تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده چه روزی است ؟


تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 98

تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 98 برابر است با 20 تیر ماه

separator line 20 //تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده به میلادی/تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 98/تیر ماه روز جهانی جمعیت وتنظیم خانواده

تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده به میلادی

تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 2019 میلادی برابر است با July 11

separator line 20 //تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده به میلادی/تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 98/تیر ماه روز جهانی جمعیت وتنظیم خانواده

20 تیر ماه روز جهانی جمعیت وتنظیم خانواده

هیچ زنی نباید با زندگی بخشیدن، بمیرد.

تنظیم خانواده نه تنها یک راه برای حفظ سلامت مادر و کودک است بلکه یک شیوه حفظ حقوق تمامی افراد خانواده است، ورود زوجین به برنامه سبب استفاده خانواده از امتیازات یک زندگی بهتر می شود .

تنظیم خانواده مشتمل بر اقداماتی است که به زوجین کمک می کند تا آگاهانه درباره تعداد فرزندان خود تصمیم بگیرند فاصله بین فرزندان خود را تنظیم کنند ، زمان تولد فرزندان را با سن و شرایط دیگر خود تطبیق دهند و از داشتن فرزند ناخواسته جلوگیری کنند و بدین وسیله سلامت خانواده خود را تامین نمایند.

اجرای برنامه های تنظیم خانواده گامی است جهت :

  1. کاهش مرگ و میر مادران
  2. کاهش مرگ و میر کودکان
  3. کاهش تعداد تولد کودکان با بیماری های ژنتیکی و ناهنجاری های جنینی
  4. جلوگیری از سوتغذیه مادران و کودکان با فاصله گذاری مناسب بین فرزندان
  5. کاهش تعداد حاملگی های ناخواسته و به تبع آن سقط های غیر قانونی
  6. کاهش تعداد حاملگی های پرخطر در جامعه
  7. کنترل رشد جمعیت
  8. تعیین تعداد فرزندان با توجه به شرایط حاکم بر خانواده
  9. افزایش میزان مشارکت زنان در فعالیت های اقتصادی و اجتماعی
  10. تامین بهتر خدمات و تسهیلات عمومی توسط مسوولین برای جامعه
بیشتر بخوانید  چرا زبان انگلیسی زبان بین المللی شد؟

separator line 20 //تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده به میلادی/تاریخ دقیق روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده در سال 98/تیر ماه روز جهانی جمعیت وتنظیم خانواده

پیامد های ناشی از عدم استفاده صحیح از برنامه های تنظیم خانواده

آیا می دانید، از هر 8 مورد مرگ مادر باردار یک مورد آن به دلیل سقط جنین می باشد.

به یقین می توان گفت که سقط های غیر ایمن و غیر بهداشتی که به دنبال حاملگی های ناخواسته اتفاق می افتد بارز ترین و شایع ترین پیامد عدم استفاده صحیح از برنامه های تنظیم خانواده در جامعه می باشد.

آمار ها حاکی از افزایش موارد سقط جنین غیر قانونی در کشور است به طوری که هر روزه بر تعداد گزارش های رسیده از وجود زیر زمینی های مخوف و غیر قانونی افزوده می گردد و از طرف دیگر رواج توصیه و استفاده از آمپول ها و سایر دارو های سقط جنین نیز گویای فاجعه انسانی می باشد.

اقدام به سقط جنین باعث ایجاد عوارض کوتاه مدت از جمله مرگ مادر و ….، عوارض طولانی مدت از جمله نازایی های دائم و موقت در مادر خواهد شد و در مواردی که منجر به سقط جنین نگردد باعث بروز ناهنجاری ها و معلولیت ها یی در جنین خواهد شد که بعد از تولد نیز تا پایان عمر با کودک همراه خواهد بود.

نتیجه این که، شناسایی و کنترل علل مرتبط با ایجاد حاملگی ناخواسته یک راهکار اساسی می باشد که در این رابطه موارد زیر توصیه می گردد:

  1. زوجین روش پیشگیری از بارداری را با آگاهی کامل انتخاب و به طور صحیح استفاده نموده و با علل احتمالی شکست روش مورد استفاده خود و روش اورژانس پیشگیری از بارداری آگاه باشند.
  2. کلیه زوجین در خصوص روابط جنسی صحیح به خصوص در دوران نامزدی آموزشهای لازم را دریافت نمایند.
  3. خانواده ها در صورت برخورد با یک حاملگی ناخواسته به مراکز مشاوره پزشکی مطمئن مراجعه و مشورت لازم را دریافت دارند و به هیچ وجه از تجارب فردی دیگران استفاده ننمایند.
  4. خانواده ها به تحکیم پایه های اعتقادی در خانواده خود اهتمام خاص داشته باشند.
  5. خدمات تنظیم خانواده از طریق مراکز بهداشتی درمانی با ارائه روشهای پیشگیری از بارداری دامنه وسیعی از روشهای مطمئن را برای گیرندگان خدمات تنظیم خانواده فراهم کرده است که گیرندگان خدمت می توانند از روشهای موجود یک روش مناسب با شرایط و خواسته ها انتخاب و از آن بهره گیرند و از وقوع بارداری های پر خطر و ناخواسته و پیامد های نامطلوب آن جلوگیری کنند .=
بیشتر بخوانید  سمبولیسم


دیدگاهتان را بنویسید