موارد مصرف و فواید شامپو کافئین(جینسینگ ؛سیر)برای سلامت مو


خواص بی نظیر شامپو Caffeine Shampoo

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با فواید شامپو کافئین آشنا شوید.

 Caffeine Shampoo

شامپو کافئینو عصاره هایی از شامپو کافئین

سیر حاوی عصاره سیر حاوی ترکیبات موثر کافیین- عصاره سیر و دکسپانتنول میباشد که باعث تقویت مو- ترمیم و افزایش استحکام مو و جلوگیری از ریزش و بهبود شوره سر میشود.جنسینگ یکی از گیاهان دارویی مخصوص شرق اسیا می باشد که خواص زیادی دارد از ان جمله می توان به کنترل چربی مو ، ضد ریزش ، ضد شوره بودن ان اشاره کرد .

باید تاکید کنیم جنسینگ باعث رشد سریع موها می شود‼️

استفاده از جینسینگ در حین شست و شوی موهای سر باعث می شود که موهای شما پر پشت تر شوند.
در یک تحقیق دیگر یافته شد که کسانی که از جینسینگ برای جلوگیری از ریزش مو استفاده کرده اند استعداد کمتری در سرطان دارند.شیمی درمانی که در بیماران سرطانی استفاده می شود باعث ریزش مو در افراد می شود. استفاده از جینسینگ نه تنها به این افراد در مبارزه به سرطان کمک می کند بلکه باعث می شود تا موهای ریخته شده آنها نیز سریع تر رشد کنند یا حداقل کمتر دچار ریزش مو ها می شوند.

آیا کافئین در رشد مو موثر است ؟

✔️مطالعات نشان می دهد که شستن مو با شامپوی سرشار از کافئین ، در تحریک رشد مو در افراد مبتلا به الگوهای طاس مرد یا زن کمک می کند.

✔️به منظور تسهیل در جذب کافئین ، مطمئن شوید که شامپو را حداقل به مدت ۲ دقیقه به آرامی بر روی پوست سر خود ماساژ می دهید. باور بر این است که این نوع شامپو سبب حفظ فولیکول های مو در برابر آثار مخرب DHT می شود. این امر منجر به افزایش رشد مو و ترمیم ریزش موی زودرس میشود.

بیشتر بخوانید  آیا تا به حال در مورد درد یا آب در کیسه های پوستی شنیده اید؟

شامپو کافئین

وجود کافیین در این شامپو می تواند علاوه بر بهبود گردش خون پوست سر محرک رشد فولیکول مو باشد زیرا کافیین با مهار آنزیم 5- آلفا ردوکتاز که عامل اصلی تبدیل هورمون تستوسترون به دی هیدروتستوسترون (هورمون موثر در ریزش مو) می باشد باعث برقراری چرخه کامل انرژی در ریشه های مو گشته و با قرار دادن موها در فاز فعال از ورود آنها به فاز استراحت جلوگیری نموده و باعث انرژی رسانی مناسب به ریشه موهای ضعیف و تحریک از سرگیری رویش آنها میگردد.

عصاره سیر غنی از ویتامین C بوده که حضور این ویتامین برای ساخته شدن کلاژن الزامی میباشد کلاژن برای تقویت رشد مو لازم است و از کدری و نازک شدن مو جلوگیری می کند.آلیسین موجود در سیر باعث شده این ماده خاصیت آنتی باکتریایی قوی داشته و در بهبود شوره سر موثر باشد.آدنوزین موجود در سیر بطور مستقیم بر روی پاپیلای غشاء مو تاثیر گذاشته و باعث ترمیم و افزایش استحکام موهای آسیب دیده و جلوگیری از تشکیل موخوره میگردد.

دکسپا نتنول ( پیش ساز ویتامین B5 ) موجود در شامپو با اتصال به ساقه مو و ایجاد پوششی کامل بر رویسطح مو و نفوذ به داخل ساقه رطوبت مورد نیاز آنرا فراهم کرده و خاصیت ترمیم کنندگی به آن میدهد و با جلوگیری از وز شدن موها باعث شادابی استحکام و طراوت موها میگردد.

جنسینگ

گردآوری شده ی مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی


دیدگاهتان را بنویسید