روش های موثر برای از بین بردن بوی نامطبوع شمع


شمع ها در ایجاد فضایی رمانتیک و آرامش بخش بسیار موثر هستند که برخی افراد از آن برای خوشبو کردن فضای دلنشین خانه استفاده می کنند. در برخی موارد، شمع ها برعکس آنچه ما فکر می کنیم عمل می کنند و فضای خانه را ناخوشایند می کنند. برای آموزش از بین بردن بوی بد شمع در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.
همانطور که می دانید به طور کلی از شمع ها برای مصارف تزئینی و زیبایی در منزل استفاده می شود. اگر برخی از شمع ها بوی بد را در اطراف خانه پخش کنند، بسیاری از افراد سعی می کنند بوی آن را از بین ببرند.

چگونه بوی بد شمع را از بین ببریم و چگونه شمع های معطر درست کنیم

گفتنی است در ساخت شمع بیشتر از روغن حیوانی، پیه ذوب شده یا موم های متعفن استفاده می شود که پس از روشن شدن، بوی بد و نامطبوع را در هوا پخش می کند. در حالت دوم شمع ها با روغن مصنوعی ساخته می شوند که گرمای خانه را دلپذیرتر می کند، در زیر روشی موثر برای از بین بردن بوی بد شمع و تبدیل آن ها به وسیله ای کاربردی و بسیار خوشبو ارائه کرده ایم.

در ابتدا یک شمع روشن کنید و بگذارید حدود نیم ساعت یا تا زمانی که چند اینچ موم ذوب شده روی شمع جا بیفتد بسوزد. حالا داخل قطره چکان کمی اسانس بریزید در حالی که روغن شما با قطره چکان یا درپوش قطره چکان نیست در مرحله بعد کمی روغن داخل موم شمع ذوب شده بریزید. فقط با سه یا چهار قطره شروع کنید، به خصوص اگر یک بطری روغن قوی دارید یا اگر بوی قوی دارید.

بیشتر بخوانید  عکس کراوات دامادی 2018 این مدل ها را از دست ندهید

سپس موم ذوب شده را با خلال دندان هم بزنید. از جایی که روغن ریختید شروع کنید و دایره همزن را به سمت بیرون باز کنید تا جایی که می توانید روغن را با بقیه موم آب شده مخلوط کنید. حالا مخلوط شمع را به غلظت و نسبت روغن بو کنید. تست روی موم شمع. بو باید در فاصله چند سانتی متری شمع به راحتی قابل تشخیص باشد و زمانی که شمع در حال سوختن است به راحتی در اتاق قابل تشخیص باشد و در نهایت اگر به اندازه کافی قوی نیست روغن بیشتری اضافه کنید.


بوی بد شمع را از بین ببرید

چگونه بوی بد شمع را از بین ببریم؟

شایان ذکر است که شمع های معطر روشی موثر برای افزودن نور و رایحه ای گرم به فضای زندگی شما و در عین حال لذت بردن از درخشش طبیعی و سوسو زدن شعله واقعی در محیط گرم خانه است. اگر شمع های مورد علاقه شما بی بو هستند، یا اگر عطرهای مورد علاقه شما به شکل روغن های بطری یا عطرهایی هستند که اغلب به شکل شمع نیستند، می توانید به سرعت و به راحتی هر شمع یا شمع بزرگی را به افزودن یک فنجان یا فنجان عطر اضافه کنید. .

موم را اندازه بگیرید:

قبل از شروع فرآیند ساخت شمع، مطمئن شوید که سطح کار تمیز و صافی دارید. همچنین می توانید با یک روزنامه یا حوله کاغذی از منطقه محافظت کنید. هر چیزی را که نمی‌خواهید بریزد، جابه‌جا کنید. حال در این مرحله مقدار موم مورد نیاز برای پر کردن ظرف را اندازه بگیرید و سپس آن را دو برابر کنید و توجه داشته باشید که این مقدار مومی است که باید ذوب شود.

بیشتر بخوانید  بهترین روش برای رنگ کردن لباس و شلوار جین در منزل

موم را ذوب کنید:

موم را در ظرف منحصربفرد خود بریزید و بگذارید 10 ماده حدود 15 دقیقه ذوب شوند و در این مدت مرتباً هم بزنید.

روغن های معطر اضافه کنید:

وقتی موم شمع ذوب شد، زمان اضافه کردن روغن های ضروری است. برای اضافه کردن مقدار، دستورالعمل های روی بسته موم را دنبال کنید. به سادگی آن را داخل موم ذوب شده بریزید و چند ثانیه هم بزنید. اگرچه این مرحله اختیاری است، اما ما قطعا آن را برای ایجاد رایحه ای گلدار و فوق العاده توصیه می کنیم.

فتیله را وصل کنید:

قبل از ریختن موم باید فتیله را به کف ظرف وصل کنید. می توانید فتیله را با فرو بردن آن در موم ذوب شده و سپس چسباندن سریع به کف ظرف بچسبانید. واکس را به مدت پنج دقیقه بگذارید تا سفت شود. از طرفی می توانید آن را با چسب فوق العاده بچسبانید.

موم بریزید:

قبل از ریختن موم در کاسه، اجازه دهید چند دقیقه خنک شود. وقتی دماسنج دمای 140 درجه را نشان می دهد، زمان ریختن است.
سپس موم را به آرامی داخل کاسه خود بریزید. فتیله را در جای خود نگه دارید، اما آن را نکشید. مقدار کمی موم را در یک کاسه قرار دهید تا بعداً شمع پر شود.


چگونه از شر بوی نامطبوع شمع خلاص شویم؟

فتیله را سفت کنید:

برای جلوگیری از تاب خوردن فیتیله خود در موم ذوب شده، باید آن را در جای خود محکم کنید. فتیله را بین آن قرار دهید تا وسط بماند تا موم سفت شود. در نهایت، موم را به مدت چهار ساعت در دمای اتاق بگذارید.

بیشتر بخوانید  جذاب ترین ایده ها برای تزیین کدو تنبل مناسب جشن هالووین

موم بیشتری اضافه کنید:

اگر شمع شما نادرست سفت شده است، به سادگی آن را گرم کنید و موم باقی مانده را اضافه کنید تا در انتها سفت شود.

فتیله را ببرید:

طول فتیله شمع شما باید کمتر از یک سانتی متر باشد. اگر شمع سوسو می زند یا هنگام روشن شدن شعله قوی دارد، فتیله را کوتاه کنید.

طرح های مختلف برای شمع های خانگی

افرادی که قصد تزیین شمع ها را در منزل، محل کار و جاهای دیگر دارند، علاوه بر این که به دنبال شمع های معطر یا بی بو هستند، در انتخاب طرح نیز وسواس زیادی دارند که این دو مدل را با این شمع هایی که با آنها آشنا خواهید شد همراهی می کند.

باید بخوانید:

آموزش ساخت شمع های یخی در خانه

آموزش ساخت شمع های یخی در خانه

ساخت شمع با تکه های یخ در خانه ساخت شمع یکی از هنرهای زیبا و متنوعی است که به روش های مختلفی انجام می شود.


شمع های گل:

گلبرگ های خشک شده دسته گل مورد علاقه تان را با قلم مو و کمی موم کنار کاسه بکشید و خشک کنید. این کار را قبل از ریختن موم در مرحله پنجم انجام دهید. برای ساختن شمع رنگارنگ تر، گلبرگ ها و برگ های مختلف را با هم مخلوط کنید. همچنین می‌توانید روغن‌های معطری اضافه کنید که با گلبرگ‌های گلی که استفاده می‌کنید مطابقت داشته باشد.


شمع های رنگارنگ:

در مرحله دوم مداد رنگی های خرد شده را به موم خود اضافه کنید. برای هر شمع به 12 تا 15 مداد رنگی نیاز دارید. برای ساخت زیباترین رنگ مداد رنگی هم خانواده را انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید