مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

اتو کردن لباس های ابریشمی به این روش

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


در واقع اتو کردن لباس حریر شامل مراحل مختلفی می باشد که برای آشنایی با مراحل و همچنین نکات مهم در اتو لباس می توانید در این مقاله مطالعه کنید.
به طور کلی اتو کردن لباس های حریر نه تنها کار ساده ای نیست، بلکه اگر به درستی انجام نشود خراب می شود و نتیجه رضایت بخشی نخواهد داشت. همچنین در مواردی بی دقتی در اتو کردن لباس ها باعث سوختن، خراب شدن و در نهایت غیرقابل استفاده شدن لباس شما می شود.

آشنایی با نحوه اتو کردن لباس های ابریشمی

خوب است بدانید که از آنجایی که جنس هر پارچه متفاوت است، حتما باید تکنیک اتو مخصوصی را در نظر بگیرید. همچنین اگر به برچسب های داخل لباس دقت کنید، معمولاً دستورالعمل های کوتاهی در مورد اتو کردن انواع پارچه و مواد لباس برای شما نوشته می شود.
در این راستا، در صورت حذف علامت یا حذف نوشته، می توانید قوانین و اصولی را که در زیر فهرست کرده ایم، رعایت کنید. اما توجه داشته باشید که اگر لباس هایی را که جنس آن را نمی شناسید یا مواد لباس هایتان ترکیبی است را اتو می کنید، توصیه می شود دمای اتو را در کمترین حد ممکن قرار دهید.

مراحل اتو کردن لباس

در نظر داشته باشید که اتو کردن لباس حریر مراحلی دارد که باید به آنها توجه کنید:


پارچه ابریشمی مرطوب:

در مرحله اول باید تمام لباس های ابریشمی خود را در آب داخل سینک یا سینک ظرفشویی خیس کنید. برای از بین بردن لکه های داخل لباس توصیه می شود مقدار کمی ماده شوینده اضافه کنید.

بیشتر بخوانید  3 نکته برای تمیز کردن خانه و خانه‌داری


سه تا پنج دقیقه وقت بگذارید:

توصیه می شود بعد از شستن لباس ها با مواد شوینده 3 تا 5 دقیقه صبر کنید و سپس لباس ها را با آب گرم بشویید نه با آب داغ تا زمانی که حباب ها از بین بروند این کار را ادامه دهید.


 اتو پارچه ابریشمی


لباس را به آرامی فشار دهید:

در این مرحله باید لباس را به آرامی فشار دهید تا آب اضافی آن خارج شود. سپس آن را در یک حوله تمیز قرار دهید تا آب آن کاملا گرفته شود. پس از آن می توانید با خیال راحت لباس های ارزشمند خود را اتو کنید. توصیه می شود به هیچ وجه لباس خود را نگیرید و نکشید. همچنین اگر نمی خواهید قبل از اتوکشی آن را بشویید، فقط آن را اسپری کنید.


نمای کلی اتو:

توصیه می شود قبل از گذاشتن اتو روی لباس از تمیز بودن صفحه فلزی اتو مطمئن شوید. معمولا سطح تماس اتو با لباس نباید کثیف و لکه دار باشد. می توانید از دو قاشق چای خوری جوش شیرین و 15 میلی لیتر آب برای تمیز کردن میز اتو استفاده کنید و سپس آن را با یک حوله نرم خشک کنید.


تنظیم دمای اتو:

توصیه می شود با روشن کردن اتو و چشمک زدن دما را روی کمترین میزان تنظیم کنید. همچنین اگر اتوی شما گزینه ابریشمی دارد، حتما دکمه را فشار دهید و حدود 5 دقیقه اتو را بگذارید تا گرم شود.


یک پارچه بزرگ و تمیز روی میز اتو قرار دهید:

استفاده از یک لایه محافظ کتان از ورود رنگ ها به الیاف پارچه ابریشمی شما از پارچه های دیگر جلوگیری می کند. همچنین بد نیست بدانید که بهترین رنگ ممکن برای این پارچه کتان و میز اتو، سفید و تمیز است.

بیشتر بخوانید  باید و نبایدهای نگهداری مواد غذایی کنار یکدیگر


لباس هایتان را داخل اتو کنید:

بهتر است لباس حریر خود را زیر و رو کرده و سپس اتو کنید زیرا پس از اتمام کار، لباس شما ظاهری مات پیدا می کند و همچنین شما را مشتری دائمی این سبک اتو می کند.


هنگام اتو کردن پارچه را صاف کنید:

در نظر داشته باشید که در مراحل اتوکشی لباس های حریر باید چروک ها را در هر قسمتی که به آن می رسد با دست نگه دارید تا اتو جلوه بهتری از خود نشان دهد.


یک قسمت را برای مدت طولانی اتو نکنید:

معمولاً روش اصلی اتو این است که میز اتو را به طور مرتب جابجا کنید تا از سوختن پارچه گران قیمت و مجلل شما جلوگیری شود.


چگونه لباس ابریشمی را اتو کنیم


به لباس هایتان زمان بدهید تا خنک شوند:

به طور کلی بعد از اتو کردن، لباس های خود را برای مدت کوتاهی روی چوب لباسی بگذارید تا خنک شوند. سپس می توانید آن را بپوشید.
می توان گفت نکات مهمی در اتو کردن لباس های حریر وجود دارد که نباید از آنها غافل شد. در زیر به مهمترین نکات اشاره شده است.

توصیه می شود لباس های ابریشمی، ریون و پشتی را با کمترین دما اتو کنید.
لباس های خیس پلی استر و نخی قبل از اتو کردن خوب است، زیرا اگر این لباس ها به صورت خشک اتوکشی شوند، مطمئناً آسیب می بینند. در واقع می توانید این لباس ها را قبل از اینکه کاملا خشک و خیس شوند اتو کنید.
استفاده از بالاترین دمای اتو برای انواع لباس های نخی و نخی توصیه می شود.
بهتر است قبل از اتو کردن تمام لباس های ریون و ابریشمی را زیر و رو کنید.
ترجیحاً لباس هایی که از پارچه های واقعی دوخته شده اند را اتو کنید.
برای اتو کردن لباس‌های پشمی توصیه می‌شود ابتدا یک پارچه و سپس اتو بکشید.
همچنین بهتر است روی لباس هایی که طرح چاپی دارند، پارچه ای بزنید و سپس اتو کنید. زیرا قرار دادن مستقیم اتو روی سطح چاپ شده باعث شکسته شدن و از بین رفتن آن از طرح لباس شما می شود.
همانطور که می دانید برخی از پارچه های بسیار ظریف مانند لنین، ابریشم مصنوعی، ابریشم، ساتن و مخمل در تماس با اتو می سوزند و آسیب می بینند. بنابراین بهتر است آن ها را زیر و رو کرده و پارچه مرطوبی روی آن ها قرار دهید.

بیشتر بخوانید  2 راه ساده برای از بین بردن لک واکس از روی لباس


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *