در این موارد می توان از تفاله لیمو ترش استفاده کرد


لیمو یکی از محبوب ترین مرکبات است که در انواع سوپ ها، دسرها و حتی شیرینی ها استفاده می شود. علاوه بر طعم ترش و تازگی، بوی لیمو بسیار مطبوع است. لیمو ترش خاصیت اسیدی دارد و به همین دلیل به جز در رژیم غذایی می توان از آن در ترفندهای زیادی استفاده کرد. اگر خودتان در فصل لیمو ترش آب لیمو می نوشید و فکر می کنید با تفاله معطر و ترش طعم ترش لیمو چه می توان کرد، دلگرم باشید. تفاله لیمو آنقدر کاربرد دارد که شگفت زده خواهید شد و تنها کاری که دیگر انجام نمی دهید این است که پس از گرفتن آب لیمو، تفاله لیمو را دور بریزید.

کاربرد تفاله لیمو ترش چیست؟

ارزش غذایی لیمو بسیار بالاست. لیمو حاوی ویتامین C، کلسیم، آهن، فیبر غذایی و بسیاری از مواد مغذی دیگر است. خوشبختانه تفاله لیموی آن نیز منبعی غنی از تمامی این مواد با درصد فیبر بالایی است. در اینجا چند راه برای استفاده از تفاله لیمو آورده شده است. پس از گرفتن آب لیمو، تفاله آن را در فریزر پلاستیکی ریخته و صاف کنید. این بسته ها را در فریزر قرار دهید تا بشکنند و هر بار از یک تکه خمیر منجمد استفاده کنید.

یکی از نوشیدنی های پرطرفدار در فصل گرما که خنک کننده و از بین برنده اثرات گرما است، آبلیمو است. می توانید کمی تفاله به شربت خود اضافه کنید. این کار به شربت شما شکل و طعم بهتری می دهد، زیرا تفاله لیمو نیز عطر قوی و خوبی دارد. البته می توانید تفاله را در قالب های یخ با کمی آب هم فریز کنید و در شربت یا آب بریزید تا طعم سم زدایی لیمو را حس کنید.


فواید تفاله لیمو ترش

انواع نوشیدنی

عطر لیمو با پختن از بین نمی رود، البته ویتامین C با حرارت از بین می رود. می توانید با تفاله لیمو نوشیدنی ترش ترش و گوارا تهیه کنید. این دمنوش ها را می توان گرم یا سرد مصرف کرد.

بیشتر بخوانید  نحوه تمیز کردن یخچال و فریزر

انواع غذا

می توانید تفاله لیمو را به انواع سوپ ها و سوپ ها مخصوصا سوپ مرغ و غذاهای مرغ اضافه کنید. طعم سوپ شما بی نظیر خواهد بود.

از تفاله لیمو ترش در برنج یا پاستا استفاده کنید

هنگام پختن برنج یا پاستا می توانید کمی تفاله لیمو را به آب در حال جوش اضافه کنید. علاوه بر بهبود عطر برنج و ماکارونی، دیگر نگران چسبیدن برنج و پاستا نباشید. به خاطر داشته باشید که با این کار رنگ برنج و ماکارونی شما کمی روشن تر می شود.

ادویه درست کنید

تفاله لیمو را خشک کنید، سپس آنها را آسیاب کنید. از این پودر معطر و ترش می توان در انواع غذاها استفاده کرد.

استفاده از تفاله لیمو ترش برای سلامتی و تندرستی

احتمالاً عکس های لیمو را روی بسیاری از پاک کننده ها و لوازم آرایشی دیده اید. لیمو ترش تاثیر شگفت انگیزی بر سلامتی دارد. می توانید تفاله لیمو را در انواع ماسک های خانگی زیبا ترکیب کنید یا به سادگی تفاله آن را روی پوست صورت قرار دهید و پس از چند دقیقه با آب سرد بشویید. خواهید دید که این ماسک احساس تازگی و خلوص را برای شما به ارمغان می آورد.

ماسک صورت با تفاله لیمو ترش

همچنین می توانید از ترکیب عسل و آبلیمو برای ماسک صورت استفاده کنید. ماسک با لیمو پوست را روشن می کند اما توجه داشته باشید که بعد از استفاده از همه ماسک ها به خصوص لیمو حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.

