مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

شستن لباس با فلفل سیاه _ به نظر شما تمیز کردن لباس مفید است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


استفاده از فلفل سیاه در لباسشویی

استفاده از فلفل سیاه هنگام شستن لباس از کم رنگ شدن لباس های مشکی جلوگیری می کند زیرا رنگ مشکی به دلیل فشرده شدن فلفل باعث افزایش رنگ پارچه می شود. در این مقاله نحوه شستن لباس با فلفل سیاه را به شما آموزش می دهیم. با ما بمان.

خیلی اتفاق می افتد که یک لباس زیبا و زیبا خریده اید و یک ماه بعد از خرید لباس شروع به تغییر رنگ می کند. لباس های مشکی که قبل از اینکه متوجه شوید خاکستری می شوند چطور؟ خوشبختانه یک ترفند ساده برای حل این مشکل وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید کمی فلفل سیاه است!
در این قسمت علاوه بر بررسی دلایل استفاده از فلفل برای شستن لباس، در مورد نحوه شستن لباس با فلفل صحبت کردیم، فلفل ادویه معروفی است که در همه خانواده ها ضروری است. فلفل علاوه بر اینکه به دلیل طعم تند و مطبوع، غذایی خوشمزه است، فواید سلامتی خوبی نیز دارد. نه تنها این، با کمک فلفل، اثرات شگفت انگیزی نیز در کمک به ماندگاری بیشتر لباس در ماشین لباسشویی دارد، اما همه این را نمی دانند.

دلیل استفاده از فلفل سیاه در چرخه شستشو

لباس های عوض شده زشت به نظر می رسند. به خصوص اینکه این لباس ها بی ارزش و ارزان نیستند. وقتی لباس‌هایتان رنگ می‌بازد یا تغییر رنگ می‌دهد، تمایل به خرید لباس‌های جدید دارید و سپس کل چرخه دوباره شروع می‌شود. زمان شکستن این دور باطل با این ترفند کوچک است! اگر کمی فلفل سیاه به ماشین لباسشویی اضافه کنید، لباس شما دوباره براق و رنگارنگ به نظر می رسد. با لباس های بی رنگ خداحافظی کنید!اگر لکه های لباستان از بین نمی رود، اگر لباستان تغییر رنگ داده است و… یکی از روش های شستن لباس ها با فلفل را امتحان کنید. دلایل استفاده از فلفل سیاه برای لباسشویی عبارتند از:

بیشتر بخوانید  برای خانه تكانی چه کارهایی باید انجام داد؟


کاربرد فلفل سیاه

لکه های باقی مانده روی لباس را پاک کنید

سال ها است که مردم از فلفل سیاه به عنوان راهی برای از بین بردن لکه های باقی مانده روی لباس استفاده می کنند. شواهد نشان می دهد که این ادویه به عنوان یک «کاغذ سنباده» در داخل ماشین لباسشویی عمل می کند، بنابراین می تواند گزینه خوبی برای مراقبت از لباس باشد. به خاطر داشته باشید که فلفل سیاه تاثیر زیادی در از بین بردن لکه های تیره مانند آبی یا سیاه دارد، پس آیا تا به حال این ترفند شستشو را امتحان کرده اید؟ البته در نظر داشته باشید که این ترفند توسط افراد مسن توصیه شده است و هیچ اطمینان کاملی در اثربخشی آن وجود ندارد. می توانید آن را هنگام شستن لباس های رنگی امتحان کنید، اما آن را روی لباس های سفید یا روشن تر استفاده نکنید. اجتناب کنید، زیرا باعث ایجاد لکه های ناخواسته می شود.

از شکستگی و پوشیدن لباس جلوگیری کنید

استفاده از فلفل از فرسودگی و فرسودگی تدریجی لباس جلوگیری می کند. باید بدانید که در هنگام شستن لباس، ذرات ریز ماده شوینده روی پارچه باقی می ماند که به تدریج منجر به پوسیدگی پارچه می شود و برای جلوگیری از ساییدگی لباس، یک قاشق چای خوری فلفل را در ماشین لباسشویی قرار دهید و لباس ها را در محل شستشو بشویید. پارچه هایی با کمترین درجه حرارت و داخل آن نمی مانند.

رنگ لباس را حفظ کنید

استفاده از فلفل به حفظ رنگ لباس شما کمک می کند. حتی اگر لباس‌هایتان عوض شده و عوض شده است، هنگام شستن لباس‌های معمولی، یک قاشق چای‌خوری فلفل سیاه به آن اضافه کنید و در آب سرد بشویید. پس از شستن متوجه خواهید شد که لباسشویی به رنگ اولیه خود باز می گردد.

بیشتر بخوانید  مدل های فانتزی و زیبای طراحی ناخن-قسمت اول

جلوگیری از چروک شدن لباس

این ادویه نه تنها به حفظ تناژ اصلی لباس های رنگی کمک می کند، بلکه برخی افراد ادعا می کنند که از چروک شدن لباس ها جلوگیری می کند، به همین دلیل بسیاری از این ادویه برای جلوگیری از چروک شدن لباس ها استفاده می کنند.


لباس ها را با فلفل بشویید

نحوه استفاده از فلفل سیاه در لباسشویی

با خواندن مطالب بالا، احتمالاً کنجکاو هستید که این ترفند جالب لباسشویی را امتحان کنید، بنابراین برای جلوگیری از مشکلات احتمالی باید راه درست را طی کنید. بنابراین، در زیر دستورالعمل های گام به گام در مورد نحوه استفاده از این روش آورده شده است.


تهیه مواد اولیه

ابتدا باید فلفل سیاه را تا حد امکان خرد کنید و مطمئن شوید که کاملا پودر شده است یا می توانید فلفل پودری بخرید. پاپریکا را حتما از عطاری های معتبر خریداری کنید تا ناخالصی نداشته باشد زیرا وجود ناخالصی نمی تواند تاثیر خوبی روی لباس داشته باشد.
توصیه می شود پس از آماده شدن ادویه، حدود دو قاشق غذاخوری را در مخزن پودر لباسشویی بریزید. حتما آن را در محفظه مواد شوینده قرار دهید، زیرا اگر آن را در محفظه نرم کننده و سفید کننده قرار دهید، تاثیر فلفل روی لباس به صفر می رسد.
در آخر فقط ماشین لباسشویی را روشن کنید و از برنامه های معمول استفاده کنید. با شروع چرخه شستشو، آلودگی ها از بین می روند و پس از پایان کار می توانید طبق معمول لباس ها را خشک کنید. نگران بوی لباستان نباشید. وقتی فلفل سیاه را روی رشته بگذارید تا خشک شود بوی فلفل سیاه از بین می رود.


فواید فلفل سیاه برای شستن لباس ها

شستن فلفل چگونه کار می کند؟

باقی مانده صابون لباس های شما را زودتر کدر می کند (آبی). به دلیل بافت پاپریکا، بقیه صابون هیچ شانسی برای چسبیدن به لباس ندارد. به این ترتیب لباس های شما وقتی از ماشین لباسشویی بیرون می آیند خسته کننده به نظر نمی رسند. علاوه بر این، از تغییر رنگ جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  دسته گل عروس مدل 2013

باید بخوانید:

چگونه از فلفل سیاه استفاده کنیم؟

چگونه از فلفل سیاه استفاده کنیم؟

روش کاشت فلفل سیاه فلفل سیاه محبوب ترین و ضروری ترین ادویه در جهان است که بسیار گران است و به آن «طلای سیاه» نیز می گویند. فلفل سیاه یک سبزی…


چند ترفند خانگی دیگر برای حفظ رنگ لباس شما

افزودن فلفل سیاه به ماشین لباسشویی تنها راه ماندگاری لباس نیست، مواد شوینده و محصولاتی برای این منظور ساخته می شوند. با این حال، اگر روش های طبیعی را ترجیح می دهید، می توانید چند ترفند جالب دیگر انجام دهید. آن را امتحان کنید.
به ازای هر لیتر آب سرد 1/4 فنجان نمک به آن اضافه کنید تا رنگ لباس مورد علاقه شما ثابت بماند. سپس لباس ها را داخل آن بگذارید و بگذارید یک شب خیس بخورد و در آخر بشویید.
فراموش نکنید که همیشه دستورالعمل شستن لباس ها را بخوانید. بسته به نوع پارچه، شستشوی مخصوص توصیه می شود و اگر این توصیه ها را رعایت کنید، می توانید تن را برای مدت طولانی حفظ کنید.
اگر رنگ لباس ها کم رنگ شد، آن ها را جدا از بقیه لباس ها با دست بشویید و همچنین قبل از شستن با کمی آب و سرکه سفید خیس کنید.
سعی کنید لباس ها را با آب سرد بشویید، زیرا آب گرم می تواند رنگ برخی از لباس ها را تغییر دهد.
برای مراقبت از رنگ و کیفیت پارچه ها، 1/2 فنجان جوش شیرین را به چرخه شستشو اضافه کنید زیرا عملکردی مشابه فلفل سیاه دارد و اگر می خواهید لباس ها نرم شوند، 1 فنجان سرکه سفید اضافه کنید.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *