طرح شکوفایی ایران در منطقه و جهان بی نظیر است


طرح شکوفایی ایران در منطقه و جهان بی نظیر است

دکتر سید حسن هاشمی که به دعوت محمد موذن اوغلو همتای ترکیه ای خود به آنکارا سفر کرده بود، در دیدار با رجب طیب اسد آکداغ وزیر بهداشت سابق ترکیه گفت: با استفاده از تجربیات سایر کشورها و تطبیق با آن، یک سیستم بهداشتی کارآمد داشته باشید. با توجه به نیاز شما و در طول زمان در دسترس است.

دکتر هاشمی در خصوص اجرای طرح بهزیستی در ایران گفت: کشور ما متناسب با نیاز خود طرح رفاهی را تدوین کرده است و این طرح موفق و بی نظیری در منطقه و جهان است.

وی با بیان اینکه برنامه کلی راهبردی حوزه سلامت شامل آموزش، درمان، بهداشت و درمان و بیمه و پژوهش است، گفت: بودجه امسال در حوزه سلامت با دستور رئیس جمهور دو برابر شده است و این نشان دهنده جدیت دولت در حمایت است. بخش.”

طرح شکوفایی ایران در منطقه و جهان بی نظیر است

وی گفت: بخش خصوصی دو کشور می توانند در حوزه سلامت با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند.

دکتر هاشمی در خصوص خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی گفت: شرکت های ترکیه ای و سایر شرکت های بین المللی و یا با مشارکت شرکت های ایرانی می توانند در مناقصه های تهیه این لوازم و سایر حوزه ها شرکت کنند و ما از آن استقبال می کنیم.

در این نشست ‘رجب آکداغ’ که به مدت 11 سال مسئولیت وزارت بهداشت ترکیه را بر عهده داشته و از آن به عنوان عامل اصلی تغییر و تحول در نظام سلامت ترکیه یاد می شود، گفت: ایران مصمم به تغییر است و این تغییر در سیستم سلامت آن

بیشتر بخوانید  پارگی و کشیدگی رباط زانو + درمان (جراحی)

وی در تشریح تجربیات خود افزود: برای تغییر نظام سلامت به جای تغییرات جزئی باید تغییرات کلی و یکپارچه اعمال شود.

آکداغ با اشاره به اینکه برنامه های ارائه شده توسط بانک جهانی و سازمان بهداشت جهانی در بسیاری از کشورها موفقیت آمیز نیست، گفت: دلیل اصلی آن این است که در برنامه ها شرایط کشورهای مختلف در نظر گرفته نشده و به طور کلی ریشه یابی نمی شود. ” الگوهای ارسالی باید مطابق با نیازهای محلی باشد.

گفتنی است، دکتر هاشمی امروز پس از دیدار با محمد موذن اوغلو همتای ترک خود از بیمارستان آتاتورک آنکارا و مرکز کنترل پزشکان خانواده بازدید می کند و پس از آن به تهران باز می گردد.

منبع: طبنا


دیدگاهتان را بنویسید