آمار عجیب مردان ایرانی زندانی برای مهریه!



به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رئیس کمیته معتمد ستاد دیه گفت: سال گذشته هزار و 499 مرد به دلیل عدم پرداخت مهریه روانه زندان شدند.

سید اسدالله جولایی در خصوص عملکرد ستاد دیه گفت: در سال 1400 با وجود محدودیت های ولیعهد در برگزاری جشن ها، خیرین خداترس سنگ تمام گذاشتند و با حمایت های مادی و معنوی خود 7611 زندانی مرد و 345 محکوم را آزاد کردند. در قالب طومارها و تشریفات مجازی.» مشروط بر اینکه زن در جرائم غیرعمد بدهکار باشد.

طلبکاران در خط مقدم آزادی زندانیان اجباری هستند

وی میزان بدهی این زندانیان را 34 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در روند رسیدگی به پرونده ها با تعهد کمیته صلح و سازش بالغ بر 45 درصد از محکومان توسط شکات خصوصی و اولیای دم مورد عفو قرار گرفتند. .

رئیس هیأت رئیسه ستاد دیجه با تفکیک جرایم مددجویان گفت: در حوزه بدهکاران دیجه 110 نفر به دلیل عدم تسویه تعهدات ناشی از حوادث رانندگی جریمه نقدی شدند و 101 نفر نیز به دلیل عدم انجام تعهدات محکوم شدند. در رابطه با حوادث کارگاهی و 82 نفر به دلیل عدم توانایی در پرداخت رژیم های غذایی شبه عمدی زندانی و نیازمند شدند و اکثر آنها با مشارکت گروه های مختلف اجتماعی نجات یافتند.

زندان 1500 مرد ایرانی به خاطر مهریه های پرداخت نشده

وی با بیان اینکه بیش از 96 درصد اخراجی ها را بدهکاران مالی تشکیل می دهند، افزود: محکومان گرفتار با صدور یا امضای اوراق بانکی (چک یا برات) با 5 هزار و 487 مددجو جزو پرجمعیت ترین محکومان اجباری و محکومان مهریه و نفقه هستند. هر کدام به ترتیب با 1499 و 677 زندانی در رده های زیر قرار دارند.

بیشتر بخوانید  چه واکسن عروق کرونر در ایران به کودکان زیر 12 سال تزریق می شود؟

جولایی گفت: پس از تصویب و تصویب دائمی تر قانون بیمه اجباری اشخاص ثالث در سال 1395، خوشبختانه تعداد بدهکاران کشته و مجروح در حوادث رانندگی کاهش چشمگیری داشته است، به طوری که در سال گذشته به دلیل کنترل ورود رانندگان به ادارات زندان ها. استان های ایلام و خراسان جنوبی در آمارهای عددی خود حتی یک زندانی محکوم به دیه در ارتباط با حوادث رانندگی نداشتند.

لیگ برتر متعلق به اصفهان است

رئیس هیات رئیسه ستاد دی کشور در خصوص استان های فعال در زمینه آزادی زندانیان اجباری گفت: اصفهان در سال آخر قرن گذشته با آزادی ۷۵۲ زندانی اجباری آزادی 552 زندانی و مقامات قضایی استان فارس در انتهای این فهرست قرار دارد و مقدمات آزادی 467 زندانی واجد شرایط را فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید