مشکلات مصرف غذاهای ایرانی


بهتر می دانستیم که دوستان عزیز شما را با مضرات و مضرات اشتراک گذاری برخی غذاها آشنا می کنیم تا به ساده ترین شکل از بسیاری از بیماری ها پیشگیری کنید.

مشکلات مصرف غذاهای ایرانی

مشکلات غذاهای ایرانی

اقلام و مواد غذایی وارداتی:

اکثر اقلام و غذاهای وارداتی غربی مانند ماکارونی، چیپس، پفک، سوسیس، کالباس، کنسرو، کنسرو، سس مایونز، شکلات و کلوچه اغلب یبوست و مضر هستند.

– غذای ایستاده:

این حالت و حتی نشستن پشت میز و ایستادن روی صندلی و کفش هنگام غذا خوردن، سودا است و خون را غلیظ می کند.

– سالاد اولیویا:

غذای بسیار سردی است و بلغم زیادی دارد پس باید با ادویه های تند مانند فلفل، آویشن و زیره میل شود.

به دلیل وجود مواد شیمیایی سرطان زا در سس مایونز، بهتر است هنگام تهیه سالاد الویه از سس خانگی استفاده شود.

– سریع غذا بخورید:

غذا باید آهسته خورده شود و به طور کامل جویده شود، فست فود باعث ترشح ناقص آنزیم های گوارشی می شود که در هضم غذا اختلال ایجاد می کند – به دستور معصومین، زمان صرف شده در سفره در زندگی به حساب نمی آید –

– نگاه کردن به غذا:

بهتر است غذا را بچشید و تماشا کنید – کارهای دیگری مانند غذا خوردن هنگام تماشای تلویزیون – خواندن روزنامه و موارد دیگر انجام ندهید – حتی طعم آب توصیه می شود. در طول روز برای آب بایستید و روی در سمت راست بنشینید و سه بار بنوشید.

– سوء مصرف ماست و اسفناج:

مصرف ماست با اسفناج به دلیل تشکیل اگزالات کلسیم است که باعث ایجاد سنگ در کلیه و مثانه می شود.

بیشتر بخوانید  حمل اجساد مسئولیتی در قبال حوادث رانندگی ندارد

– شکر را با چای بخورید:

به جای شکر می توان از خرما، کشمش و توت استفاده کرد. چیزهایی که در خوردن غذا باید محکوم شود.

مشکلات غذاهای ایرانی

هنگام غذا خوردن صحبت کنید –

بیش از یک وعده غذای پخته در روز بخورید

انجام فعالیت های سنگین بعد از غذا –

ذهن خود را مشغول مسائل مختلف کنید –

وقتی ناراحت و عصبانی است بخور –

غذای داغ و فست فود –

نگاه کردن به چهره دیگران هنگام غذا خوردن –

بعد از گذاشتن نان منتظر چیزهای دیگر باشید زیرا بزاق ترشح می شود و ناخالصی های پوسیده ایجاد می شود – نان را زیر کاسه قرار دهید – نان را با چاقو برش دهید – مصرف زیاد تخم مرغ – تخم مرغ و ماهی بخوریدمصرف همزمان سیر و پیاز کاهش روشنایی چشم – صفرا زیاد می شود و تبدیل به سودا می شود)

مصرف ریواس با ماست – مصرف پنیر با بادام – به دلیل فسفر بالای بادام از جذب کلسیم جلوگیری می کند – مصرف سرکه با عدس و ماش مصرف لبنیات همراه با گوشت که باعث بیماری های مزمن گوارشی مانند پسوریازیس، جذام و بیماری های گوارشی می شود. .

مشکلات غذاهای ایرانی

مصرف ماست با لوبیا پلو – مصرف خربزه و عسل – مصرف انگور بعد از کله پاچه باعث افزایش مخاط در مغز نمی شود – مصرف زیاد گوشت گاو و حیات وحش باعث عقب ماندگی ذهنی و فراموشی می شود –

خوردن غذا در حالت جنابه باعث بیماری هایی مانند پسوریازیس – خوابیدن بلافاصله بعد از غذا – مصرف سرکه ملایم – نوشیدن آب بعد از غذای گوشت – نوشیدن آب سرد در هنگام ناشتا، نوشیدن آب زیاد باعث مسمومیت و تورم اعضا می شود – نوشیدن آب کامل بین غذا. و بین غذا – آب سرد در حالت گرسنگی باعث می شود آب بی وقفه به اندام ها برسد و اگر سرما به قلب برسد به دلیل کاهش حرارت غریزی باعث سکته می شود اگر مغز توسط اعصاب ضعیف شود اگر سرما به اندام‌های صوتی و تنفسی می‌رسد و باعث اختلال در عملکرد این اعضا می‌شود – امام رضا علیه‌السلام: آب سرد در ماه‌های بسیار گرم صفرا را کاهش می‌دهد، بنابراین میوه‌های آبدار مانند خربزه، هندوانه، انگور و … آب مصرف نکنیم – در خواب و بلافاصله بعد از بیدار شدن و بعد از غذاهای شور و ترش و یا بهتر است آب نخوریم – زیرا دچار سوء هاضمه هستیم.

بیشتر بخوانید  خواص بی نظیر هسته انگور برای بدن

سرکه عسل: سرکه را با عرق نعنا به مدت 5 دقیقه بجوشانید. طبع سرد (فنجان عسل + سرکه + فنجان عرق نعنا – طبع گرم: عسل + سرکه + عرق نعنا)

تهیه شده توسط: مجله تشویق


دیدگاهتان را بنویسید