مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

رشد تولید ۳ محصول منتخب معدنی

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



پس از گذشت بیش از شش ماه، وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد بخش صنعت و معدن کشور منتشر کرد.

آمارهای وزارت امنیت نشان می دهد که از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه تولید شیشه بیشترین افزایش را داشته و از یک میلیون و 10 هزار تن در 9 ماهه به یک میلیون و 283 هزار تن رسیده است که 27 درصد افزایش داشته است.

پس از آن تولید کنسانتره زغال سنگ در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافت و از یک میلیون و 82 هزار تن به بیش از یک میلیون و 300 هزار تن رسید.

از ابتدای سال 1401 تا پایان آذرماه 566 هزار تن بسته بندی شیشه ای تولید شد که نسبت به 522 هزار تن تولید در مدت مشابه سال گذشته سه درصد بیشتر است. از سوی دیگر بیشترین افت تولید محصولات معدنی مربوط به محصولات فولادی است که با کاهش 23 درصدی از 18 میلیون و 913 هزار تن به 14 میلیون و 527 هزار تن رسیده است.

در مجموع در 9 ماهه امسال 216 هزار تن مس کاتد، 332 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، 72 هزار تن چینی بهداشتی و 20 میلیون و 845 هزار تن فولاد خام که پنج درصد مس است تولید شده است. کاتد، کاشی و سرامیک و چینی چینی چینی هر کدام 3 درصد و فولاد خام 2 درصد کمتر از تولید آنها در مدت مشابه سال گذشته است.

بیشتر بخوانید  سقف‌ جدید برداشت از حساب‌های بانکی ابلاغ شد

در 9 ماهه سال 1400، 228 هزار تن مس کاتد، 342 میلیون متر مربع کاشی و سرامیک، 74 هزار تن چینی بهداشتی و 21 میلیون و 238 هزار تن فولاد خام تولید شد. به نظر می رسد دلیل کاهش تولید در این حوزه، محدودیت های برق در تابستان امسال و محدودیت های زودهنگام گاز در صنایع فولاد و سیمان در کنار محدودیت های برق در زمستان امسال باشد.

در نهایت بر اساس آمار وزارت حراست، تولید آلومینا و چینی در 9 ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نداشته و در همین سطح تولید می شود. در هر دو دوره 175 هزار تن آلومینا و 46 هزار تن چینی در کشور تولید شد.

Erasin

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *