به گزارش شمانیوز ، امیر صباغ که امشب در برنامه میز اقتصادی شبکه یک و صدا و سیما با عنوان «الزامات حفظ رتبه اول رشد تولید فولاد» صحبت می کرد، افزود: این امر در صنعت فولاد دنیا رایج است. برای واحدها) برای مونتاژ شدن به عنوان یک زنجیر.
وی یادآور شد: اما در گذشته شیوه خصوصی سازی شرکت ها در کشور ما باعث شده این واحدها به صورت مستقل کار کنند و شاهد گسستگی در زنجیره بوده ایم.
به گزارش صبح، این زنجیره که قبلاً منافع واحدی داشت، با سهامداران مختلف به زنجیره ای متفاوت تبدیل شد و با ورود آنها به بورس، سایر سهامداران نتوانستند با هم مذاکره کنند.
مدیر توسعه اقتصاد و سرمایه گذاری ایمیدرو با بیان اینکه تنها 66 درصد از ظرفیت فولاد کشور تولید می شود، گفت: یکی از دلایل این امر مدل خصوصی سازی است.
صباغ ادامه داد: قطعا سرمایه گذاری در صنعت فولاد باید به گونه ای باشد که به سمت ایجاد هلدینگ های بزرگ در زنجیره فولاد حرکت کنیم. به گفته وی، ایجاد چند هلدینگ بزرگ منجر به تجمیع نهادها می شود که بخشی از آن در قالب طرح کلان (نقشه راه) در حال تدوین است و این راهبرد را نشان می دهد.
سیاست صدور مجوز
وی گفت: از سوی دیگر باید بخشی از سیاست در صدور مجوزها اعمال شود، بنابراین مجوزهای توسعه باید در راستای تکمیل زنجیره ارزش این هلدینگ ها و هدف گذاری نقاط خالی باشد. صباغ افزود: این موارد در نقشه راه دیده شده است.
مدیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری گفت: سیاست خصوصی سازی باید زودتر مطرح می شد. زنجیره فولاد ایران یک کاربر دارد.
وی افزود: طرح جامع فولاد در سال 82 تدوین شد و 20 سال است که نقشه راه بوده است.
روابط عمومی ایمیدرو