مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

نیش زنبور را در خانه درمان کنید

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


نحوه درمان نیش زنبور در خانه

به درمان خانگی نیش زنبور عسل، محل گزش با آب سرد شستشو و یکی یک تکه یخ و سپس کمی نمک روی آن قرار دهید و سریع نیش را از بدن فرد خارج کنید.با این قسمت دلگرم کننده برای سایر درمان های خانگی نیش زنبور عسل با ما همراه باشید.

 درمان خانگی نیش زنبور عسل (درمان نیش زنبور عسل با داروهای گیاهی)

از نیش همه حشرات نیش زنبور عسل مراقب باش. نیش زنبور ممکن است به خودی خود مشکلی ایجاد نکند، اما نیش های متعدد، مانند زمانی که کندو روی یک فرد می افتد، می تواند باعث ایجاد موقعیت شود. کشنده برای شخص باشید بسیاری از افراد به زهر زنبور عسل نیز حساسیت دارند. وقتی زنبورها یا زنبورهای وحشی گاز می گیرند، زهر خود را به زیر سطح پوست تزریق می کنند. در این حالت درد شدید، تورم موضعی و قرمزی ایجاد می شود. درد ناشی از نیش زنبور می تواند ساعت ها یا حتی یک یا دو روز طول بکشد. اگر توسط تعداد زیادی زنبور گاز گرفتید یا زنبوری وارد دهانتان شد و آن را قورت دادید، سریعا به بیمارستان بروید و راه های درمان خانگی نیش زنبور عسل سعی نکنید، زیرا بلعیدن زنبور باعث گاز گرفتن تارهای صوتی توسط زنبور می شود. این امر باعث تورم گلو و ناراحتی و مشکل در تنفس می شود و می تواند عواقب کشنده ای داشته باشد. اما اگر یک بار گاز گرفته شوید، استفاده از درمان های خانگی برای نیش زنبور عسل برای شما موثر خواهد بود که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

 درمان خانگی نیش زنبور عسل (درمان نیش زنبور عسل با داروهای گیاهی)

علائم نیش زنبور عسل چیست؟

پوست قرمز، متورم، خارش دار و گاهی دردناک است. اینها برخی از مهمترین علائم هستند. نیش زنبور گاهی اوقات می تواند باعث واکنش های آلرژیک در برخی افراد شود. نیش زنبور می تواند با خاراندن منقبض شود. سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، درد قفسه سینه، خفگی و تنگی نفس از دیگر علائم نیش زنبور عسل است. است. همچنین اگر گزش در ناحیه گوش باشد، می‌تواند باعث وارد شدن سم به عصب صورت درست زیر سطح پوست شود و آن ناحیه از صورت را فلج کند. اگر مورد حمله زنبورها قرار گرفتید و توسط تعداد معینی زنبور گاز گرفته می شوید، می توانید lکلیه و عروق خونی به منظور مبارزه با مسمومیت و سم زدایی، آنها بیش از حد بارگذاری شده و بسته می شوند که منجر به نارسایی غیرقابل برگشت کلیه می شود.

بیشتر بخوانید  بلوغ جنسی چیست؟علت های بلوغ جنسی؟ و همه چیز در مورد بلوغ پسران

 درمان خانگی نیش زنبور عسل (درمان نیش زنبور عسل با داروهای گیاهی)

در اینجا 10 روش برای درمان نیش زنبور عسل آورده شده است:

1. گزش حشرات را حذف کنید

اولین قدم این است که فوراً نیش حشرات را از روی پوست پاک کنید. فقط چند ثانیه طول می کشد تا سم مضر زنبور عسل وارد بدن شود. گزش حشرات را با موچین پاک کنید سپس محل را با آب و صابون بشویید و پس از خشک شدن از پماد ضد عفونی کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از لوسیون کالامین برای کاهش خارش و تورم استفاده کنید

2. یخ

گام بعدی قرار دادن یخ در ناحیه آسیب دیده برای تسکین درد است. دمای سرد التهاب را کاهش می دهد و همچنین به کاهش درد و تورم کمک می کند. تکه های یخ را در یک پارچه نازک قرار دهید و روی آن را بپوشانید و به مدت 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه آسیب دیده نگه دارید. . این کار را هر چند ساعت یکبار انجام دهید تا زمانی که خوب شود.همچنین می توانید یک بطری آب سرد روی ناحیه آسیب دیده نگه دارید.توجه: هرگز یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید.

3. بیکینگ پودر

جوش شیرین یک محصول قلیایی است که به خنثی کردن سموم اسیدی کمک می کند و در نتیجه درد، خارش و تورم سریعتر التیام می یابد.1 قاشق چایخوری جوش شیرین را با کمی آب مخلوط کنید تا خمیر شود.سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه روی محل گزش بمالید. دقایق.
محل را با آب ولرم بشویید. اگر ناراحتی ادامه داشت، پس از چند ساعت این کار را تکرار کنید.

