی از موثرترین واکسن ها شناخته می شود، تصریح کرد: این نشان دهنده قدرت دانشمندان ماست. حتی زمانی که ایران برای دریافت واکسن در کواک شرکت کرد، واکسن به موقع تحویل داده نشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با دستور مقام معظم رهبری باید همواره به داخل کشور و امکانات داخلی خود نگاه کنیم.

عین اللهی در بخش دوم سخنان خود افزود: سیاست دولت تامین و تجهیز صنعت برای تولید دارو، تجهیزات پزشکی و مواد مصرفی است. امیدواریم با توان متعهدانه، دینی و تخصصی و با حمایت دولت به جایی برسیم که علاوه بر رفع مشکلات داخلی، صادرات این محصولات را نیز افزایش دهیم.

وی با اشاره به بازدید از نمایشگاه ایران هلث گفت: زمانی که برای بازدید از نمایشگاه ایران هلث رفتم از دیدن آن حجم تولید در حوزه تجهیزات و دستگاه های پزشکی هم تعجب کردم و هم به خودم افتخار کردم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه یکی از خطوط قرمز ما در وزارت بهداشت تعارض منافع است، گفت: در هر زمینه ای باید تخصص افراد را در نظر بگیریم، کیفیت از هر چیزی مهمتر است. دیگر، به ویژه در پزشکی.” “و تجهیزات پزشکی.

عین اللهی ادامه داد: تولید داخلی باید با کیفیت همراه باشد و در آن راستا باید سامانه ارزیابی علمی را ساماندهی کنیم تا مرتب کیفیت را بررسی کنیم.

وی فساد را یکی از خطوط قرمز اصلی و جدی وزارت بهداشت دانست و افزود: فساد مالی در این حوزه اصلا قابل تحمل نیست و حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه به سرمایه گذاری در حوزه تغذیه و گسترش و ارتقای دانشکده های غذا در کشور اشاره کرد و افزود: باید در زمینه تحقیقات و مطالعات در حوزه تغذیه و تغذیه جدیت بیشتری داشته باشیم. مراکز تحقیقاتی.” شما باید روی کار کردن با مواد مغذی تر تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید  کیفرخواست عامل تیراندازی به ماموران پلیس در خیابان طالقانی

عین اللهی گفت: در حال حاضر 800 مرکز تحقیقاتی در کشور داریم که دو سوم آنها در زمینه پزشکی فعالیت می کنند و به مسائل اساسی کمتر توجه می شود.

دستور پخت متوسط ​​باید یک و نیم مداد باشد

وی در خصوص تجویز و تجویز دارو نیز گفت: فرهنگ مصرف دارو نیاز به اصلاح دارد. مثلا دستور پخت متوسط ​​باید یک و نیم مداد باشد و در کشور ما سه مداد است. یعنی در ایران دو برابر میانگین جهانی برای بیماران تجویز می شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فارماکوپه رسمی ایران که در این مراسم ارائه شد، گفت: پزشکان باید نسبت به عدم تجویز داروهای خارج از این فارماکوپه احساس تعهد کنند.

عین اللهی گفت: در همه کشورهای دنیا رعایت و استناد به داروسازی با دقت رعایت می شود، اما در کشور ما این سخت گیری وجود ندارد و برخی همکاران بر اساس داروسازی عمل نمی کنند که می تواند باعث سردرگمی بیماران برای یافتن درمان شود.

وی با بیان اینکه درمان نباید تنها بر دارو متمرکز شود، گفت: نباید از سایر درمان ها غافل شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه درباره طب ایرانی گفت: بیش از 3 متخصص طب ایرانی تربیت کرده ایم و باید بدانیم که نه طب غربی و نه طب سنتی همه بیماری ها را درمان نمی کند و این دو دارو مکمل یکدیگر هستند.

عین اللهی گفت: ما قبلا در زمینه طب سنتی یکی از بهترین های دنیا بودیم و امروز هند در طب سنتی در رتبه اول قرار دارد و باید تولید داروهای گیاهی را افزایش دهیم.

وی گفت: ما باید مردم را به فرهنگ پیشگیری و خود مراقبتی مجهز کنیم. البته در مدارس کلاس سلامت داریم اما کارکرد اصلی آن در حوزه درمانی است که باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید  تمامی جزئیات افزایش مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی در سال 1401

تاکید بر نقش رسانه ها در ارتقای سلامت جامعه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با تاکید بر نقش رسانه ها در ارتقای سلامت جامعه گفت: رسانه های ما در کنار اخبار و تحلیل ها باید به سمت مستندسازی، سریال سازی و تولیدات تئاتر در کشور حرکت کنند. رشته.” سلامتی برای جذاب کردن مردم

تکثیر مناطق زیر کشت گیاهان دارویی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این مراسم با بیان اینکه در دوره جدید روی غذا تمرکز می کنیم، افزود: در گذشته برنامه های پزشکی زیادی با سازمان غذا و دارو داشته ایم نه اینکه تمرکز زیادی روی آن باشد. غذا.” دارای بسیاری از فعالیت ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی و سازمان غذا و دارو است.

وی با اشاره به کشف اولین فارماکوپه طب سنتی گفت: چند سالی است که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می کنیم، بنابراین سطح زیر کشت گیاهان دارویی چند برابر شده و نیاز به توسعه در زمینه های نوآوری دارد. ، فناوری تبدیل، بذر و غیره که ظرفیت عظیمی برای فعالیت مشترک با سازمان غذا و دارو وجود دارد.

همکاری جهاد کشاورزی با وزارت بهداشت برای تغذیه سلامت

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در خصوص سلامت غذا گفت: تامین غذا از مزرعه تا سفره یک فرآیند است و باید در زمینه سلامت غذا با هم همکاری کنیم.

وی گفت: همکاری و تعامل نزدیکی با وزارت بهداشت به منظور تامین امنیت غذایی داریم. بیا همدیگه رو درست کنیم

گفتنی است، مراسم آغاز مرحله سوم برنامه جامع سلامت و اصالت مواد غذایی و رونمایی از داروسازی رسمی و فرآورده استنشاقی تیوتروپیوم بروماید با حضور وزیر بهداشت، درمان، آموزش پزشکی، وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد. جهاد و معاونت رئیس جمهور است.


دیدگاهتان را بنویسید