اعتیاد به اعتیاد


دارویی مانند اعتیاد

تمجیزک چیست؟ آیا نام تمجیزک را شنیده اید؟ تمجیزک یک داروی بسیار خطرناک است، اما سازندگان آن را به عنوان دارویی برای از شیر گرفتن تامیزیک معرفی کردند. آیا واقعاً درمان اعتیاد است یا ترک زندگی؟

اعتیاد یکی از مواد مخدری است که امروزه به طور گسترده توسط مصرف کنندگان مواد مخدر برای ترک اعتیاد استفاده می شود. این دارو برای اولین بار توسط شرکت داروسازی بریتانیایی به صورت آمپول و قرص به بازار داروهای ترک اعتیاد معرفی شد. به نظر می رسد ترکیبی از مورفین صنعتی، هیدروکلراید و سایر مواد شیمیایی باشد.

اعتیاد به اعتیاد

علامت تجاری این دارو تمزیزیک و نام های رایج آن در بین مصرف کنندگان تیمجیزاک، تیدیزاک و اورجیزاک است و نام های ژنریک ذکر شده در دسته بندی داروها بوپرنورفین و نوراپی نفرین می باشد.

نتایج نشست کنگره 60 در مورد آن دقیقاً همان جایی بود که تجربه پزشکی از آن سرچشمه می گرفت. جنبه وحشتناک ماجرا این است که مصرف کنندگان این ماده به مواد مخدر سنتی مانند تریاک و هروئین متوسل شده و یا توسط عده ای که کارشان ترک اعتیاد است برایشان تجویز شده و پس از مدتی تا این حد به آن معتاد شده اند. که ابعاد هلاکت او فراتر از تصور ما و شماست.

اغلب به صورت آمپول برای تزریق داخل وریدی تجویز می شود. تصور کنید فردی با کشیدن یا خوردن مقداری تریاک مصرف می کند و به آن معتاد است و در عین حال که می تواند با اعتیاد به تریاک به زندگی خود رسیدگی کند، اعتیاد را ترک می کند و برای او آمپول تیموس تجویز می شود و باید به صورت تزریقی استفاده شود. به دلیل قدرت زیاد این ماده مصرف کننده پس از چندین بار مصرف آنقدر مست می شود که با مقادیر زیاد تریاک و حتی هروئین مست نمی شود.

بیشتر بخوانید  پیشگیری و درمان نفخ

پس از مدتی ترس از آمپول زدن از بین می رود و حتی مشروط به تزریق می شود زیرا عمل تزریق مقدمه ای برای مستی است. در این صورت خودش تزریق را انجام می دهد، نقطه تحمل یا تحمل مصرف کم کم زیاد می شود و از یکی دو آمپول در روز کم کم به عددی می رسد که باورتان نمی شود.

جایگزینی این ماده مخدر و وابستگی به آن شرایطی را ایجاد می کند که مصرف کننده نه تنها نمی تواند آن را رها کند، بلکه اگر بخواهد به مصرف قبلی تریاک برگردد، نمی تواند. در روند ترک اعتیاد به تریاک، یک معتاد معمولی به یک معتاد وریدی تبدیل می شود که مجبور است روزانه ده ها آمپول به خود تزریق کند و دیگر قادر به ادامه زندگی و مراقبت از زندگی روزمره خود نیست.

داستان مواد مخدر و دستور العمل های عده ای که خود را معتاد می دانند، داستانی بسیار تلخ و اشک آور است که همه مصرف کنندگان موادی که قصد ترک آن را دارند می دانند و خوب می دانند که چگونه این افراد از چاله بیرون می آیند و آن را به چاهی عمیق می اندازند که بیرون رفتن بسیار سخت و طاقت فرسا است.

جالب اینجاست که سازنده این دارو در اروپا مدعی شده است که این دارو بهترین جایگزین برای دارو و ترک آن است در حالی که تجربه مصرف کنندگان این دارو هرگز چنین چیزی را تایید نمی کند. یکی از مصرف کنندگان این دارو می گوید پس از مدتی مصرف این دارو، گاهی روزانه 20 آمپول تامیزیک تزریق می کرده است.

بیشتر بخوانید  خرد

از عوارض اعتیاد به این داروی خطرناک می توان به علاقه شدید به تزریقات و حالت دادن، بی قراری و تشنج شدید، کمردرد، بی خوابی، ضعف و پوکی استخوان منجر به شکستگی استخوان با کوچکترین ضربه، ایجاد لک روی پوست، خواب آلودگی بدن، فراموشی، ضربه زدن اشاره کرد. دیوار و عدم شناخت موانع.

گفتنی است تاکنون تعداد زیادی از مصرف کنندگان این ماده که برای درمان اعتیاد خود به کنگره 60 مراجعه کرده بودند، با روش درمان کنگره 60 توانستند اعتیاد خود را به این ماده قابل اشتعال برای همیشه درمان کنند.

منبع: سلام دکتر


دیدگاهتان را بنویسید