لباس فضانوردی، آیا فضانوردان بدون لباس در فضا زنده می مانند؟


لباس فضانوردان:رفتن به فضا ممکن است سرگرم کننده به نظر برسد، اما این یک واقعیت است فضانوردان سالها آموزش گسترده – چه ذهنی و چه فیزیکی – به آنها اجازه می دهد از سیاره زمین به هر جای دیگری سفر کنند. هر زمان بله اکتشافات فضایی ما فکر می کنیم که تصاویری از مردانی با لباس سفید و کلاه هایی مانند جوراب شلواری به ذهن خطور می کند. درست است که لباس‌های فضایی برای بقای بیگانگان حیاتی هستند، بدون آن فضانوردان نمی‌توانند مدت زیادی زنده بمانند.

لباس فضانوردان و فضانوردان بدون لباس

لباس فضانوردان و فضانوردان بدون لباس

این دقیقاً چقدر می تواند دوام بیاورد بدون لباس فضانوردی مشخص نیست که آیا او از خلاء جان سالم به در برده یا خیر. با این حال، دانشمندان تخمین می زنند که حدود یک تا دو دقیقه طول می کشد تا بدن شروع به تجزیه شدن کند.

در حالی که در فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی فضانوردانی را می‌بینیم که منفجر می‌شوند یا یخ می‌زنند و می‌میرند یا بلافاصله مرگ را تجربه می‌کنند، در دنیای واقعی ترسناک‌تر است – البته کمی.

همانطور که توسط ستاره شناسان ناسا توضیح داده شده است، مشکلات جزئی مختلف (آفتاب سوختگی، “انحنای و پیچ خوردگی” احتمالی، مقداری تورم پوست و زیر آن [خفیف ، برگشت پذیر و بدون درد] بعد از ده ثانیه یا بیشتر شروع می شود.

لباس فضانوردان و فضانوردان بدون لباس

هم فضانورد او به دلیل کمبود اکسیژن هوشیاری خود را از دست می دهد. جراحات انباشته می شود و شاید بعد از یکی دو دقیقه می میرد البته همانطور که گفته شد خیلی مشخص نیست بعد از چه مدت یک نفر می میرد.

بیشتر بخوانید  لیست شعبه های بانک ملی در ساری + آدرس و تلفن

مطمئناً هیچ کس توصیه نمی کند که افراد بدون محافظت در فضا شناور شوند، اما در هر صورت، اگر حادثه ای رخ دهد، فضانوردان آنها شانس خوبی برای یافتن سریع سرپناه و زنده ماندن پس از در معرض خطر بودن دارند.


دیدگاهتان را بنویسید