شرایط آب و هوایی کوم در وضعیت خطرناک / ادامه وضعیت خطرناک تا سه شنبه


به گزارش قارس فارس ، بر اساس اطلاعات اداره کل هواشناسی و اداره کل حفاظت محیط زیست ، شاخص کیفیت هوای کوم به دلیل ذرات گرد و غبار (PM10) و افراد مبتلا به بیماری های قلبی یا ریوی در شرایط خطرناکی قرار دارد. افراد و کودکان نباید خانه را ترک کنند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. افراد دیگر باید از فعالیت های طولانی مدت یا شدید در فضای باز اجتناب کنند.

شایان ذکر است طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی این وضعیت تا سه شنبه 3 مرداد ادامه خواهد داشت.

نیازی به خروج از ساختمان برای کاهش تماس مستقیم با آلاینده های هوا ، عدم فعالیت بدنی سنگین برای کاهش آسیب به سیستم تنفسی و سیستم قلبی عروقی ، استفاده از دستگاه های تنفس مناسب و استاندارد برای افرادی که نیاز به چند ساعت کار دارند – سیگار کشیدن کاهش استرس بر سیستم قلبی عروقی یکی از نکاتی است که باید به آن توجه شود.

مقدار زیادی آب بنوشید تا املاح و ذرات آلوده از بدن تسهیل شود ، صورت خود را با آب و صابون بشویید و همچنین دستگاه تنفسی فوقانی خود را برای کاهش عوارض و حساسیت ها بشویید ، از رژیم غذایی مناسب مانند استفاده کافی از سبزیجات و میوه هایی مانند پرتقال سیب ، لیمو ، کلم ، کرفس ، فلفل و … و مصرف شیر و محصولات لبنی کم چرب و غیره. توصیه های دیگر مربوط به این روزها هستند.

همچنین اپراتورهای تحویل غذا باید از قرار دادن غذاهای آماده مانند آجیل ، آجیل و غیره خودداری کنند. خارج از بلوک و شریان های جاده عمومی در معرض آلودگی.

بیشتر بخوانید  ایالات متحده چندین فرد و نهاد سوری را در لیست تحریم ها قرار داده است

انتهای پیام / 2258


دیدگاهتان را بنویسید