مجله گردشگری

پربازدیدترین‌ها
لینک های مفید

85 درصد قربانیان آمیکرون این افراد هستند / آمیکرون چند روزه در قرنطینه است؟

به قلم زود نیوز
به قلم زود نیوز
سرفصل‌های مقاله



شهید بهشتی فوق تخصص ریه و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گفت: قرنطینه بیماران مبتلا به آمیکرون در صورت تداوم علائم بیماری باید بیش از پنج روز طول بکشد.

مجید مختاری افزود: سازمان جهانی بهداشت قرنطینه آمیکرون را به مدت 5 روز اعلام کرده است اما در صورت تداوم علائم بیماری و داروهای سرکوبگر باید این مدت ادامه یابد.

وی افزود: اکنون برخی از کشورها مانند انگلیس نیز بیماران را با آمیکرون به ویژه کادر درمانی به مدت 10 روز قرنطینه می کنند و کادر درمانی و پزشکی در صورت منفی شدن تست پس از این مدت می توانند به قرنطینه پایان دهند.

مختاری خاطرنشان کرد: در واقع بیمار مبتلا به آمیکرون در صورت تداوم علائم بیماری و استفاده از دارو برای سرکوب این علائم می تواند ناقل باشد. بنابراین در صورت تداوم علائم بیماری می توان قرنطینه را به مدت 10 روز ادامه داد.

چرا کودکان بیشتر از بزرگسالان Emicron دریافت می کنند؟

وی در پاسخ به این سوال که چرا کودکان به آمیکرون مبتلا می شوند، گفت: اکنون همه کودکان و نوجوانان به ویژه در سنین پایین واکسینه نمی شوند، بنابراین میزان ابتلا در این جمعیت زیاد است. کودکان و نوجوانان ناقلان بدون علامت هستند و این سویه بر اساس ویژگی‌های خاص گروه‌های سنی جوان‌تر را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی گفت: مجاری تنفسی فوقانی در کودکان و نوجوانان نسبت به بزرگسالان باریک و کوچکتر است، بنابراین علائم بیماری در کودکان گاهی بیشتر از بزرگسالان است.

مختاری یادآور شد: در ابتدای شیوع این سویه گفته می شد که آمیکرون یک بیماری 18 تا 35 ساله است اما با ادامه این بیماری و مشاهدات بیمارستانی و … مشخص شد که این سویه برعکس است. . همانطور که انتظار می رود، می تواند همه گروه های سنی را تحت تاثیر قرار دهد و گروه های آسیب پذیر، از جمله بیماران اولیه، مزمن و کنترل نشده، با شرایط شدید و حتی مرگ و میر همراه هستند.

بیشتر بخوانید  کاهش اثربخشی دُز دوم واکسن کرونا صحت دارد؟ -

وی افزود: بیماران مبتلا به بیماری های زمینه ای به ویژه سرطان پیشرفته، افرادی که از داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی استفاده می کنند، بیماران دیالیزی، نارسایی قلبی، بیماری مزمن ریوی، بیماران دچار نقص ایمنی در کودکان و بزرگسالان نیز ممکن است با درگیری ریه دچار فشار ایمیکرون شوند. بیماران در گذشته، به ویژه سرطان های پیشرفته، مصرف کنندگان داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی، بیماران تحت دیالیز، نارسایی قلبی، بیماری مزمن ریوی، بیماران مبتلا به نقص ایمنی در کودکان و بزرگسالان نیز ممکن است فشار omicron را با درگیری ریه تجربه کنند.

بنابراین نمی‌توان گفت ریه‌ها را درگیر نمی‌کند و فقط دستگاه تنفسی فوقانی را هدف قرار می‌دهد، اما جوانان و گروه‌های سالم (عدم بیماری‌های اساسی) احتمالاً تنها در صورت داشتن امیکرون درگیری بالایی راه هوایی خواهند داشت. “، او گفت. تجربه.

این در حالی است که به گفته یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، درگیری ریه با آمیکرون در بیماران هم رشته خفیف‌تر از سویه‌های دلتا است.

مختاری گفت: با توجه به مطالعات مهم در برخی از کشورها مانند هنگ کنگ، تکثیر سلولی در این گونه و همچنین اثر ویروسی در دستگاه تنفسی فوقانی بیشتر است و بیماری زایی و تقسیم سلولی در قسمت پایین ریه به وضوح مشخص است. پایین تر از سویه های دیگر.

هشتاد و پنج درصد از مرگ و میر آمیکرون ناشی از واکسن است

وی ادامه داد: در هفته های اخیر بر اساس آمارهای رسمی تعداد مبتلایان کاهش و میزان مرگ و میر افزایش یافته است که در واقع بازتاب 14 تا 15 روز گذشته است.

بیشتر بخوانید  جنایت خیالی پسر معتاد مأموران را به دردسر انداخت -

مختاری افزود: آمار مرگ و میر امروز عفونت امروز نیست. این جمعیت در دو هفته گذشته بیمار بوده و در حال حاضر در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند. قربانیان همچنین بیماران زمینه ای، واکسیناتورها و کورتیکواستروئیدهایی هستند که دوز تزریق نکرده اند.

وی گفت: بر اساس آمارهای جهانی در این حوزه حداقل 85 درصد فوتی ها و بستری های این منطقه از جمعیتی هستند که واکسیناسیون کامل نشده و یا به طور کامل واکسینه نشده اند.

به گزارش ایرنا، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه 28 آذرماه ورود اولین مورد آمیکرون جدید به ایران را تایید کرد.

به گفته کارشناسان بهداشت، انتقال و انتقال این سویه سه برابر بیشتر از دلتای کرونا است و برای جلوگیری از اقدامات بهداشتی مانند فاصله گذاری فیزیکی، پوشیدن ماسک و پرهیز از تجمع، شستن مرتب دست‌ها و پرهیز از تماس دست با صورت. تماس بگیرید، در نظر بگیرید.

تاکنون دوز اول توسط 61 میلیون و 949 هزار و 8 نفر از هموطنان، نوبت دوم 54 میلیون و 988 هزار و 930 نفر و نوبت سوم واکسن کرونا توسط 21 میلیون و 945 هزار و 173 نفر دریافت کرده‌اند و تعداد کل واکسن‌های تزریقی در کشور 138 است. 883111 دوز رسیده است.

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید.
نظرتون رو بنویسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *