سیستم ایمنی زنان قوی تر از مردان است


برای خانم ها سیستم ایمنی قوی تری نسبت به آقایان قرار داده ایم، برای شما عزیزان و کاربران محترم مجله دلگر، مجله دلگر را دنبال کنید.

سیستم ایمنی زنان

سیستم ایمنی زنان قوی تر از مردان است

در یک مطالعه جدید، محققان دریافتند که سیستم ایمنی بدن زنان نسبت به سیستم ایمنی مردانه نسبت به واکسن آنفولانزا واکنش شدیدتری نشان می‌دهد و این نشان می‌دهد که سیستم ایمنی زنان بهتر از مردان رفتار می‌کند. دانشمندان این تفاوت را به تعدادی از ژن ها نسبت داده اند که توسط تستوسترون تنظیم می شوند.

این خبر خوبی برای زنان است که نشان می دهد زنان نسبت به مردان در برابر باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و عفونت های مختلف مقاوم تر هستند. از سوی دیگر، حساسیت بیش از حد سیستم ایمنی بدن زنان می تواند با واکنش بیش از حد منجر به بیماری های خود ایمنی مانند لوپوس شود.

دانشمندان امیدوارند با یافتن تفاوت های جنسیتی افراد در مبارزه با این بیماری، بتوانند در آینده روش های درمانی را بهبود بخشند.

سیستم ایمنی زنان

مواد غذایی مفید برای تقویت سیستم دفاعی بدن

سیر
تصادفی نیست که سربازان رومی قبل از هر جنگ مقدار زیادی غذا می خوردند. آنها معتقد بودند که این ماده مغذی باعث افزایش شجاعت، شجاعت و قدرت آنها می شود. درست است که خوردن سیر خام به شما قدرت فوق بشری نمی دهد، اما به تقویت سیستم دفاعی بدن در برابر بیماری های ویروسی، باکتریایی و حتی قارچی کمک می کند.

سیر حاوی آلیسین، آزوئین و تیوسولفات است – سه ترکیب مقوی که به بدن در مبارزه با بیماری کمک می کند. این ترکیبات بسیار مقوی هستند

بیشتر بخوانید  نیش زنبور را در خانه درمان کنید

مصرف آب سیر خام به اندازه نئوسپورین برای ضدعفونی کردن زخم های کوچک موثر است. اگر روی پوست استفاده شود، حتی از کرم‌های موضعی مانند تیناکتین و سایر عوامل ضد قارچ برای درمان پاهای ورزشی موثرتر است. تحقیقات نشان داده است افرادی که در ابتدای سرماخوردگی مقادیر زیادی سیر مصرف می کنند سریعتر بهبود می یابند.

هویج
افرادی که هویج را در برنامه غذایی روزانه خود فراموش نمی کنند به ندرت دچار سرماخوردگی می شوند. هویج حاوی مقادیر زیادی بتاکاروتن است که به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تا سلول هایی تولید کند که بیماری ها را از بین می برند. این سلول ها بسیار مفید هستند و به بدن در مبارزه و کشتن میکروب ها کمک می کنند.

سیستم ایمنی زنان

هویج همچنین حاوی فالکارینول است که یک عامل ضد سرطان عالی است. دانشمندان اخیرا دریافتند موش هایی که با هویج خام تغذیه می شوند یک سوم کمتر در معرض ابتلا به سرطان هستند. بنابراین دفعه بعد که به خرید می روید، حتماً چند پوند هویج به سبد اضافه کنید.

ماست
خوردن باکتری های زنده ممکن است بهترین راه برای سالم ماندن نباشد، اما برعکس، بدن شما برای عملکرد خوب به باکتری های خاصی نیاز دارد. لاکتوباسیلوس اسیدوفیلوس نمونه ای از باکتری های مفید و ضروری برای بدن است، زیرا باعث تولید اسید لاکتیک در روده می شود که به هضم غذا کمک می کند.

بدون اسیدوفیلوس و چندین باکتری دیگر، بدن قادر به جذب برخی از مواد مغذی نخواهد بود و سیستم ایمنی بدن از کار می افتد. علاوه بر این، اسیدوفیلوس با باکتری های بیماری زا مانند سالمونلا و شیگلا که باعث اسهال خونی می شوند مبارزه می کند.

بیشتر بخوانید  11 خاصیت دارویی و درمانی آب کدو سبز

مجموعه: یک مجله اینترنتی دلگرم کننده


دیدگاهتان را بنویسید