خواص تفاله موی لیمو ترش

آب لیمو خاصیت ضد قارچی دارد. این به شما این امکان را می دهد که شوره سر را کاهش دهید و ناخالصی های پوست سر را با کمک آب لیمو از بین ببرید. می دانید که مانند پوست صورت، برای داشتن موهای سالم باید هر از چند گاهی پوست سر خود را لایه برداری کرده و تمیز کنید. آب لیمو این کار را برای شما انجام می دهد. علاوه بر این، این کار رنگ موهای شما را کمی روشن تر می کند. استفاده مکرر از آب لیمو روی موهای رنگ نشده به سادگی رنگ مو را یک درجه روشن تر می کند. برای خلاص شدن از شر شوره سر، فقط 20 دقیقه قبل از رفتن به دستشویی، پوست سر را با یک قطره چکان با آب لیمو آغشته کنید. برای روشن شدن موها، پس از خیساندن موها در آب لیمو، 30 دقیقه زیر نور آفتاب بمانید تا تأثیر آبلیمو روی موهایتان بیشتر شود.

بیشتر بخوانید  هنگام شستشو چه چیزهایی را نباید در لوله فاضلاب بریزیم ؟

استفاده از تفاله لیمو در درمان های خانگی

یکی از جالب ترین کاربردهای خانگی و سنتی آب لیمو، درمان و کنترل خونریزی بینی است. اگر خون دماغ شدید دارید، دستمال کاغذی یا پنبه را در آب لیمو آغشته کنید و در سوراخ های بینی خود قرار دهید. به این ترتیب خونریزی خیلی سریع متوقف می شود.


لب های خشک را با تفاله لیمو از بین ببرید

برای تسکین خشکی لب ها می توانید از ماسک لیمو یا تفاله لیمو استفاده کنید. البته به خاطر داشته باشید که اگر روی لب های خود زخم دارید، ممکن است کمی احساس سوزن سوزن شدن کنید.


کاربرد تفاله لیمو ترش

از لیمو در نظافت منزل استفاده کنید!

یکی از بهترین کاربردهای لیمو تمیز کردن آن در مایکروویو است! تمیز کردن اجاق مایکروویو می تواند بسیار سریع و آسان باشد. فقط نیمی از آب لیموی بزرگتر را بردارید و با یک لیوان آب مخلوط کنید و در مایکروویو قرار دهید. با روشن کردن ماکروفر و تبخیر آب ترش لیمو، لکه های چربی روی مایکروفر به راحتی پاک می شود و داخل دستگاه شما تمیز و خوشبو می شود. البته ممکن است مجبور شوید چندین بار این کار را انجام دهید، اما معمولا حدود 10 دقیقه در مایکروفر کافی است تا چربی ها به خوبی تمیز شوند. با کمک لیمو ترش می توانید ظروف چرب و حتی تابه را به خوبی تمیز کنید. پس از استفاده از لیمو، سطح آن را با یک پارچه نخی تمیز پاک کنید تا کاملا از چربی و کثیفی پاک شود.

باید بخوانید:

بیشتر بخوانید  اتو کردن لباس های ابریشمی به این روش


خواص رنگ آمیزی

خاصیت پخش کنندگی و پاک کنندگی لیمو به ظروف و شیرآلات آسیبی نمی رساند. می توانید با مالیدن تفاله لیمو یا دستمال های آغشته به آب لیمو، دریچه ها را کاملا تمیز کرده و آنها را شارژ کنید. اکثر ظروف فلزی از جمله ظروف و قابلمه های استیل و حتی مسی را می توان با این ترفند تمیز کرد. البته استفاده از دستکش را توصیه می کنیم.


ظروف را با تفاله لیمو ترش تمیز کنید

لکه لیمویی آن علاوه بر ظروف روی پارچه ها نیز تاثیر می گذارد. لکه های عرق و حتی بوی نامطبوع لباس را می توان به راحتی با کمک آب لیمو پاک کرد. ابتدا کمی آبلیمو روی لکه زرد بمالید و بعد از چند دقیقه همان محل را با آب سرد و صابون به آرامی بشویید تا لکه از بین برود.


لکه های چای را با تفاله لیمو ترش پاک کنید

یکی از زشت ترین لکه ها لکه چای است. با پاشیدن آب لیمو ترش می توانید لکه چای را از روی پارچه و حتی فرش پاک کنید. پس از پاشیدن آب لیمو روی فرش، با یک پارچه نخی مرطوب، فرش را کمی بمالید تا کاملا تمیز بماند. امیدواریم با کمک ترفندهای فوق بتوانید با روش های سالم و ایمن نظافت و سلامتی را به منزل خود هدیه دهید.


دیدگاهتان را بنویسید