4. انبار سائل

یکی دیگر از درمان های طبیعی موثر برای نیش زنبور عسل بزاق عنبر است. آب به دلیل خاصیت ضد التهابی و قابض آن به کاهش خارش، درد و تورم کمک می کند.در ناحیه آسیب دیده بمالید تا خشک شود.در صورت لزوم تکرار کنید.

بیشتر بخوانید  خواص اسطوخودوس

5. سرکه سیب

سرکه سیب همچنین به خنثی کردن اسید موجود در سم کمک می کند. درد، خارش و تورم را کاهش می دهد. پنبه را به مدت 10 دقیقه در سرکه سیب خالص آغشته کنید و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید. اگر سرکه سیب ندارید، می توانید از سرکه سفید استفاده کنید.

6. پزشکی

عسل یکی دیگر از درمان های خوب برای نیش زنبور عسل است. این باعث کاهش خطر عفونت می شود. عسل را روی ناحیه آسیب دیده بزنید و بگذارید خشک شود سپس با آب گرم بشویید. این کار را چند بار در روز انجام دهید همچنین می توانید به مقدار مساوی عسل و زردچوبه را با هم مخلوط کنید. چندین بار در روز به مدت چند روز به ناحیه آسیب دیده مالیده شود نیش زنبور طب سنتی و نیش زنبور جدید درمان بدون دارو Ved سنتی گزش زنبور درمان غیردارویی نیش زنبور درمان طبیعی نیش زنبور درمان خانگی نیش زنبور درمان خانگی نیش زنبور از بین بردن نیش زنبور تسکین درد

ژل آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یکی دیگر از درمان های خوب برای نیش زنبور عسل است. خواص تسکین دهنده و ضدالتهابی آن به کاهش درد، تورم و خارش کمک می کند.برگ های آلوئه ورا را بشویید و با چاقو باز کنید و ژل آن را بردارید.نیش زنبور را چندین بار در روز به مدت چند روز روی ناحیه آسیب دیده بمالید.درمان نیش زنبور عسل خانگی درمان نیش زنبور رفع درد نیش زنبور نیش زنبور طب سنتی و رمان نیش زنبور درمان غیردارویی نیش زنبور درمان طبیعی نیش زنبور درمان خانگی نیش زنبور رفع درد نیش زنبور گزش زنبور طب سنتی و نیش زنبور جدید بدون نیش زنبور درمان های طبیعی برای نیش زنبور عسل درمان نیش زنبور نیش زنبور را از بین ببرید

8. جدید

این گیاه نیش زنبور را ضد عفونی کرده و خارش را از بین می برد. خواص ضد التهابی و ضد درد آن به کاهش درد، تورم و التهاب کمک می کند. 1 یا 2 قطره اسانس نعنا را به طور مستقیم چند بار در روز روی محل گزش بمالید. اگر پوست حساسی دارید، از مخلوط روغن‌های ضروری مانند روغن نارگیل یا روغن زیتون استفاده کنید یا از برگ‌های نعناع آب تازه بگیرید و روی ناحیه آسیب دیده بمالید. بگذارید خشک شود سپس با آب سرد بشویید. 1 یا 2 بار تکرار کنید.

بیشتر بخوانید  همه چیز در مورد داروی آبسیکسی مب

9. آسپرین

یکی دیگر از درمان های خنثی سازی سموم و تسریع بهبودی آنها آسپرین است. خواص ضد التهابی آن همچنین می تواند درد و تورم را کاهش دهد. آسپرین را خرد کنید. چند قطره آب بمالید تا خمیر به دست آید و یک لایه نازک روی ناحیه آسیب دیده بمالید. در صورت لزوم چند دقیقه بعد با آب ولرم بشویید. دوباره تکرار کن

10. خمیر دندان

خمیر دندان می تواند به درمان نیش زنبور کمک کند درد و تورم را کاهش می دهد خمیر دندان را روی ناحیه آسیب دیده بمالید.
چند ساعت بعد با حوله تمیز کنید، در صورت لزوم تکرار کنید. از خمیر دندان سفید استفاده کنید از ژل های رنگی استفاده نکنید

———————————————— ——————————-

نکات مهم:

  • وقتی زنبورها را در اطراف خود می بینید، آرام باشید، دهان و بینی خود را بپوشانید و به آرامی از این ناحیه دور شوید.
  • از ضربه زدن به زنبورها خودداری کنید، زیرا آنها می توانند با گاز گرفتن از خود دفاع کنند
  • از خاراندن ناحیه آسیب دیده خودداری کنید زیرا خطر عفونت را افزایش می دهد.
  • تمام جواهرات تنگ را از ناحیه آسیب دیده بردارید زیرا پس از تورم برداشتن آن سخت تر است

لطفا اگر سوال یا راهنمایی برای مقاله دارید درمان نیش زنبور

این را در نظر داشته باشید، آن را با ما و سایر کاربران در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: فروشگاه اینترنتی ستاره

———————————————— ——————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *