9 ترفند اساسی برای جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی



آموزش استفاده از نوار بهداشتی برای کارایی بهتر

تشویق کننده: قاعدگی شامل مهم ترین تغییرات در بدن یک زن قبل از یائسگی است که بدن زن را برای بارداری و رشد جنین آماده می کند. قاعدگی منظم نشانه سلامتی یک زن است و برای داشتن بدنی سالم و قوی باید این دوران را به بهترین نحو و با هوشیاری کامل پشت سر بگذارید.


آموزش استفاده از نوار بهداشتی + نکاتی برای جلوگیری از نشتی


1 – نوار بهداشتی را به این ترتیب وارد کنید

نوار بهداشتی را داخل لباس زیر قرار دهید تا نشتی نداشته باشد


اولین قدم برای جلوگیری از نشتی نوار بهداشتی در دوران قاعدگی کاشت آن صحیح است. چسب نوار بهداشتی و چسب بال را با احتیاط جدا کرده و به درستی روی لباس زیر بچسبانید.

نوار بهداشتی باید دقیقاً در وسط لباس زیر قرار گیرد تا قسمت آن نه پایین باشد و نه بالاتر. به یاد داشته باشید که قبل از خارج کردن نوار بهداشتی از بسته بندی، دست های خود را کاملا با آب و صابون بشویید.

در میان نوارهای بهداشتی برند ایرانی، نوار بهداشتی نازک نانسی دارای بال های چسبناک قوی در اطراف خود می باشد که به درستی و محکم به لباس زیر چسبانده شده و از حرکت نوار در اثر فعالیت جلوگیری می کند.


9 ترفند اساسی برای جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی


2- از نوار بهداشتی با قابلیت جذب کافی و بدون حساسیت استفاده کنید


از نوار بهداشتی با جذب خوب و بدون حساسیت استفاده کنید

در گذشته یکی از مهم ترین نکات استفاده از نوار بهداشتی در دوران قاعدگی، پد به اندازه ای ضخیم بود که از مشکل نشت و برگشت ترشحات جلوگیری می کرد. اما نسل جدید نوار بهداشتی ادعا می کند که هر چه نازک تر باشد بهتر و راحت تر است. اما در این میان سوال قدرت جذب این نوار بهداشتی بسیار نازک است.

بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن Ferr در آزمایش خون

به همین دلیل بهتر است از نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا استفاده کنید، در این صورت ضخامت کم نوار بهداشتی برای جذب بهتر مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

برای استفاده از نوار بهداشتی نازک و در عین حال با قابلیت جذب بالا، مطمئناً باید از یک برند معتبر بهداشتی استفاده کرد که تمامی موارد بهداشتی و بهداشتی را رعایت کرده باشد. نوار بهداشتی بالدار و نازک نانسی از الیاف مرغوب و پنبه خالص ساخته شده است.

این نوار بهداشتی بسیار جاذب با قدرت جذب بالا نیز نگرانی شما را از عدم نشت ترشحات برطرف می کند و به هیچ وجه باعث ایجاد حساسیت و قرمزی نمی شود. روکش این نوار بهداشتی نرم و لطیف بوده و پوست را تحریک نمی کند.

این در حالی است که بسیاری از انواع نوار بهداشتی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی بی کیفیت برای افزایش ظرفیت جذب، قابلیت جذب بالایی دارند. حساسیت، خارش و سوختگی پریود می شوند.


3 – از دو نوار بهداشتی استفاده کنید


از دو نوار بهداشتی استفاده کنید

در برخی موارد که خونریزی زیاد است می توان از دو نوار بهداشتی استفاده کرد. وقتی نوار بهداشتی نازک است این مشکلی ندارد.

بهتر است یک نوار بهداشتی را به صورت عمودی و دیگری را به صورت افقی یا یکی کمی بالاتر یا پایین تر از دیگری روی لباس زیر قرار دهید.


4 – لباس زیر ضخیم بپوشید

پوشیدن لباس زیر ضخیم راه دیگری برای جلوگیری از نشت ترشحات در دوران قاعدگی است. اگرچه در نهایت قابلیت جذب نوار بهداشتی و کیفیت مواد به کار رفته در آن از نشت ترشحات جلوگیری می کند، اما پوشیدن لباس زیر ضخیم و تا حدودی باریک بی تاثیر نیست زیرا از حرکت نوار بهداشتی جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  علت مثبت و منفی بودن HLA_B در آزمایش خون


9 ترفند اساسی برای جلوگیری از نشت خون در دوران قاعدگی


5 – از لباس زیر مخصوص استفاده کنید

یکی دیگر از راه های جلوگیری از نشتی در دوران قاعدگی استفاده از لباس زیر مخصوص است. لباس زیر مخصوص از سه لایه تشکیل شده است.


لایه اول جذب می کند، لایه دوم جلوگیری از نشت ترشح و لایه سوم ساخته شده از پنبه و ضد حساسیت.


6 – عمل کنید، اما زیاده روی نکنید

در دوران قاعدگی، انجام فعالیت های روزانه و ورزش نه تنها بد، بلکه بدتر از آن نیز می باشد گرفتگی عضلات، انقباضات و درد را کاهش می دهد. مشکل اینجاست که اگر از نوار بهداشتی با قدرت جذب بالا و ضخامت کم استفاده کنید، فعالیت شما متوقف نخواهد شد.

نوار بهداشتی نازک نانسی دارای بال های چسبناک قوی در اطراف خود است که به لباس زیر می چسبد و از حرکت نوار به دلیل فعالیت جلوگیری می کند. فقط به یاد داشته باشید که از بلند کردن اجسام سنگین و فعالیت های سنگین که میزان ترشحات را افزایش می دهد خودداری کنید.


7. لباس های تیره و ضخیم تر بپوشید

علاوه بر استفاده از نوار بهداشتی جاذب و با کیفیت در دوران قاعدگی، بهتر است از لباس های تیره و ضخیم استفاده شود. در این صورت حتی اگر ترشحات در طول روز نشت کند، استرس زیادی نخواهید داشت. البته این فقط یک پیشنهاد است.

اگر از نوار بهداشتی نانسی استفاده می کنید باید بدانید که این برند ایرانی محصولات خود را با لایه ای از “ارید” تولید می کند که علاوه بر قدرت جذب سریع می تواند مایع ترشح شده را به ژل تبدیل کند و در نتیجه سطح نوار بهداشتی تا زمان تعویض خشک می ماند. .

به این ترتیب احتمال نشتی روی لباس حتی اگر مشغول فعالیت و ورزش باشید به حداقل می رسد.

بیشتر بخوانید  علت آبسه و التهاب پروستات و درمان این عارضه


8- آیا در دوران قاعدگی هر روز دوش می گیریم؟

اگرچه طبق تصور غلط قدیمی بهتر است در دوران قاعدگی دوش نگیرید اما این فقط یک اشتباه است. هر روز داره بهتر میشه دوش گرفتن برای حفظ بهداشت و جلوگیری از بوی نامطبوع ناشی از رشد و تکثیر باکتری ها.

اما تمامی الیاف به کار رفته در نوار بهداشتی برند ایرانی نانسی ضد حساسیت بوده و از ایجاد بوی نامطبوع در طول روز جلوگیری می کند. هنگام تعویض نوار بهداشتی، حتی اگر قصد دوش گرفتن ندارید، حتما محل را با آب بشویید، نوار بهداشتی استفاده شده را به کیسه نوار بهداشتی ببندید و سپس از نوار بهداشتی جدید استفاده کنید.


بیشتر بخوانید:

23 نکته طلایی برای نظارت بر سلامت زنان در دوران قاعدگی

مزایای استفاده از ژل های سلامت برای خانم ها

15 روش مفید برای رفع تیرگی آلت تناسلی زنان (درمان سیاهی واژن)


9 – حتما برای شب از نوار بهداشتی استفاده کنید


در شب از نوار بهداشتی استفاده کنید

در طول شب استفاده از نوار بهداشتی شبانه برای تجربه خوابی دلپذیر و بدون استرس ضروری است. اما واقعا نگران نباشید.

کفی های زنانه بالدار برای برندهای شب نانچی و مرسی سایز بزرگتر و دم بلندتر دارند و با قدرت جذب بالا (7 از 7) و استفاده از لایه مخصوص ایرلاید قدرت جذب را چند برابر می کنند.

دم بلندتر نوار بهداشتی به شما این امکان را می دهد که در طول شب بدون نگرانی از نشتی استراحت کنید. کلوپ های شبانه کتانی و نخی نانسی و مرسی نیز از خارش، حساسیت و قرمزی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، نوار بهداشتی شب نانسی و مرسی به دلیل قابلیت تبدیل ژل به سطح خشک و جذب کامل مایع، در هنگام تخلیه شب احساس بدی به شما نمی دهند.


دیدگاهتان را بنویسید