مشتریان ثروتمند کاشان بیش از 10 میلیارد تن وام دریافت کرده اند


به گزارش ایرنا ، املبانین متکی نژاد روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در محل اداره بهزیستی کاشان با اشاره به اینکه این مبلغ برای 221 سایت اشتغال و 173 حق بیمه پرداخت شده است ، افزود: از این تسهیلات در مجموع هشت میلیارد و 222 میلیون بودجه پرداخت شده و 840 هزار تن شامل 186 قلم تسهیلات برای طرح های خوداشتغالی ، 33 قلم برای اشتغال روستایی و 2 قلم برای استفاده از سهمیه سه درصد اشتغال معلولان.

به گفته وی ، از کل حق بیمه کارفرمایان و خوداشتغالی پرداختی بهزیستی برای کار ، 59 حق بیمه کارفرمایان و 114 حق بیمه خوداشتغالی در مجموع بیش از 2 میلیارد تن پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته علاوه بر مزایای مسکن ، به مشتریان در مجموع 130 یارانه نقدی به ارزش 340 میلیون تن پرداخت شده است که بابت هزینه پروانه ساخت ، امتیاز رایگان آب ، برق ، گاز و فاضلاب معافیت پرداخت می کنند: 12 مورد از این کمک هزینه ها برای ساخت خانه های مشتریان به ارزش 83 میلیون و 400 هزار تن پرداخت شده است.

واحدهای تخصصی مراقبت اجتماعی

رئیس اداره بهزیستی کاشان با یادآوری فعالیت سه واحد تخصصی و دو واحد عمومی این نهاد گفت: واحدهای تخصصی شامل واحدهای توان بخشی ، مسائل اجتماعی و پیشگیری است که در 11 مرکز توان بخشی ، چهار مرکز شبانه روزی و مراقبت یا مرکز بازدید کنندگان در منزل.

وی با تأکید بر اینکه کاشان با مشارکت خیران سخت کوش و خیر ، کاشان در تمام زمینه های توان بخشی در استان و کشور دارای یک مرکز فعال و پیشرو است ، افزود: مرکز نگهداری سالمندان و معلولان در گلابچی با 270 مددجو. دریغ نکنید ، این مرکز بزرگترین و مدل ترین مرکز توان بخشی در استان و کشور به حساب می آید.

بیشتر بخوانید  فال حافظ روزانه شنبه 10 شهریور 1403 با معنی و تفسیر دقیق

به گفته وی ، از تاریخ 27 مارس 2017 ، 2 مرکز توان بخشی اوتیسم غیر دولتی در کاشان افتتاح شده و مناطق فعالیت مراکز توان بخشی با افتتاح این زمینه فعالیت در کاشان تکمیل شده است.

متقی نژاد افزود: بهزیستی یارانه یک میلیون و 10 هزار تنی را برای هر مشتری و بستری شدن در یک پانسیون و یک میلیون و 240 هزار تنی را برای مددجویان بی سرپرست در نظر می گیرد که طبق بخشنامه جدید پرداخت یارانه دو برابر شده است.

مشتریان ثروتمند کاشان بیش از 10 میلیارد تن وام دریافت کرده اند

وی با تأکید بر اینکه کاشان حتی یک مرکز توان بخشی برای مادران و کودکان نابینا (زیر 6 سال) دارد تا آموزش های لازم را به آنها ارائه دهد ، افزود: 2 مرکز معلولین جسمی و ذهنی ، 2 مرکز آموزش حرفه ای دخترانه و یک مرکز پسران برای آموزش توانبخشی و استقلال مشتریان فعال هستند.

رئیس اداره مراقبت های اجتماعی کاشان با اشاره به حمایت از 383 مددجو در مراکز توان بخشی روزانه گفت: بهزیستی برای 344 نفر از این مددجویان یارانه پرداخت می کند که این رقم به بیش از 2 میلیارد و 535 میلیون تن در سال می رسد.

به گفته وی ، بیش از 480 نفر در مدارس شبانه روزی نگهداری می شوند که برای آنها یک میلیون و 10 هزار تن یارانه دولتی پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در کاشان 18 مرکز مشاوره خانواده دارای مجوز مراقبت های اجتماعی وجود دارد که از این تعداد پنج مرکز تخصصی ازدواج و خانواده در مارس سال گذشته تأسیس شد.

اعطای 10 میلیون تن برای مناسب سازی خانه برای معلولان

متقی نژاد با بیان اینکه پرداخت کمک هزینه منزل برای هر معلول از واحد توانبخشی 10 میلیون تن است گفت: برای گفتاردرمانی ، کاردرمانی و فیزیوتراپی برای مراجعین که به مراکز خصوصی و رفاه حال مشتریان توزیع می شود ، 66 در در صورت قرارداد خرید هر سرویس ، در سال گذشته 50 میلیون و 200 هزار تن مزایای اجتماعی پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید  استراماچونی: امیدوارم با الغرافه موفق شوم / پرونده بازیکنان خارجی تمام نشده است

رئیس اداره بهزیستی اجتماعی کاشان پرداخت بورسیه ، حمل و نقل و تحویل 300 کمک توانبخشی از جمله صندلی چرخدار ، عصا ، واکر و حصیر موج دار از سال 1999 را یادآور شد و افزود: کمک هزینه کاشت حلزون ، پرداخت شهریه الکترونیکی دانش آموزان معلول نصب 26 پلاک ویژه برای افراد معلول ، خرید صندلی چرخدار برقی ، پرداخت 10 مکمل دندانپزشکی ، 10 سمعک ، 42 کمک جاده ای از دیگر خدمات واحد توانبخشی در سال گذشته است.

143 مورد تماس با کمک های اضطراری اجتماعی

متقی نژاد در خصوص فعالیت های واحد رفاه اجتماعی ، از جمله خدمات اورژانس اجتماعی ، دفتر تقویت خانواده و زنان و خدمات شبه خانواده اظهار داشت: 123 واحد اورژانس اجتماعی سیار 147 مورد تداخل خانواده ، مسائل شخصی و اجتماعی را ثبت کردند ، بیشتر آنها به اختلافات خانوادگی مربوط می شود.

وی افزود: این مداخلات مربوط به کودک آزاری ، همسر آزاری ، معلولیت ، خشونت علیه افراد مسن ، خودکشی ، زنان و دختران آسیب دیده ، کودکان خیابانی ، دختران فراری و اختلافات جدی خانوادگی بود که کارشناسان به مراکز تخصصی و مشاوره مراجعه کردند. “

کاشان ، رئیس اداره رفاه اجتماعی ، در مورد فعالیت های دفتر توانمند سازی خانواده و زنان در امور اجتماعی این نهاد ، از جمله سرپرستان زنان در خانه های شهری و روستایی ، صاحبان فرزندان زیاد ، صحبت کرد. 2 ، سه و چهار نفره: 20 خانواده با 2 قلو ، 23 خانواده سه قلو دریافت یارانه ناچیز است.

وی با اشاره به پرداخت حق بیمه فصلی به 156 زن سرپرست خانوار دارای مستمری گفت: بهزیستی به 90 زن روستایی و عشایری حق بیمه به همین روش پرداخت می كند.

بیشتر بخوانید  زمزمه هایی مبنی بر کناره گیری قاضی شنیده می شود

متقی نژاد به پوشش 240 مددجو دانشجویی و 39 دانشجوی رفاهی کاشان اشاره کرد و افزود: واحد شبه خانواده نیز موارد فرزندخواندگی را تحت پوشش قرار می دهد.

به گفته وی ، در کاشان سه موسسه خیریه برای کودکان و نوجوانان با 30 تا 35 کودک در گروه سنی 6 تا 18 سال وجود دارد.

غربالگری در مطب پیشگیری

رئیس اداره بهزیستی اجتماعی کاشان با اشاره به فعالیت چهار دفتر پیشگیری از معلولیت برای غربالگری شنوایی نوزادان زیر یک ماه ، غربالگری بینایی برای کودکان سه تا شش سال ، گفت: غربالگری بصری روز پنجشنبه در این مطب انجام می شود.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح غربالگری بینایی بهزیستی 35 سال پیش ، افزود: دوران طلایی تشخیص تنبلی چشم به عنوان مقدمه ای برای نابینایی زیر 6 سال است و قابل درمان است.

متقی نژاد با یادآوری 3803 مورد غربالگری شنوایی نوزادان برای جلوگیری از آسیب شنوایی در سال گذشته ، ادامه داد: در این مدت 13204 مورد غربالگری بینایی انجام شده است.

فعالیت مرکز ژنتیک

رئیس اداره رفاه اجتماعی کاشان گفت: یک مرکز خصوصی ژنتیکی فعال تحت نظارت این موسسه وجود دارد که در سال گذشته 106 توصیه دریافت کرده است.

وی با اشاره به راه اندازی سیستم تصمیم گیری برای مشاوره زوجین در آستانه طلاق یک جانبه یا توافق نامه ای که طی پنج جلسه طی 45 روز انجام می شود ، گفت: هشت درصد اظهارنامه های طلاق در این سیستم ثبت شده است. “

شهر کاشان با بیش از 364 هزار نفر جمعیت در حدود 200 کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

9،664 نفر تحت پوشش ثروت کاشان قرار دارند که از این تعداد 664 نفر زن سرپرست خانوار هستند ، حدود 7000 نفر توانمند و 2000 نفر وابسته هستند.

دیدگاهتان را بنویسید