رهبری جدید مشهد مبتنی بر یک مسجد است



ایسنا / خراسان رضوی در جلسه فعالان قرآنی با تعدادی از اعضای منتخب شورای اسلامی شهر مشهد ، با تأکید بر تشکیل کمیسیون قرآن و عطرا در شورای شهر مشهد ، اعلام شد که دولت جدید شهر مشهد مبتنی بر مسجد است.

حسین حسامی در مراسم تکریم از دو پیشکسوت قرآن کریم که شب گذشته در مسجد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) مشهد برگزار شد ، در مورد تشکیل کمیسیون قرآن و عترت در شورای اسلامی مشهد ، گفت: در حالی که این درخواست توسط کمیته فرهنگ تصویب شده است ، ما همچنین آماده ساختار مربوطه در زمینه کمیته برنامه و بودجه هستیم.

وی ادامه داد: در شهر مشهد اگر پایتخت یعنی حرم مطهر رضوی را ایجاد کنیم سایر مسائل حل می شود. ما معتقدیم که شهر مشهد باید مانند شهر امام رضا (ع) در زمینه های مختلف صادر کننده تمدن رضوی به جهان اسلام باشد.

عضو منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد گفت: درخواست تشکیل کمیسیون قرآن و عترت که خواسته صحیح و منصفانه است پیگرد قانونی دارد اما پیامدهای تشکیل این کمیسیون باید باشد دقیقاً موارد منتهی به از بین بردن قبح شهر مذهبی. ایجاد کانون های نوری در مناطق مختلف باید انجام شود ، زیرا اگر می خواهیم در یک منطقه خاص کاری انجام دهیم ، باید به اصل خود برگردیم.

وی با بیان اینکه اصل ما در دولت شهری اسلام معطوف به قرآن و عترت است و مبتنی بر مسجد است ، خاطرنشان کرد: اگر به اسلام و انقلاب و دوران دفاع مقدس برگردیم ، هرکسی را می بینم که دولت آن است مرکز آن مسجد است.

بیشتر بخوانید  به نظر شما کدام دختر جذاب تر هست ؟

حسامی افزود: متأسفانه با نگاه غلط ، در سالهای اخیر مراکز فرهنگی ، مراکز و سازمانهای فرهنگی و سازمانهای مردم نهاد را در مقابل مساجد می شناسیم ، در حالی که اصل ما مسجد است و مسجد قرآن و عترت است. “امیدواریم که در زمینه حاکمیت شهری ، با مشارکت متخصصان حوزه قرآن و عترت ، نیازها و اولویت های این حوزه را شناسایی و پاسخ دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن منصوریان ، منتخب ششمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه گفت: مشهد یک شهر قرآنی و مارک مشهد یک قرآنی است. خصوصاً اینکه در اطراف یک مقبره مقدس مانند حرم واقع شده است که از کعبه آغاز می شود ، بنابراین الزامات یک شهر مذهبی پایبندی به اصول این آیین است. ما به اصول شهر اسلامی پایبند بوده و بر اساس هویت رضوی بنا شده ایم و بنابراین الزاماتی داریم که شامل ترویج فرهنگ قرآنی است.

وی ادامه داد: قرآن دارای سه مرحله عملکرد در جامعه است و تلاوت قاریان مارک شهر است و از نظر اقتصادی می خواهیم این مشکل را بررسی کنیم. محافل برگزار شده توسط قاریان در سطح بین المللی تأثیر اقتصادی بر این شهر ، بنابراین سلیقه س questionال است ، مدیر شهر باید این موضوع را نادیده بگیرد.

منصوریان گفت: تبیین دانش قرآنی در مشهد ضروری است ، اما عملکرد ارتقا knowledge دانش قرآنی در این شهر چیست؟ اگر قرآن داروی کل است ، پس در این شهر نباید بیماری باشد. با این حال ، هنوز کودکان کار در این شهر وجود دارد ، زندگی زناشویی متوسط ​​10 سال است ، میزان طلاق به 40 درصد رسیده است ، ما یک کودک داریم که مدرسه را رها کرده و بزرگترین پرورشگاه کشور در مشهد واقع شده است و این زیبا شهری که من رضا (ع) دارم نیست.

بیشتر بخوانید  خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت| وضعیت جاماندگان سهام عدالت مشخص شد+ شرایط دریافت سهام عدالت

عضو منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بر این اساس و با تشویق قرآنیان و تشکیل کمیسیون قرآن و اطراع باید شاهد شهری بدون کودکان کار ، یک شهری بدون ترک تحصیل ، کاهش طلاق و سایر مشکلات اجتماعی. “

منصوریان گفت: در ورودی تبریز نوشته شده است: “به شهر بدون فقرا خوش آمدید” ، چرا ما تاکنون نتوانسته ایم این مطلب را بنویسیم ، بدون کودکان کار به شهر خوش آمدید و … ، بنابراین با توجه به اینکه قرآن درمان همه بیماری ها است ، امید است با راه اندازی این کمیسیون ، روزی مجبور خواهیم شد در ورودی شهر بنویسیم که شما بدون کودکان کار ، بدون ترک تحصیل و بدون گرسنگی در شهر استقبال می کنید .

وی افزود: اگر چنین اتفاقاتی رخ دهد ، هر بودجه ای داشته باشیم ، اگر می خواهیم بدون بازگشت فعالیت های فرهنگی انجام دهیم ، باید از آنها برای حل این معضلات اجتماعی استفاده کنیم و چه گروه بهتر از جامعه قرآنی این کار را انجام می دهند؟ زیرا شور و اشتیاق در جامعه قرآنی وجود دارد و با توجه به دانش آنها از قرآن ، شعور نیز وجود دارد و از این لحاظ این امر منجر به اقدام پایدار می شود.

در بخشی دیگر از این مراسم ، حجت الاسلام والمسلمین سید موسی سلطانی ، مدیر م Instituteسسه خدمات قرآنی گفت: “درخواست ما از شورای ششم مشهد راه اندازی کمیسیون قرآن و عترت است ، و ما می خواهیم این کار انجام شود. “

وی ادامه داد: ما در این زمینه دادخواست تهیه کرده ایم و از همه می خواهیم که به این جنبش بپیوندند ، در حالی که جلسات متعددی با نهادهای مرتبط برای ایجاد کمیسیون قرآن و عترت برگزار شد و ساختارها در این زمینه توضیح داده شد. این کمیسیون برای ایجاد اتحاد و ایجاد تمرکز بین نهادها و م institutionsسسات قرآنی بود.

بیشتر بخوانید  مرکز خرید آرش زیبا کنار روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ تعطیل است

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید