بررسی فواید و مضرات سفیده و زرده تخم مرغ کدام بهتر است؟


هر چه اطلاعات بیشتری در مورد تغذیه سالم داشته باشیم، کمتر در مورد اینکه چه بخوریم و چه چیزی نخوریم سردرگم می شویم. به عنوان مثال به تخم مرغ فکر کنید. سفیده یا زرده تخم مرغ کدام سالم تر است؟ زرده یا سفیده تخم مرغ؟

فواید و مضرات سفیده و زرده تخم مرغ

فواید و مضرات سفیده و زرده تخم مرغ

بیایید به مزایا و معایب هر دو نگاه کنیم.

زرده:

این قسمت تخم مرغ بسیار مغذی است، حاوی آن است ویتامین های A، B، D و E و مواد معدنی مانند کلسیم، سدیم، پتاسیم، منیزیم، روی و آهن است. زرده تخم مرغ نیز منبع انرژی است و به دلیل ترکیبات خاصی که دارد می تواند چشمان شما را سالم نگه دارد!

اما این غذای مغذی را می توان با دید منفی نیز دید، زیرا بیش از نیمی از کالری یک تخم مرغ در زرده ذخیره می شود. برخی می گویند که منفی ترین جنبه زرده تخم مرغ این است که حاوی آن است کلسترول مصرف روزانه آن، به ویژه برای مبتلایان به دیابت، می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش دهد.

با این حال، برخی از مطالعات (دانشگاه کانکتیکات، مرکز تغذیه و ایمنی مواد غذایی، دانشکده پزشکی مولکولی) معتقدند که محدود کردن مصرف تخم مرغ به هیچ وجه نباید تعمیم یابد.

باید بدانیم که خطر ابتلا به بیماری های قلبی در افراد سالم با افزایش مصرف کلسترول افزایش نمی یابد، اما وارد کردن تخم مرغ در رژیم غذایی منظم فواید مختلفی را به همراه خواهد داشت.

تعادل

اگر به زرده ها به عنوان قسمت تیره تخم مرغ نگاه کنیم، دستورهای زیادی برای غذا وجود دارد حاوی سفیده تخم مرغ هستند. بنابراین هنوز هم می توان از تخم مرغ استفاده کرد! این بخش شامل بیشتر پروتئین تخم مرغ، کالری کمتر و پتاسیم، منیزیم و سدیم بیشتر است و چربی وجود ندارد. در مورد کمبودهای سفید، باید بدانید که سفید دارای ویتامین های کمتری از جمله B12، فولات و ریبوفلاوین است.

بیشتر بخوانید  شل بودن دریچه میترال چگونه به وجود می آید و چه عوارضی دارد ؟

پیشنهاد

هنگام تصمیم گیری برای گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

::افراد سالم: سفیده تخم مرغ و زرده تخم مرغ را بخورید، زیرا فوق العاده مغذی هستند و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مختلف هستند.

::افراد مبتلا به دیابت، کلسترول یا نارسایی قلبی: با مشورت پزشک مصرف تخم مرغ را محدود کنید.

::به یاد داشته باشید که تخم مرغ حدود 186 میلی گرم کلسترول در زرده دارد، اما واقعیت این است که کلسترول موجود در غذا با کلسترول خون متفاوت است.


دیدگاهتان را بنویسید