مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

مراقب باشید اگر دمپایی پلاستیکی می پوشید، سرطان زا است!

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله


دمپایی های پلاستیکی سرطان زا هستند

دمپایی های پلاستیکی سرطان زا هستند

نتایج یک مطالعه جدید در آلمان نشان داد دمپایی پلاستیکی و رنگارنگ ها که در تابستان طرفداران زیادی دارند حاوی مواد سرطان زا هستند.

این مطالعه نشان داد که این دمپایی ها حاوی مواد سرطان زا هستند که از طریق پوست وارد بدن انسان می شوند.

طبق گزارش رادیو و تلویزیون دولتی آلمان، اخیراً مطالعه‌ای بر روی مواد داخل دمپایی‌های پلاستیکی تابستانی انجام شد که طی آن 10 جفت دمپایی پلاستیکی مختلف مورد آزمایش قرار گرفتند و شش جفت آن حاوی مواد شیمیایی بودند. سرطان زا هستند.

با توجه به نتایج این تحقیق، کارشناسان آلمانی توصیه می کنند که اگر با وجود آگاهی همچنان علاقه مند به استفاده از این دمپایی ها هستید، توصیه می شود هنگام استفاده از آن ها حتما جوراب بپوشید. در ضمن توصیه می شود از دمپایی هایی که بوی خاصی دارند و به اصطلاح عطری هستند استفاده نکنید.

دمپایی های پلاستیکی سرطان زا هستند

به گزارش دویچه وله، این آزمایش نشان داد که بسیاری از کفش ها و دمپایی های پلاستیکی حاوی ماده خطرناکی به نام «هیدروکربن های معطر» هستند که سرطان زا هستند.

در این آزمایش مشخص شد که این ماده منجر به تحریک پوست و آلرژی آنها می توانند متفاوت باشند و در موارد شدیدتر می توانند باعث سرطان شوند.

این آزمایش همچنین هفت جفت دمپایی فلزی سنگین پیدا کرد. اگر چه فلزات سنگین از طریق پوست وارد بدن نمی شوند، اما سرب و کروم موجود در دمپایی ها در صورت تبدیل شدن به زباله، سلامت محیط را به خطر می اندازند.

بیشتر بخوانید  کانولا بهترین روغن برای مصرف است


ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *