جوانان زیر سی سال در معرض خطر حمله قلبی هستند


این متخصص قلب و عروق با بیان اینکه متأسفانه در سال های اخیر گرایش جوانان به فست فود و دارو بیشتر شده است، گفت: این یکی از راه های پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است.

جوانان زیر سی سال در معرض خطر حمله قلبی هستند

جوانان زیر سی سال در معرض خطر حمله قلبی هستند

دکتر داریوش کمال هدایت با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی، غذاهای سریع و چرب و داروها به ویژه شیشه و کراک از عوامل اصلی بروز بیماری های قلبی در جوانان است، افزود: هر گاه پلاک آسیب دیده و پاره شود باعث ایجاد لخته و جریان خون در قلب می شود. عضله انجام نشده است تامین ناکافی خون و اکسیژن باعث مرگ سلول های ماهیچه قلب می شود. این ناتوانی منجر به نارسایی قلبی، آریتمی، ایست قلبی و در نهایت مرگ می شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه در صورت سکته مغزی باید سریعاً آمبولانس تماس بگیرد، گفت: سکته قلبی بسیار خطرناک است و به هیچ وجه اطرافیانم نباید نسبت به آن بی توجه باشند و باید من در اسرع وقت به بیمارستان می روم.”

جوانان زیر سی سال در معرض خطر حمله قلبی هستند

هدایت با بیان اینکه ایست قلبی در جوانان زیر 30 سال نیز ممکن است رخ دهد، تصریح کرد: احساس فشار، سنگینی قفسه سینه، درد شکم، درد شدید دست ها، تعریق زیاد و تنفر در ناحیه گردن از شایع ترین علائم قلب است. حمله کنند.

وی در پایان گفت: اگر ضربان قلب می تواند منجر به حمله قلبی شود. «اگر علائم تپش قلب با تنفس سریع، احساس ضعف، بیهوشی و سرگیجه همراه باشد، می تواند منجر به حمله قلبی شود.

بیشتر بخوانید  سلیپرولول چیست و چرا تجویز می شود؟

منبع: سلامت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید