با تمیز کردن سرامیک خانه مشکل دارید؟


تمیز کردن سرامیک

امروزه‌ بسياري‌ از منازل‌ را با سراميك‌ كفپوش‌ مي ‌كنند. كفپوش‌هاي‌ سراميك‌ در اندازه‌ها، طرح‌ها، رنگ‌ها و قيمت‌هاي‌ گوناگون‌ در بازار موجودند. تميز كردن‌ سراميك‌ نسبتاً آسان‌ است‌ و البته‌ نبايد زيبايي‌ آن‌ را نيز فراموش‌ كرد. با رعايت‌ نكاتي‌ مي‌ توان‌ بر عمر كفپوش‌ سراميك‌ افزود:

تمیز کردن سرامیک :

– براي‌ دوام‌ و حفظ‌ زيبايي‌ سراميك‌ها بهتر است‌ آنها را به‌ طور مرتب‌ با اسفنجِ مرطوب‌ تميز كنيد و بعد با استفاده‌ از پارچه‌ اي‌ نرم‌ يا اسفنجي‌ خشك، رطوبت‌ آنها را بگيريد. چنانچه‌ به‌ طور مرتب‌ سراميك‌ها را تميز كنيد، از تجمع‌ لكه‌ها و به‌ وجود آمدن‌ لكه‌هاي‌ پايداري‌ كه‌ به ‌سختي‌ پاك‌ مي ‌شوند، جلوگيري‌ خواهيد كرد.

هر گاه متوجه‌ شديد خطوط‌ ميان‌ سراميك‌ها كدر و بد رنگ‌ شده‌ است، مقدار كمي‌ ماده‌ شوينده‌ به‌ يك‌ ليتر آب‌ بيفزاييد. سپس‌ با استفاده‌ از اسفنجِ آغشته‌ به‌ اين‌ محلول، با دقت‌ خطوط‌ سراميك‌ها را پاك‌ كنيد تا لكه‌ها و نيز مواد زايدي‌ كه‌ در اين‌ خطوط‌ جمع‌ شده‌ از بين‌ بروند و سراميك‌ها جلاي‌ خود را بازيابند. پس‌ از تميز كردن‌ خطوط‌ ميان‌ سراميك‌ها، با استفاده‌ از همان‌ محلول‌ يا حتي‌ آب‌ خالص‌ سطح‌ سراميك‌ها را تميز كنيد. مراقب‌ باشيد كه‌ از مواد شوينده‌ غليظ‌ و قوي‌ براي‌ سراميك‌ استفاده‌ نكنيد، زيرا ممكن‌ است‌ روي‌ سطح‌ آنها خط‌ بيفتد و آسيب‌ جدي‌ ببينند(هميشه‌ پيش‌ از استفاده‌ از هر نوع‌ ماده‌ پاك‌ كننده، برچسب‌ روي‌ آن‌ را مطالعه‌ كنيد تا با اطمينان‌ كافي‌ آن‌ را به‌ كار ببريد).

تمیز کردن سرامیک

– چنانچه‌ سراميك‌ها باز هم‌ تميز و شفاف‌ نشد، مقداري‌ ماده‌ سفيد كننده‌ را با آب‌ مخلوط‌ كنيد (البته‌ حتماً پيش‌ از استفاده‌ از اين‌ محلول، هواكش‌ را روشن‌ يا حداقل‌ پنجره‌اي‌ را باز كنيد و براي‌ جلوگيري‌ از ايجاد هرگونه‌ حساسيت، دستكش‌ بپوشيد). محلول‌ را حدود بيست‌ دقيقه‌ كنار بگذاريد. سپس‌ با استفاده‌ از اسفنج‌ به‌ تدريج‌ همه‌ قسمت‌ها را با آن‌ بپوشانيد. حدود ده‌ تا بيست‌ دقيقه‌ بعد، تمام‌ قسمت‌ها را به‌ طور كامل‌ با دستمال‌ خيس‌ پاك‌ كنيد. براي‌ از بين‌ بردن‌ اثر ماده‌ سفيد كننده، در مرحله‌ بعد از يك‌ ماده‌ شوينده‌ ملايم‌ استفاده‌ كنيد و دوباره‌ تمام‌ كف‌ را با دستمال‌ خيس‌ پاك‌ كنيد. سپس‌ همه‌ بخش‌ها را با پارچه ‌اي‌ نرم‌ خشك‌ كنيد.

بیشتر بخوانید  شستن لباس با فلفل سیاه _ به نظر شما تمیز کردن لباس مفید است؟

– بهتر است‌ براي‌ تميز كردن‌ هر نوع‌ كفپوش، كار را از قسمت‌ انتهايي‌ سالن‌ يا اتاق‌ (جايي‌ كه‌ از در و راهرو دور است) شروع‌ كنيد. تكه ‌تكه‌ كف‌ را تميز كنيد و جلو بياييد تا به‌ در نزديك‌ شويد. به‌ اين‌ ترتيب، شما پايتان‌ را روي‌ قسمت‌هاي‌ تميز شده‌ نمي‌ گذاريد و از دوباره‌ كاري‌ جلوگيري‌ مي‌ شود.


دیدگاهتان را بنویسید