مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

خبر خوش برای جاماندگان سهام عدالت| وضعیت جاماندگان سهام عدالت مشخص شد+ شرایط دریافت سهام عدالت

Picture of به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



آنچه دیگران می خوانند:

سپرده عدالت تقسیم می کند به زودی انجام خواهد شد. عدالت تقسیم می کند مقدار زیادی نیست. عدالت تقسیم می کند برای سهامداران مهم است. عدالت تقسیم می کند با توجه به ارزش معاملات مربوطه تعیین می شود. جزئیات سود جدید عدالت تقسیم می کند خواندن

بیش از یک سال است که نمایندگان دولت از واگذاری سهام به بازماندگان صحبت می کنند و امروز بالاخره وضعیت سهم مالکیت مشخص شده و باید سهام به بازماندگان اختصاص یابد.

هیات وزیران در ششمین جلسه مهرماه سال جاری با «انتقال سهام به افرادی که سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی کل کشور و سه ده نفر اول را ندارند، موافقت کرد. شهدا.” “.

این مصوبه با توجه به اعمال بند الف تبصره ۲ ماده ۱ قانون بودجه ۱۴۰۱ به پیشنهاد مشترک وزارت‌های اقتصاد و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تصویب دولت رسید.

در مرحله اول، وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است از باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های قابل واگذاری به افراد فاقد سهام عدالت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان‌های بهزیستی و سه دهه اول، سهام عدالت را مستقیماً اختصاص دهد. از قربانیان

بر این اساس بانک صادرات 1.7 درصد، بانک ملت 4.1 درصد، بانک تجارت 3.1 درصد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران 3 درصد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس 6.7 درصد باید واگذار شوند.

مشمولان این مصوبه توسط نهادهای ذیربط شناسایی و نمایندگی شده اند و احراز عدم اعطای سهم سرمایه در سال 85 بر عهده سازمان خصوصی سازی است.

میزان سهام اعطایی به هر نفر حداکثر 100 میلیون ریال با 50 درصد تخفیف در اقساط سالانه به مدت 10 سال می باشد.

چند نفر سهام سهام دارند؟

چند هفته پیش حسین قربان زاده، رئیس سازمان خصوصی سازی از دریافت سهام 3.5 میلیون نفر از بازماندگان خبر داد.

بیشتر بخوانید  فاز پیش آزمایشی ریال دیجیتال پایان یافت

زمان واریز سود سهام مالکیت 500 هزار تومان

از آن زمان در پایان هر سال مبلغی به نام سود سهام به سهامداران پرداخت می شود که هر سال نسبت به سال قبل اندکی افزایش می یابد. البته طبق اعلام مقامات اقتصادی کشور، در سال جاری سود سهام عدالت (مربوط به عملکرد سال 1400) دو برابر شده و به بیش از 60 هزار میلیارد تومان رسیده است که این امر ناشی از سود سهام عدالت است. شرکت هایی که اخیرا مجامع برگزار کرده اند باید طبق برنامه زمان بندی وصول شوند تا سود اعلام شده در سال جاری در دو مرحله واریز شود.

در همین راستا، احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: سود سهام شرکت‌های بورسی که مدت سپرده‌گذاری سود آنها به پایان رسیده و سود سهام عدالت آنها قابل وصول است، تا پایان پاییز به تمامی 49 میلیون سهامدار پرداخت می‌شود. مبلغ 500 هزار تومان واریز شود.

سود سهام در سال گذشته چقدر بود؟

پرتفوی سهام عدالت متشکل از تعدادی سهام ارزشمند و نمادهای اصلی بازار سرمایه و شامل نزدیک به 50 شرکت بزرگ برای سرمایه گذاری است که سود سال گذشته سهام عدالت (مربوط به عملیات شرکت در سال 1398) بر اساس آنها است. بر ارزش سهام، سود سپرده به مبلغ 489000 تومان، 492 هزار تومان، 532 هزار تومان، 575 هزار تومان و یک میلیون و 81 هزار تومان.

واجد شرایط دریافت سود سهام از سرمایه

سهام عدالت نوعی یارانه است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق شرکت های تعاونی استانی عدالت در اختیار ذی نفعان آن قرار گرفت و در اواسط دهه 1380، دولت سهام خود را در 49 شرکت بین شهروندان توزیع کرد و با این کار اقدام به توزیع سهام عدالت کرد. ، بیش از 49 میلیون نفر در کشور حق دریافت سهم از سرمایه را داشتند. هدف دولت از عرضه سهام عدالت برای توسعه سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران است. بر اساس طرح سرمایه، بخشی از سهام برخی بنگاه های دولتی به گروه هایی با درآمد کمتر فروخته می شود که در زیر آخرین اخبار مربوط به سرمایه سهام را می خوانیم.

بیشتر بخوانید  عجیب ترین اسامی نوزاد در ثبت احوال؛ از بال آقا تا عرعر!

قربان زاده با بیان اینکه در سه نشستی که با حضور فعالان صنعت خصوصی و اساتید دانشگاه برگزار شد، نکاتی در چند محور مطرح شد.

پیمان حدادی، مشاور و دستیار ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت، با بیان اینکه سود سهام عدالت در دو قسط به صاحبان این سهام پرداخت می شود، در خصوص جزئیات پرداخت سود سهام عدالت، گفت: میزان دقیق سود سهام عدالت به صاحبان این سهام پرداخت می شود. میزان سود سهام عدالت به این دلیل است که مجمع سه سهمی که او در سهام دارد، حفظ نمی کند، مشخص نیست و یکی از دلایلی که تصمیم به پرداخت این سود در دو قسط شده است، همین موضوع است. اما در شرایط فعلی می توان گفت تا پایان آذرماه سال جاری پس از برگزاری مجامع، میزان دقیق این سود مشخص و تا پایان پاییز به صورت قطعی سود سهام مالک پرداخت خواهد شد.

به گزارش تسنیم، وی افزود: پرداخت قسط دوم سود به صاحبان سهام بستگی به نقدینگی شرکت های سرمایه دار دارد، بنابراین می توان گفت که قسط دوم در پایان اسفند ماه پرداخت می شود. یا در ابتدای فروردین ماه سال بعد یعنی امکان موکول شدن پرداخت قسط دوم به ابتدای سال آینده وجود دارد.

مشاور مدیرعامل سازمان بورس در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت انتشار و فروش سهام عدالت گفت: باید به این نکته اشاره کنم که فلسفه اصلی سهام عدالت حفظ آن سهام است و نیت واگذاری سهام عدالت به این صورت نبود که این سهام به مردم داده شود و مردم فروخته شوند، زیرا اگر چنین قصدی وجود داشت از ابتدا به عنوان یارانه مادام العمر به مردم پرداخت می شد. طرح.

بیشتر بخوانید  برای کودکان در چه سنی می‌توان گوشی خرید؟

بنابراین باید توجه داشت که فلسفه اصلی سهام عدالت این است که افراد این سهام را برای مدت طولانی و از محل درآمد خود که برابر با سود سالانه آن است که هر سال نسبت به سال قبل (حداقل دو برابر) افزایش می یابد. ). امسال). زودتر است)، از آن استفاده کنید. اما اینکه چه زمانی امکان فروش مجدد این سهام و زمان عرضه آن در اختیار صاحبان آن قرار خواهد گرفت، منوط به تایید شورای عالی بورس است که هنوز تصمیم گیری نشده است.

حدادی در ادامه گفت: طبیعی است که اگر مجددا حق فروش سهام آزاد شود، شرایط بازار سرمایه را تحت تأثیر قرار می دهد، اما دلیل اصلی اینکه شورای عالی بورس هنوز این مجوز را صادر نکرده است این است که این مجوز را صادر خواهد کرد. شرایط بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار ندهد صدور مجدد مجوز فروش سهام مالکیت اصلاح شود شرایطی که در گذشته در خصوص فروش 30 یا 60 درصدی توسط صاحبان این سهام شاهد بوده ایم و قطعاً چنین است. مشابه تصمیمی که در سال 99 گرفته شد و سیل عظیم فروشندگان سهام به بازار سرمایه فرستاده شد و یکی از دلایل ریزش بازار سرمایه شد، دیگر تکرار نخواهد شد. لازم به ذکر است در صورت برنامه ریزی برای گشایش فروش سهام عدالت، شرایط جدیدی به منظور تسهیل شرایط برای صاحبان سهام و عدم آسیب به بازار سرمایه منتشر خواهد شد.


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *