آلبوم موسیقی “گلگون جم” منتشر شد



ایسنا / کردستان “جام گلگون” آلبومی از گروه موسیقی نوازندگان مشتاق تنبور وابسته به حوزه هنری استان کردستان است که با آهنگسازی و کارگردانی جلیل رحمتی و خوانندگی داریوش گودرزی توسط مرکز موسیقی حوزه هنری منتشر و منتشر شده است.

امین مرادی در گفت وگو با خبرنگاران استانی اظهار داشت: به منظور جلب توجه به موسیقی سنتی ایران و حمایت از گروه های هنری استان و ایجاد بستر لازم برای معرفی هنرمندان فعال موسیقی به استان ، آلبوم “گلگون” با صدای داریوش گودرزی به راهنمایی و آهنگسازی جلیل رحمتی از حوزه هنری استان کردستان با همکاری مرکز موسیقی حوزه هنری در 1200 نسخه منتشر شد.

وی افزود: این آلبوم با اهداف اصلی در زمینه هنر ، اجرای برنامه های برنامه ریزی شده توسط شهرهای موسیقی خلاق مطابقت دارد و به ایجاد سنندای به عنوان یک شهر موسیقی خلاق در یونسکو کمک می کند و برخی از توانایی های موسیقی هنرمندان در کردستان و سنندج. “

مرادی موسیقی را یکی از مهمترین م componentsلفه های فرهنگی استان های کردستان و سنندج عنوان کرد و گفت: این آلبوم تلاشی است برای کاهش شکاف ایجاد شده بین موسیقی کلاسیک ایرانی و ریشه های آن در مناطق مختلف.

رئیس حوزه هنری استان کردستان با اشاره به اینکه موسیقی کلاسیک و مناطق مختلف ایران نیز مدیون هستند ، ادامه داد: در این کار علاوه بر حفظ خصوصیات فنی تنبور و موسیقی مرتبط ، بیان دیگری از موسیقی دستگاهی ایران است. ارائه می شود و تنبور با زبان گفته می شود.

وی تصریح کرد: در این اثر تصنیف هایی از “جام صورتی” ، “توصیف عشق” ، “دیوانه” ، “شمس” ، “عصیان” همراه با چندین ساز و ترانه ، تکنوازی روی تنبور به یاد سید خلیل عالی نژاد و همراهی “پرواز” با ابیاتی از جلیل رحمتی ، سید ابوالحسن روح القدس ، عطر نیشابوری ، محمد تنهای و هوشنگ ابتایی (سایه) توسط این گروه دیده می شود.

بیشتر بخوانید  حمله مدادی سیبل شارپ به بازیکنان استقلال

مرادی درباره ویژگی های این اثر می گوید: «در تلفیق شعر و موسیقی ، مضامین عرفانی ابیات در اولویت است و سعی شده است فضای موسیقی مطلوبی برای نمایش مفاهیم شعری از طریق ملودی ها و الگوریتم های مناسب ایجاد شود. “

وی در خصوص گروه تنبل مشتاق گفت: این گروه فعالیت خود را از سال 2017 به سرپرستی جلیل رحمتی و با حضور هنرمندان سنندجی زیر نظر حوزه هنری استان کردستان آغاز کرد.

مرادی ادامه داد: در این آلبوم ، مجریان جلیل رحمتی ، جهانگرد رحمتی ، ساناز رشیدیان ، زانیار محمدی نسب ، احسان فلاحی به عنوان تنبور ، حمید حسیلی به عنوان نوازنده وودی ، مختار زندسلیمی به عنوان نوازنده دف ، آزیتا راهسانی با آزاتی ابراهیمی داریوش آنها را همراهی می کردند به عنوان خواننده

گفتنی است ، جلیل رحمتی در سال 1347 در شهر کرند گارب (دالاهو) متولد شد ، که شیوه نواختن تنبور را از کودکی زیر نظر پدرش درویش جهانگیر رحمتی فرا گرفت. وی علاوه بر آموزش با برادران هنرمند خود ، از محضر استادان سید قاسم افضلی و منوشر طاهرزاده در مقام های تنبور و موسیقی تار ایرانی بهره مند شد. رحمتی از سال 1991 فعالیت هنری خود را در سنندج ادامه داد و ضمن حضور در جشنواره های محلی و خارجی با گروه آبیدر در سنندج در سال 1398 در جشنواره جهانی موسیقی یونان موفق به کسب مقام اول شد.

داریوش گودرزی خواننده گروه ، متولد 1976 در سنندج است. وی زیر نظر اساتید نادر ووشوگی ، جمیل صلواتی و صدیک خطوط آوازی را آموخت. وی فعالیت حرفه ای خود را از سال 2001 آغاز کرد و در سال 2008 به همراه گروه آلن بالاترین عنوان را در جشنواره بین المللی موسیقی فجر کسب کرد. وی هم اکنون به عنوان خواننده در ارکستر فیلارمونیک کارستان کار می کند و این اثر اولین کار مشترک این خواننده با جلیل رحمتی است.

بیشتر بخوانید  هرگز در سینک ظرف‌شویی وایتکس نریزید

علاقه مندان برای تهیه این آلبوم می توانند با تماس با شماره 0873324624 یا مراجعه حضوری به حوزه هنری استان کردستان اقدام کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید