مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

آیا تا به حال در مورد درد یا آب در کیسه های پوستی شنیده اید؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


درد یا آب کیسه های پوستی چیست؟

تاول های پوستی در اندازه های مختلفی هستند که حاوی مایع شفاف هستند، تاول های کوچک به عنوان وزیکول و تاول های بزرگ به عنوان درد شناخته می شوند. رایج‌ترین نوع تاول زمانی است که کفش‌های تنگ را روی پا فشار می‌دهید یا جوراب‌ها را روی پوست می‌مالید.
گاو نر تاول های شفاف و آبکی هستند که بزرگتر از 1 سانتی متر رشد می کنند و اگر مایع شفاف داخل تاول ها شیری رنگ شود شفاف می شوند. همچنین ممکن است حاوی خون باشد.
درد زمانی ایجاد می شود که مایع زیر لایه نازکی از پوست گیر کند. قطر مثانه باید بیشتر از 5 میلی متر باشد، تاول های کوچکتر به عنوان وزیکول شناخته می شوند.

علت درد یا آب در کیسه پوست

1- اصطکاک و ساییدگی ناشی از کفش و لباس: مهم ترین علت درد اصطکاک سطح پوست است که می تواند ناشی از استفاده از ابزار یا فشار دادن کفش باشد. تاول های اصطکاکی معمولا روی دست ها و پاها دیده می شوند.

2- درماتیت تماسی: موادی که باعث تحریک پوست می شوند مانند لاتکس، لوازم آرایشی، پیچک سمی می توانند باعث ایجاد واکنش آلرژیک روی پوست و ایجاد درد شوند.


درد یا آب از کیسه پوست

3- ویروس: برخی از ویروس ها باعث ایجاد عفونت و تاول در سطح پوست می شوند مثلا یکی از علائم زونا درد در پوست است دیده می شوند و بسیار دردناک هستند. آبله مانند زونا باعث درد می شود.

4- اختلالات پوستی مانند پمفیگوئید زودرس یا متورم

5- سوزش پوست در اثر گرما، مواد شیمیایی یا آفتاب

بیشتر بخوانید  کاهش سفید شدن مو فقط با سیب زمینی

6- سرمازدگی

7 – نیش حشرات

8- به پوست ضربه بزنید

9 – واکنش دارویی

درمان دارویی درد

گاهی اوقات تاول ها نشان دهنده یک عفونت ویروسی است که به پزشک کمک می کند تا بیمار را بهتر تشخیص دهد و باید برای بیماری زمینه ای درمان شود.
اگر می خواهید مطمئن شوید که درد مسری نیست، آن را به پزشک بسپارید.
پزشک محل را با چوب و ماده ضدعفونی کننده کاملا ضد عفونی می کند تا تمام ناخالصی ها و باکتری ها از بین برود سپس تاول را با ابزار استریل سوراخ کرده و آن را کاملاً تخلیه می کند.تاول را بپیچید.
بعد از چند روز زخم زیر تاول ها خوب می شود و می توانید پوست خشک شده روی آن را بردارید.

درمان های خانگی برای درد یا آب ناشی از کیسه های پوستی


تاول های پوستی

تاول های درد در صورتی که ناشی از اصطکاک پوست باشند، خود به خود ناپدید می شوند. برای جلوگیری از بدتر شدن درد، می‌توانید آن را با گاز یا پارچه‌ای بپوشانید که بتواند مایع را جذب کند و در صورت بیرون آمدن، به پوست اجازه تنفس بدهد. ترشح بولا می تواند باعث ورود باکتری به زخم شده و عفونت شما را بدتر کند. اگر تصمیم به تخلیه درد دارید، حتما تاول و اطراف آن را کاملا ضد عفونی کنید و به آرامی با سوزن استریل آن را بتراشید، زیرا پوست روی درد بسیار نازک، ساده و با کمترین فشار مایع داخل است. آبکشی که باید با نوار بهداشتی یا گاز استریل خشک شود و برای جلوگیری از ورود میکروب و باکتری به داخل تاول بسته شود.

بیشتر بخوانید  آموزش ساده و شیک آرایش چشم

باید بخوانید:

تاول های پوستی و درمان آنها

تاول های پوستی و درمان آنها

تاول های پوستی و درمان آن گرمای شدید ناشی از آتش، بخار آب، روغن های داغ، برق، مواد شیمیایی، اسیدها، آب جوش، پوشیدن کفش های تنگ، کار با ابزار سخت…

می توانید با استفاده از ژل آلوئه ورا روی تاول به تسکین درد کمک کنید. آلوئه ورا دارای خواص ضد التهابی طبیعی است و تورم و قرمزی پوست را کاهش می دهد. می توانید از باند کششی برای پوشاندن درد استفاده کنید تا اصطکاک دوباره بدتر نشود. برای تسکین درد می توانید از مسکن هایی مانند استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده کنید. پوست زنده با تاول در برخی افراد با فشرده کردن سیا یا یک کیسه چای سبز تسکین می یابد.

چه زمانی به پزشک درد مراجعه کنیم؟

درد معمولاً خود به خود از بین می رود، اما اگر باعث درد یا محدودیت حرکتی می شود یا اگر حاوی خون باشد، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. مشکلات گردش خون و دیابت می تواند خطر درد و عفونت بعدی را افزایش دهد، بنابراین در صورت داشتن این شرایط بهتر است به پزشک مراجعه کنید. اگر درد پس از مصرف برخی داروها ظاهر شد و یا با تب همراه شد، لازم است با پزشک مشورت کنید.پزشک می تواند تاول را استریل کرده و درمان مناسب را به شما پیشنهاد دهد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *