مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

چیکن استروگانف

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


مواد لازم برای ۴ الی ۵ نفر :

ا ـ سینه مرغ ۵۰۰ گرم

۲ـ قارچ ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم

۳ ـ پیاز ۱ عدد

چیکن استروگانف

ا ـ سینه مرغ ۵۰۰ گرم

۲ـ قارچ ۱۵۰ الی ۲۰۰ گرم

۳ ـ پیاز ۱ عدد

۴ ـ سس سفید نصف الی سه چهارم لیوان ( شیر نصف لیوان و آرد یک قاشق )

۵ ـ سیب زمینی ۲ عدد

۶ ـ نمک و زردچوبه و فلفل سیاه و قرمز و زنجبیل به مقدار کافی

۷ ـ روغن ۱ قاشق غذاخوری

۸ ـ فلفل دلمه ای در رنگهای مختلف خلال شده (نصف الی یک پیمانه )

طرز تهیه :

چیکن استروگانف جزئ غذاهای پر طرفدار بوده و ظرف مدت کوتاهی تهیه میشود . من سعی می کنم همیشه این غذا را بدون کره و خامه وبا روغن درست کنم و به همین خاطر اگر سیب زمینی سرخ شده را در نظر نگیرید میزان کالری پایینی داشته و حتی بیمارانی که دارای فشار خون بالا و دیابت هستند و یا رژیم کم کالری دارند میتوانند با خیال راحت این غذا را مصرف کنند .

۱ ـ سینه مرغ را با کارد برش هایی به طول یک انگشت و ضخامت یک سانتی متر برش داده ، قارچها را خوب شسته و به چهار قسمت تقسیم کنید .

۲ ـ پیاز خرد شده را بدون روغن در ماهیتابه تفت داده بعد سینه مرغ و ادویه جات و نمک را اضافه کرده و تفت می دهیم (البته در اینجا با کره یا روغن بایستی تفت داده شود که میتوانید بدون روغن هم این کار را انجام داد )

بیشتر بخوانید  درست کردن شیرینی دانمارکی در منزل

پس از مدت کوتاهی گوشت مرغ، آب می اندازد . درب ظرف را ببندید تا با همان آب پخته شود ظرف ۲۰ دقیقه الی نیم ساعت پخته میشود .آب گوشت که تبخیر و مرغ پخته شد شعله را خاموش کنید .

۳ ـ قارچ را در ماهیتابه ای که داغ است باز بدون روغن تفت دهید و پوست یک یا نصف لیموترش را در آن رنده کرده وآب لیمو را گرفته روی قارچ بریزید و پوست لیموترش را در ماهیتابه انداخته تا عطر خوبی به غذا بدهد و آخر سر از داخل غذا در آورد و دور بیندازید . (کسانی که این مراحل را بدون روغن نمی پسندند میتوانند با روغن تفت دهند ) وقتی قارچ آماده شد یک قاشق غذا خوری آرد و یک قاشق روغن زیتون اضافه کرده و مدت کوتاهی هم بزنید و بعد کم کم شیر را اضافه کرده و صبر کنید تا به غلظت مناسب برسد . (در این مرحله باز هم به جای آرد و شیر میتوان از سس سفیدی که از کره و آرد و شیر تهیه شده استفاده کنید )

این غذا بدون فلفل دلمه ای ( به علت حساسیت بنده ) درست شده ولی با فلفل دلمه ای خیلی زیبا تر میشود و در صورت استفاده ،فلفل دلمه ای را هم به گوشت اضافه کنید تاپخته شود

۴ ـ گوشت و قارچ را مخلوط کرده

۵ ـ سیب زمینی خلال و سرخ شده را در کنار مخلوط گوشت و قارچ در دیس بکشید .

بسیاری از دوستان بارها از من طرز تهیه غذاهای رژیمی و کم کالری و مخصوص برای بیماران دیابتی و … خواسته اند. در این غذا با حذف خامه و کره و حتی سرخ کردن میتوانید غذای لذیذ و خوشمزه ای درست کنید که تفاوتی از نظر مزه نداشته ولی در عوض سالمتر بوده . من بارها در مورد غذاهای آب پز در این سایت تاکید کرده ام و تمام غذاهایی را که می بینید با حذف کردن مرحله سرخ و جایگزین کردن روش آب پز غذایی تهیه کنید که حتی بیماران و افرادی که تحت رژیم هستند نیز از خوردنش لدت ببرند . یعنی همان کاری که من بیشتر مواقع انجام میدهم . استفاده از روغن زیتون در حد متعادل برای سلامتی بسیار مفید بوده و جزئ روغنهایی است که نباید در معرض حرارت بالا قرار گیرد چون نقطه دود این روغن پائین میباشد .

بیشتر بخوانید  درباره تهیه دوغ؛ این نوشیدنی ارزشمند این نکات را رعایت کنید.

منبع :آشپزی رنگین


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *