اتخاذ سیاست های اشتباه ، دلیل کسادی بازار سیمان / تا کنون 1400 نفر سیمان از بورس کالا خریداری کرده اند – اخبار بازار سهام | بورس اوراق بهادار – اخبار اقتصادی تسنیم


طبق گزارشات خبرگزاری تسنیمرضا مختامپور افزود: پس از عرضه سنگین سیمان در هفته گذشته ، آرامش نسبی به بازار بازگشت و موضوع مهم پایان انحصار خرید سیمان کشور با ثبت نام 1400 خریدار سیمان در بورس کالا است.

محتشمی پور ابتدا به وضعیت بازار سیمان قبل از ورود به بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: برای تحلیل بهتر بازار سیمان باید شرایط بازار را قبل از ورود سیمان به بورس کالا در نظر گرفت؛ به عنوان مثال ، در سال دوم ، قیمت سیمان کارخانه درب با قیمت مصوب حدود 4 هزار تن بود ، اما این محصول بین 4 تا 3 هزار تن در بازار به دست مصرف کننده رسید.

قائم مقام بورس اوراق بهادار ایران افزود: اگرچه سیمان توسط وزارت صمت و انجمن سیمان با قیمت مصوب درب کارخانه توزیع شد ، اما برسید.

وی تأکید کرد: “در حالی که سیاستمدار راضی بود ، بازار را تنظیم می کرد و سیمان را با قیمت مصوب توزیع می کرد ، اما این محصول هرگز با قیمت در نظر گرفته شده توسط سیاستگذار ، که از این نظر فقط برای زمستان است ، به دست مصرف کننده واقعی نمی رسد.” “توزیع 6000 میلیارد تن اجاره به دلیل تفاوت قیمت مورد تایید دولت با قیمت بازار در بین تعداد کمی تعیین شد ، که امیدواریم این ارقام درست نباشد.

معاون بورس کالای ایران گفت: متأسفانه سهل انگاری و عدم نظارت نهادهای مربوطه در بازار منجر به توزیع رانت های کلان به تعداد محدودی از افراد شده است.

راهی برای رهایی از رانت های بزرگ

بیشتر بخوانید  رشد تولید ۳ محصول منتخب معدنی

محتشمی پور با بیان اینکه با ورود بورس کالا و حمایت اصولی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وضعیت بازار سیمان در حال تغییر است ، ادامه داد: راه خلاص شدن از شر کارکنان کلان در اقتصاد. اگر به دنبال حذف گره های رشد تولید ، سرمایه گذاری و احیای زیرساخت ها هستیم ، همه محصولات و شرکت های سیمان باید در بورس کالا ذکر شوند. انجام نشده است.

تداوم عرضه سیمان در بورس اوراق بهادار

وی در مورد طرح خروج معاملات سیمان از بورس کالا گفت: هفته گذشته جلسات متعددی با موضوع خروج سیمان از بورس کالا برگزار شد و سرانجام در روز سه شنبه با حضور وزیر سمت تصمیم گیری شد تحویل ها را ادامه دهید «در همین حال ، برخی از معاونان وزیر سکوت در مورد بورس اوراق بهادار س questionsالات و ابهاماتی داشتند که عمدتا به دلیل عدم آگاهی از سازوکار بورس است.

به گفته مختصامی پور ، پس از برطرف شدن ابهامات ، تقریباً همه نمایندگان مجلس و وزیر محترم بر عرضه سیمان در بورس کالا تاکید کردند.

موجودی شرکتها وارد هیئت مدیره شد

قائم مقام بورس کالای ایران به آخرین تحویل سیمان اشاره کرد و گفت: روز چهارشنبه شاهد تحویل بیش از 730 هزار تن سیمان در بورس کالا بودیم که بیشترین عرضه از ابتدای بورس بود. “نکته مهم در مورد عرضه اخیر این بود که در هفته های اخیر و با قطع برق یا محدودیت ، همه دستگاه ها در تلاش بودند تا میزان سیمان موجود در شرکت ها را بدست آورند ، که در بورس انجام شد.

بیشتر بخوانید  رتبه بندی معلمان تا پایان آبان اجرایی می شود | خبر خوش برای معلمان

وی افزود: “در مورد مدیریت تقاضا ، اقدامات عرضه در هفته گذشته برای جلوگیری از آشفتگی بازار انجام شد و در نهایت ، قیمت معاملات در مقایسه با قیمت های بدون نسخه اعلام شده مطلوب تشخیص داده شد.” چهارشنبه گذشته ، سرانجام بیش از 500 هزار تن سیمان و روز شنبه هفته جاری 77 هزار تن مازاد هفته گذشته معامله شد.

آرامش بازار پس از معاملات سهام

معاون بورس کالای ایران با اشاره به آرامش نسبی بازار سیمان کشور از زمان معاملات اخیر بورس کالا گفت: تنها بستری که نظارت دقیق و مشوق ها و فرصت هایی را برای شرکت های درگیر و منضبط فراهم می کند ، بورس کالای ایران است. “در این راستا ، طبق هماهنگی ها ، مشخص شده است که وزارت نیرو به شرکت های عرضه کننده بورس برق می دهد تا بتواند در هفته های آینده عرضه را برنامه ریزی کند ؛ این اقدامات راه درستی برای ایجاد تعادل بین بازار و حمایت از تولیدکنندگان

پیشنهاد فروش خودکار در نظر گرفته نشد!

به گفته محتشمی پور ، در پی اعمال محدودیت های برق برای کارخانه های سیمان ، بورس کالا در نامه ها و پیشنهادات متعددی بر لزوم فروش محصولات برای اطمینان از تداوم عرضه فعالان بازار در آینده تأکید کرد ، اما این موضوع هنوز مورد توجه قرار نگرفته است. با این حال ، فروش محصولات آتی و بلند مدت در هیچ پلتفرم دیگری امکان پذیر نیست.

ثبت نام 1400 خریدار سیمان

وی در آخرین قسمت از مصاحبه با کالاهابر به پایان انحصار خرید سیمان در کشور اشاره کرد و گفت: تا به امروز 1400 نفر از بورس کالا سیمان خریداری کرده اند که به همه اجازه می دهد از 10 تن و بالا «این رویداد را در مقابل خرید تعداد معینی درب کارخانه و با قیمت مصوب قبل از ورود سیمان به بورس قرار دهید تا تغییر شرایط بازار سیمان پس از ورود به بورس کالا را نشان دهد.

بیشتر بخوانید  نقص فنی هواپیما در پرواز بندرعباس

محتشمی پور در پایان گفت: دستورالعملی برای عرضه سیمان به بورس کالا در حال تدوین است که بر اساس آن مشخص می شود که تمام فروش سیمان در کشور از طریق بورس انجام می شود.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید