مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مصرف قلیان باعث ناباروری می شود!

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


ناباروری با مصرف قلیان

مصرف قلیان باعث ناباروری می شود!

مصرف دخانیات از یک سو به باروری مردان آسیب می رساند و از سوی دیگر بر عملکرد جنسی مردان تأثیر مخربی می گذارد. دود سیگار و تنباکو باعث نشت وریدی در اندام تناسلی مردان می شود. یعنی استعمال دخانیات باعث بدترین نوع اختلال عملکرد جنسی می شود. بر خلاف تصور عموم، ضرر و خطر سوء مصرف قلیان ده برابر سیگار است و هر گونه استعمال دخانیات (سیگار، پیپ و قلیان) عوارض بد و خطرناک فراوانی به همراه خواهد داشت.

تاکنون بیش از 300 نوع سم در دود نیکوتین یافت شده است و اثرات سیگار بر باروری به خوبی ثابت شده است. از آنجایی که قلیان حدود ده برابر سیگار باعث ورود دود مضر به ریه ها می شود، مضرات و خطرات مصرف قلیان بسیار بیشتر و گسترده تر از سیگار است.

مصرف قلیان باعث ناباروری می شود!

یک مطالعه دقیق نشان داد که کیفیت و کمیت اسپرم در افرادی که به مدت 5 سال بیش از یک پاکت سیگار در روز مصرف می‌کردند دچار اختلال شد. کمیت اسپرم نشان دهنده تعداد اسپرم و کیفیت اسپرم بیانگر حرکت و شکل طبیعی آن است. اما کیفیت اسپرم بسیار مهمتر از کمیت است.
به بیماران مبتلا به اختلالات جنسی توصیه می شود سبک زندگی (سبک زندگی) خود را تغییر دهند و در صورت اضافه وزن و چاقی به کاهش وزن و ترک سیگار و قلیان در اسرع وقت اقدام کنند. چربی خون را کنترل کنید و تحرک و فعالیت و ورزش کافی را به زندگی خود بیافزایید زیرا در اکثر موارد به محض تغییر سبک زندگی مشکلات و اختلالات بیمار برطرف می شود.

بیشتر بخوانید  چه زمانی دندان عقل باید کشیده شود؟

افرادی که زیاد از دود تنباکو و قلیان استفاده می کنند، کروموزوم های اسپرم را می شکنند که نوعی ناباروری ایجاد می کند و اگر مردی با لقاح مصنوعی صاحب فرزند شود، این اختلال به فرزندانش نیز منتقل می شود. دو دسته از افراد سیگاری هستند. برخی از افراد سیگاری فعال و برخی غیر فعال هستند. در منطقه سیگاری، یک سوم دود به ریه افراد غیر سیگاری منتقل می شود. یعنی اگر فردی سه نخ سیگار بکشد، عوارض کشیدن سیگار روی فرد کناری مشابه عوارض فردی است که یک سیگار کامل کشیده است.
در مکان هایی که قلیان به صورت دسته جمعی مصرف می شود، ده ها نفر همزمان قلیان می کشند و علاوه بر مصرف دود قلیان، دود قلیان اطرافیان را نیز استنشاق می کنند. بنابراین فرد غیر سیگاری که در اطراف خود در معرض دود سیگار قرار می گیرد از خطرات و مضرات سیگار در امان نخواهد بود.

مصرف قلیان باعث ناباروری می شود!

هفت سیب


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *