9 خاصیت شگفت انگیز روغن فلفل سیاه



روغن فلفل سیاه چیست؟


روغن فلفل سیاه از فلفل سیاه گرفته می‌شود که به عنوان ادویه در بسیار از نقاط جهان رایج و محبوب است. فلفل سیاه، خشک شده میوه فلفل است که نام علمی‌آن “Piper Nigrum” می‌باشد. استفاده بسیاری در طبخ غذا داشته و رایحه اشتها برانگیز و طعم تند دارد.


در گذشته های دور، فلفل سیاه مقدس شمرده شده، و حتی گاهی به عنوان نوعی ارز از آن استفاده می‌شد. به حدی باارزش بود که با طلا مبادله شده و یکی از باارزش ترین کالاهایی بود که از هندوستان به سایر نقاط جهان صادر می‌گشت. حتی از طلا نیز با ارزش تر به حساب می‌آمد.


ترکیب اصلی روغن فلفل سیاه، لیمونن، پاینن، میرسن، فلاندرن، بتاکاریفیلن، بتابیسابولن، سابینن، لینالول، پینوکاروئول، آلفا-ترمینئول، کامفن و آلفا-ترپنن می‌باشد. جدای از اینها، فلفل سیاه غنی از مواد معدنی و ویتامین ها، مانند کلسیم، منگنز، آهن، ویتامین K، بتاکاروتن، فسفر، پتاسیم و سلنیوم می‌باشد.


روغن فلفل سیاه

دانه ها و روغن فلفل سیاه


خواص روغن فلفل سیاه


بهبود گوارش با روغن فلفل سیاه


فلفل سیاه به طرز قابل توجهی برای گوارش مفید است. زیرا تمام سیستم گوارش، از غدد بزاقی دهان تا روده بزرگ را تحریک نموده، که شامل ترشح مایعات گورشی مانند اسیدها و صفرا به داخل معده است تا گوارش تسهیل گردد. فلفل سیاه را می‌توان با اطمینان به عنوان ادویه در غذاهای افرادی که رژیم بی ادویه دارند و یا به هر طریقی منع مصرف فلفل دارند، استفاده کرد. افرادی که از زخم دهان یا سیستم گوارش رنج می‌برند، یرقان یا اسیدیته بسیار دارند، باید از مصرف فلفل چیلی پرهیز کنند. فلفل سیاه یک جایگزین سالم و خوشمزه است.

بیشتر بخوانید  مراقب باشید اگر دمپایی پلاستیکی می پوشید، سرطان زا است!


رفع اسپاسم


فلفل سیاه یک ضد اسپاسم تأثیر گذار در موارد انقباضات عضلانی، کشیدگی ماهیچه ها، اسپاسم و یا تشنج می‌باشد.


روغن فلفل سیاه و نفخ


روغن فلفل سیاه ضد نفخ است، و کمک به رفع گازها نموده و از تشکیل گازهای اضافی در معده و روده جلوگیری می‌نماید. همچنین از ایجاد باکتری که مسئول تشکیل گاز است ممانعت به عمل می‌آید.


پاکسازی سیستم دفعی بدن


روغن فلفل سیاه خواص پاک کنندگی داشته و مسهلی ملایم است، اما برخلاف روغن کرچک، مصرف آن برای سیستم عمومی‌بدن بی خطر است. روغن فلفل سیاه می‌تواند روده را تمیز کرده و همزمان، نواقص و مشکلات سیستم دفع و گوارش را برطرف کند.


روغن فلفل سیاه

دانه ها و روغن فلفل سیاه


کاهش دردهای آرتریت


این یکی از بهترین فواید روغن فلفل سیاه است. گرم کننده، تحریک کننده و بهبود دهنده گردش خون، و همچنین تشکین فوری روماتسیم و آرتریت، علی الخصوص در طول زمستان که علائم آن، شدیدترین حالت را دارند، می‌باشد. همچنین در زدودن مواد سمی‌مثل اسید اوریک از خون مؤثر بوده، و بعلاوه برای افرادی که از رماتیسم مزمن، آرتریت و نقرس رنج می‌برند، مفید است.


روغن فلفل سیاه ادرار آور است


با خوردن روغن فلفل سیاه، تعریق و ادرار افزایش می‌یابد. هر دو این موارد، سهم بسزایی در حذف سموم از بدن، تمزی منافذ پوست و ضدعفونی کردن بدن داشته و نیز از طریق حذف آب و چربی اضافی از بدن، کمک به کاهش وزن، کاهش فشار خون و آرامش بدن می‌نماید. همچنین این ویژگی‌ها، باعث کاهش التهابات بدن می‌گردد.

بیشتر بخوانید  مزایای شیر مادر نسبت به شیر خشک


سم زدایی بدن (رفع مسمومیت)


یک خاصیت دیگر روغن فلفل سیاه، محافظت بدن در مقابل آسیب های رخ داده توسط اکسید کننده ها (رادیکال های آزاد) است و همچنین تخریب های صورت گرفته را نیز ترمیم می‌نماید. بعلاوه، روغن فلفل سیاه اثرات نامطلوب پیری مانند ضعف بینایی، تخریب پوستی (دژنراسیون ماکولا)، ایجاد چین و چروک های پوستی، فساد بدن و از دست دادن بافت ماهیچه ای، ضعف حرکتی در مفاصل، اختلالات عصبی و کاهش حافظه را به تأخیر می‌اندازد.


روغن فلفل سیاه

روغن فلفل سیاه فرآوری شده


درمان اثرات باکتریایی


خواص ضد باکتریایی خوب روغن فلفل سیاه، باعث می‌شود که شما بدون هیچ گونه عوارض نامطلوبی، موجب استفاده شما از این ویژگی می‌شود. در درمان اثرات باکتریایی دهان، سیستم گوترش، روده بزرگ و مجاری ادرار بسیار مؤثر است. همچنین اگر به غذایی افزوده شود، برای زمان طولانی از آن در برابر باکتری ها محافظت می‌کند.


سایر فواید روغن فلفل سیاه:


روغن فلفل سیاه غنی از ویتامین ها و مواد معدنی نیز هست. برای مثال، ویتامین A (بتاکاروتن)، که برای سلامت چشم بسیار مهم است، و به همان میزان واکنش های آنتی اکسیدان دارد. ویتامین K که برای حفظ عملکرد متابولیک و گردش خون صحیح در استخوان و مفاصل بسیار ضروری است. بعلاوه، حاوی کلسیم، پتاسیم و سلنیوم است که کلسیم، برای استخوان ها، پتاسیم برای تنظیم فشار خون و سلنیوم برای شکل گیری صحیح استخوان ها، ناخن ها، فولیکول مو و دندان ها و نیز عملکرد صحیح مغز، بسیار مفید، مؤثر و ضروری است.


* هشدارها


هیچ خطری برای مصرف و خوردن روغن فلفل سیاه وجود ندارد مگر زمانی که زیاده روی شود. این امر، باعث سستی حرکتی، پریشانی، بی قراری، تهوع، استفراغ، التهاب، سوزش و خارش روده ها، بی خوابی، گرمازدگی و حس شدید بوی فلفل می‌شود. به هر حال، هیچ کدام از این علائم خطرناک نیستند. شایان ذکر است، که فلفل را از چشم و بینی دور نگه دارید، که باعث سرفه، سوزش چشم و التهاب می‌شود.

بیشتر بخوانید  اولین چشم مصنوعی در جهان ظاهر شد!


* ترکیب کردن


روغن فلفل سیاه را می‌توان با لیمو، اسطوخودوس، مریم گلی، چوب صندل، ماندارین، یلانگ یلانگ، سرو کوهی، ترنج، میخک، زنجبیل، گل شمعدانی، گشنیز، گریپ فروت، رازیانه و روغن کندر مخلوط نمود.



روغن فلفل سیاه برای ترک سیگار



امیدوارم از این مطلب راضی بوده باشید. سعی کنید بیشتر از روغن فلفل سیاه استفاده کنید. شما میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.


دیدگاهتان را بنویسید