انتقادات مختلف نماینده به طرح مبارزه با اینترنت / تا کی می توانیم در اتاق خواب و سالن و پذیرایی از مردم باشیم؟



نماینده نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ماده 85 طرح ساماندهی نمایندگان اجتماعی در جلسه علنی مجلس ، گفت: بازنگری این طرح اولویت فعلی کشور نبود. . ما اکنون مسائل اولویت دیگری داشتیم که می توانیم به آنها بپردازیم.

محمدعلی محسنی بندپی گفت: هر زمان که موضوع محدودیت و مسدودسازی را در هر صورت بدون جایگزین مناسب مطرح می کنیم ، تخلفات افزایش می یابد و برخورد با این تخلفات بسیار بیشتر از آثار این فضاها هزینه دارد.

وی ادامه داد: بازنگری این طرح مطابق با قانون 85 نادرست است. قانون 85 این طرح مورد انتقاد تعدادی از نمایندگان پارلمان اروپا قرار گرفت که متأسفانه با رای شکننده به تصویب رسید. یکی از اشتباهات ما در سال اول سال مجلس یازدهم مجبور شد طرح تعالی جمعیت و خانواده را بازنگری کند. “این ماده 85 بود که توسط هیئت امنا به طور جدی مورد اعتراض قرار گرفت و باعث جنجال های زیادی از سوی انجمن های علمی کشور و جامعه پزشکی شد. ما نباید این اشتباه را برای یک طرح حساس مانند سازماندهی فضای مجازی تکرار کنیم.

عضو کمیته بهداشت پارلمان ادامه داد: «یک بار پخش کننده های فیلم ضبط و ممنوع شدند. این گونه در حال حاضر در جامعه کار نمی کند. صنعت فضای مجازی به شدت در حال گسترش است و فضای مجازی بسیار کارآمدتر از آن چیزی است که جهان واقعی شده است ، ما نمی توانیم بدون پذیرش این واقعیت زندگی کنیم. با این حال ، ما در این جهان زندگی می کنیم و باید از این فضاها استفاده کنیم و تعامل داشته باشیم ، نمی توانیم این حق را برای شهروندان خود سلب کنیم.

بیشتر بخوانید  آیا نحوه پرداخت یارانه نقدی توزیع مهر 1401 / کالابرگ مشخص شده است؟

محسنی بندپی یادآور شد: من فیزیوتراپ هستم و بارها گفته ام که اگر در کوچه پس کوچه های شهر بازی نکنیم و پنجره خانواده ها را نشکنیم ، تا دو دهه آینده ستون فقرات فرزندان ما را می شکند؛ آیا درست است که امکانات و تجهیزات روز را از فرزندان خود بگیریم و آنها را ممنوع کنیم یا نحوه استفاده از این فناوری مدرن را به آنها آموزش ندهیم؟ محدود کردن و مسدود کردن ممکن است به طور موقت کار کند ، اما یک راه حل دائمی و منطقی نیست. ما نباید این پلتفرم ها را محدود کنیم تا جایگزینی داشته باشیم.

وی گفت: اولویت ما در این زمینه به جای جلوگیری از افزایش آگاهی در استفاده صحیح از این فضاها ، این است که این موضوع را در دستور کار قرار دهیم. تا کی می توانیم در اتاق خواب و سالن و پذیرایی از مردم باشیم؟ این امر برای همیشه ممکن نیست و کار نمی کند ، هنگامی که افزایش آگاهی در دستور کار است ، ما موفق تر هستیم ، ما باید فرهنگ استفاده از فضای مجازی را در دستور کار قرار دهیم.

۲۷۲۱۵

دیدگاهتان را بنویسید