همه چیز درباره تامپون بینی


چرا از تامپون بینی استفاده می کنند؟

با این قسمت از دلگرم کننده به روز باشید تامپون بینی آن ها ملاقات می کنند.

بینی تام پونا

پد و تامپون بینی چیست؟

یکی از سوالات متداول، تفاوت بین اسپلینت و توری (تامپون) است. در اینجا برای روشن شدن موضوع به زبان ساده، توضیحات زیر را خدمت شما عزیزان عرض می کنم:

1- آتل ترموپلاستیک وسیله ای از پلاستیک است که به گرما واکنش نشان می دهد و از گرما نرم می شود و سپس از سرما سفت می شود، این دستگاه به جای گچ روی بینی قرار می گیرد و بینی را بیرون نگه می دارد و در مرحله آخر جراحی زیبایی بینی انجام می شود. روی چسب ها

اسپلینت ترموپلاستیک برای فیکس کردن بینی بعد از جراحی زیبایی

2- مش یا تامپون از گاز استریل ساخته شده و پس از آغشته شدن به پماد تتراسایکلین در بینی قرار می گیرد تا از خونریزی و گرفتگی بینی جلوگیری شود.

3- اسپلینت ترموپلاستیک حدود هفت روز بعد از جراحی در مطب پس از شستشو با آب برداشته می شود.

4- تامپون یا مش 24 ساعت بعد از عمل بینی تا هفت روز بعد بسته به نظر جراح در مطب از بینی خارج می شود.

بیماران محترم معمولاً از گذاشتن تامپون یا مش می ترسند. در اینجا باید بگویم که برداشتن تامپون توسط جراح با تجربه در گوش و حلق و بینی اصلاً دردناک نیست و نگران نباشید.

همه چیز درباره تامپون بینی

افرادی که رینوپلاستی، سپتوپلاستی، توربینکتومی یا جراحی سینوس انجام می دهند معمولاً در پایان عمل بینی خود را با یک اسفنج نرم مخصوص که در انتهای آن نخ وصل می شود، پیچیده می کنند. این دستگاه تا حدودی شبیه تامپون زنانه است. اما تامپون بینی چیست؟ تامپون بینی برای باز نگه داشتن، نرم کردن زخم های داخل بینی، جلوگیری از خشکی بیش از حد بینی و جلوگیری از زخم و خونریزی از بینی استفاده می شود.

بیشتر بخوانید  ۵ خاصیت اعجاب انگیز نعنا ترنجی

————————————————- ———————————-

آیا استفاده از تامپون بینی بعد از عمل ضروری است یا خیر؟

پاسخ به این سوال به نظر هر جراح بستگی دارد. از جمله اینکه به شکل گیری بینی از داخل کمک می کند و نکته دیگر اینکه تامپون از ترشح بینی که بیمار بعد از عمل با آن مواجه می شود جلوگیری می کند. بیمار “اگر نمی خواهم از تامپون بینی استفاده کنم، تا آنجا که ممکن است این کار را برای او انجام می دهم.”

————————————————- ———————————-

نحوه برداشتن تامپون بینی بدون درد

پس از جراحی بینی، تامپون بینی مرطوب می ماند یا حتی خونی که از بینی خارج می شود، از پایین تامپون می چکد. این کاملا طبیعی است. در روز دوم پس از عمل باید با کمک یکی از دوستان یا اعضای خانواده تامپون را از بینی خود خارج کنید که در زیر توضیح داده شده است. به خاطر داشته باشید که نباید از انجام آن بترسید، زیرا مطمئناً قادر به انجام آن خواهید بود.

حدود یک ساعت قبل از برداشتن تامپون از بینی، برای جلوگیری از درد ناشی از تامپون در بینی، دو عدد مسکن مصرف کنید، صورت و گردن خود را با آب خیس کنید و با آرامش در کنار سینک بایستید.
تامپون را به خوبی داخل بینی مرطوب کنید، سپس نخ را محکم نگه دارید و به آرامی تامپون را از سمت چپ و کمی از سوراخ سمت راست بیرون بکشید. طول تامپون معمولاً به اندازه یک انگشت است. هنگام بیرون کشیدن، بهتر است نخ تامپون را محکم بگیرید، اما آن را خیلی آرام و پیوسته بیرون بکشید. هنگام انجام این کار دهان خود را باز نگه دارید.

بیشتر بخوانید  همه چیز درباره اختلال شخصیت پارانوئید

پس از برداشتن تامپون، ممکن است مقداری خون از بینی خارج شود. اگر این اتفاق افتاد، قسمت نرم پایین بینی را با دست به مدت 5 دقیقه فشار دهید و سر خود را بالا بیاورید. این معمولا همیشه خونریزی بینی را متوقف می کند.از این به بعد معمولاً باید چهار بار در روز بینی خود را با آب لوله کشی بشویید. این کار به خارج شدن لخته های خون از بینی کمک می کند و ترشحات بینی و خونی که به دیواره داخلی سوراخ های بینی می چسبد و خشک می شود را آسان تر می کند.
ب

بهترین شستشوی بینی، شستشوی حباب‌دار هستند که معمولاً برای تمیز کردن بینی نوزاد استفاده می‌شوند. مخزن آبیاری را با آب لوله کشی پر کنید و نوک نازل را داخل سوراخ بینی فرو کنید. مخزن آبیاری را در کنار در نگه دارید و همانطور که دهان خود را باز می کنید و سر خود را در سینک نگه می دارید، پمپ آبیاری را فشار دهید. آب معمولا از سوراخ های دیگر بینی و همچنین از دهان شما خارج می شود. این کار را چند بار در روز تکرار کنید.

بعد از شستشوی بینی برای جلوگیری از خشک شدن آن، کمی وازلین در سوراخ های بینی خود بمالید و آن را از بینی خود بیرون بیاورید. وازلین لایه داخلی بینی را می پوشاند و از خشک شدن آن جلوگیری می کند. بعد از هر بار دوش گرفتن دوباره این کار را انجام دهید، پس از برداشتن تامپون بینی و شستشوی بینی، زیاد بینی خود را باد نکنید زیرا باعث خونریزی بینی می شود.

بیشتر بخوانید  فواید مصرف پودر گیاهی ضد لک صورت (فیس صورتی)

————————————————- ———————————-

اگر بعد از جراحی بینی ام خونریزی کرد چه کار کنم؟

  • نترسید و آرام باشید! برانگیختگی شدید فشار خون شما را بالا می برد و خونریزی بینی را بدتر می کند.
  • قسمت نرم پایین بینی را بین انگشت شست و سبابه نگه دارید و حدود 5 دقیقه نگه دارید.
  • دو قرص مسکن (نه آسپرین یا قرص ضد التهاب!) مصرف کنید.
  • صورت و گردن را با آب سرد بشویید. در جای خنک بایستید و از نوشیدن مایعات داغ خودداری کنید.
  • سعی کنید نخوابید و استراحت نکنید. باید سرتان را بالا نگه دارید تا خون به سرتان نفوذ نکند.
  • از سرفه، عطسه، استفراغ یا آبریزش بینی خودداری کنید.
  • اگر خونریزی بینی متوقف نشد یا مکرراً عود کرد، فوراً با پزشک خود تماس بگیرید.

کاربر گرامی نظر خود را در مورد مطالب تشویقی بفرمایید.

منبع: دکتر مجید کاظمی

————————————————- ———————————-

یک مجله اینترنتی دلگرم کننده

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید