عجیب ترین آداب و رسوم عروسی ایرانیان از نگاه گردشگران خارجی



به گزارش سلام نو، آداب و رسوم زیادی در نقاط مختلف دنیا وجود دارد که بسیاری از آنها برای افرادی که از بیرون به تماشای آن می نشینند می تواند عجیب باشد. همانطور که می دانید در خارج از ایران و در تمام نقاط جهان، چه در فرهنگ های مدرن و چه در فرهنگ هایی که هنوز رنگ و بوی سنت می دهند، آداب و رسوم عجیب و غریبی وجود دارد که در عین حال بسیار جالب است. در این مطلب شما را با برخی از آداب و رسوم عجیبی که گردشگران خارجی درباره آن صحبت کرده اند آشنا می کنیم. با ما بمان.

آداب و رسوم عجیب در ایران چیست؟

· عروس ها نان را به پشت می بندند: در شمال ایران رسم نسبتا عجیبی وجود دارد و آن بستن لقمه نان به کمر عروس در مراسم عقد است. این رسم از آنجا سرچشمه می گرفت که اقوام ایرانی اهمیت ویژه ای برای تولد پسر قائل بودند. برای انجام این مراسم نان را با روسری سفید یا سبز به کمر عروس می بندند که نمادی از امید به زوج اول شدن فرزند است.

· داماد یک پرتقال روی عروس می اندازد: شمال ایران و مردم شمال پر از لباس های رنگارنگ و محلی است و البته روز سوم زیبا و در عین حال عجیب است. یکی دیگر از مراسم عجیب در شمال ایران، مراسم نارنج است. جالب است بدانید در این مراسم داماد با یک سکه به استقبال عروس می رود و پرتقال یا پرتقالی را به عنوان نماد شادی و خوشبختی به سمت عروس پرتاب می کند. جالب تر است بدانید که این آیین که معمولا در روستاهای شمالی انجام می شود به این صورت است که عروس و داماد پس از آراستن باید از چاه دیدن کنند و سکه هایی را که نماد شادی است به داخل چاه بیندازند.

بیشتر بخوانید  اندیشکده روسی|دلار؛ سلاح کشنده سرمایه‌داری-بخش چهارم- اخبار آمریکا - اخبار بین الملل تسنیم

· اخراج دختران مجرد از خانه: این مراسم که در شمال ایران برگزار می شود، مراسم بدرقه دختران چهارشنبه شب در سوریه است. امشب خانواده های شمالی به صورت نمادین افراد خوش شانس را از خانه بیرون می کنند و آنها را جارو می کنند. این رسم بیشتر در مازندران انجام می شود و آن هم به این دلیل که دختر سال بعد مراسم چهارشنبه سوری را در خانه بخت انجام داد.

· قایق رانی را به دست عروس و داماد گذاشتند: معمولا شب قبل از عروسی ایرانیان و مراسم حنابندان برگزار می شود. در این جشن عروس و داماد قایق رانی بر روی دستان یکدیگر می گذارند و به نشانه با هم بودن دست یکدیگر را می گیرند. جالب است که این مراسم در بیشتر نقاط ایران برگزار می شود. البته حنا گرفتن فقط برای عروسی و جشن حنابندان نیست، بلکه در شهرهای جنوبی و در بین زنان جنوبی رسم است که به نشانه زیبایی روی دست و پا نقش حنا می کشند.

· در ساعت سیزده تا در، رنگ سبز بسته شده است: دختران و پسران مجرد در روز سیزدهم فروردین به در سبز بسته می شوند. این نماد امید برای ورود به دنیای عروسی است

دیدگاهتان را بنویسید