مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

Haricici: در چند روز آینده می توانیم یک درصد از کل جمعیت کشور را واکسینه کنیم ، یعنی. هر روز حدود 5000 نفر.

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


Haricici: در چند روز آینده می توانیم یک درصد از کل جمعیت کشور را واکسینه کنیم ، یعنی.  هر روز حدود 5000 نفر.

ایرج حریرقی ، معاون وزیر بهداشت ، در یک کنفرانس خبری گفت: ورود واکسن های خارجی و در دسترس بودن واکسن های محلی به میزان قابل توجهی افزایش یافته است و در شرایط فعلی فرصت تزریق 500000 واکسن در روز را داریم و در چند روز آینده این ظرفیت به یک درصد خواهد رسید. “کل جمعیت کشور در یک روز به 840،000 واکسن می رسد.

وی افزود: مغایرت ها و اختلافاتی وجود دارد که ما برای این امر عذرخواهی می کنیم و قسمت اصلی مشکل این است که از برخی افراد دعوت شده است و برخی از افراد بالای 70 سال و حتی بالای 60 سال نیز با وجود دعوت هنوز دعوت نشده اند به پیام ما و جمعیت مراجعه کرد. “بیش از 60٪ از ما 5.9٪ از جمعیت ، یعنی 8 میلیون و 100 هزار نفر هستیم ، اما بیش از 70٪ از مرگ و میرها و بیش از 60٪ موارد باعث بستری در عروق کرونر در کشور می شوند.

حریرچی گفت: در بین افراد واکسینه شده در کشور و جامعه برای 70 سال و بیشتر ، 70 درصد از آنها واکسینه کرده ایم ، میزان مرگ و میر و بستری در بیمارستان به شدت کاهش یافته است و خبر بد این است که اکثر مرگ و میرهای فعلی در قله پنجم در تاجگذاری و بستری در بخش مراقبت های ویژه برای افراد واکسینه نشده بین 50 تا 60 سال است که هنوز واکسینه نشده اند. طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی ، همه واکسن ها 100٪ در برابر مرگ و میر عروق کرونر م effectiveثر هستند ، در برابر میزان شدید اثر بسیار بالایی دارند و در پروفیلاکسی بستری تأثیر بسیار مثبتی دارند.

بیشتر بخوانید  ادامه واکسیناسیون معلمان تا اواخر مرداد/ مدارس اول مهرماه بازگشایی می‌شوند

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *